کد خبر 553569
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹

قیمت نفت در بازارهای جهانی با امید به توافق میان صادرکنندگان نفت برای اجرای طرح فریز نفتی افزایش یافت و بشکه‌ای 38.82 دلار فروخته شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، با امید به توافق میان صادرکنندگان نفت برای اجرای طرح فریز نفتی، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت هرچندکه فزونی عرضه همچنان وجود دارد و ایران درنظر دارد تا تولید خود را افزایش دهد.

قیمت نفت پس از آنکه کویت اعلام کرد که «نشانه‌های مثبتی برای توافق» در مورد فریز نفتی وجود دارد، از کمترین رقم یک ماه گذشته فاصله گرفت.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 1.07 دلار افزایش 36.96 دلار فروخته شد. نفت برنت دریای شمال نیز با 95 سنت افزایش 38.82 دلار در هر بشکه معامله شد.

بانک ای‌ان‌زد اعلام کرد: «قیمت نفت اندکی افزایش یافت. اظهارات کویت سبب حمایت از قیمت‌ها شد.» اما این بانک هشدار داد سرمایه‌گذاران احتمالا در آستانه نشست 17 آوریل هوشیار خواهند بود.

منابع روسی در این‌رابطه به رویترز گفتند این کشور خواهان تعمیق همکاری با اوپک به منظور کمک به متوازن‌سازی سریع‌تر  بازار است و قیمت 45 تا 50 دلار را قابل قبول می‌داند.

وزیر نفت عربستان کمی پس از نشست دوحه به مسکو سفر خواهد کرد. پیش از این نشست، تولیدکنندگان آمریکای لاتین نظیر کلمبیا، اکوادر، مکزیکو و ونزوئلا ملاقاتی خواهند داشت تا در مورد طرح فریز نفتی و راه‌های دیگر تقویت قیمت نفت بحث کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس