کد خبر 553838
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار ظریف ضمن تاکید مجدد بر حمایت کشورش از عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای گفت: رئیس‌جمهور روسیه دستور رفع تحریم‌های بانکی علیه ایران را صادر کرده است.

 به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که برای شرکت در نخستین اجلاس سه‌جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و آذربایجان در باکو حضور دارد، در حاشیه این نشست با سرگئی لاورف وزیر امور خارجه روسیه دیدار و در خصوص همکاری‌های 2 کشور در زمینه‌های مختلف و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و رایزنی کرد.

ظریف با اشاره به روابط رو به گسترش ایران و روسیه، بر ضرورت افزایش همکاری‌های بانکی و کنسولی برای تسهیل همکاری‌ها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی و کاهش تعرفه‌ها و تسهیل مقررات گمرگی پیشرفت‌هایی حاصل شده است، تصریح کرد: توافق 2 کشور در خصوص اجرای کریدور سبز گمرکی حائز اهمیت است، اما هنوز حوزه‌های زیادی برای گسترش همکاری‌ها وجود دارد.

وزیر امور خارجه روسیه نیز در این دیدار ضمن تاکید مجدد بر حمایت کشورش از عضویت کامل ایران در شانگهای، موافقت روسیه با فاینانس نیروگاه بندرعباس و برقی کردن خط آهن اینچه‌برون گرمسار را اعلام و خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور روسیه دستور رفع تحریم‌های بانکی علیه ایران را صادر کرده است.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خشمگین ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    پس واقعا پادشاه و مرکز تصمیم دنیا امریکا است حتی روسیه و همین عراق فکستنی هم عامل به تحریم ما بودند!!!!!!!!!!!! خب نتیجه چی میشه؟
  • ترمیناتور ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    بی زحمت عمو پوتین بعد رفع تحریم ها قرار داد مونتاژ تحت لیسانس در داخل سوخوي 30 و میگ 35 و ایضا بمب افکن سوخو 39 + هلیکوپتر جنگی کاموف 52 ، میل 23 و تانک تی 90 .......... رو امضا کن ایران به یک برادر بزرگ تر شدیدا احتیاج داره .......... زوج سوخو و میگ در جهان رقیب نداره ........
  • ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    0 0
    مگر کشور دوست روسیه ایران را تحریم کرده بودند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس