با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی لیگ برتر جذابیت و هیجان به اوج خود رسیده است، به خصوص حالا که 2 تیم پرطرفدار پایتخت در کورس هستند و رقابت نزدیکی با هم دارند.

اوج هیجان لیگ در رقابت سرخابی‌ها برای قهرمانی/ کدامیک از 3 تیم بالای جدول شانس بیشتری دارند؟
گروه ورزشی مشرق - پرسپولیس که در نیم فصل نخست لیگ برتر با نتایج دور از انتظارش همه را ناامید کرده بود کم کم اوج گرفت و حالا با رقیب دیرینه و صدرنشین خود تنها 2 امتیاز اختلاف دارد. اختلافی که باعث شده تا هر هفته هواداران سرخابی تا پایان بازی‌ها نفس‌ها را در سینه خود حبس کنند.

در پایان هفته بیست و چهارم استقلال با 44، استقلال خوزستان با 43 و پرسپولیس با 42 امتیاز در رده های اول تا سوم قرار گرفته اند و از آنها با نام مثلث قهرمانی یاد می شود. تراکتورسازی، ذوب آهن و نفت هم با 38 امتیاز درتعقیب این سه تیم هستند.

در گزارش زیر با بررسی بازی به بازی استقلال، استقلال خوزستان و پرسپولیس در 6 هفته باقی‌مانده لیگ کمی از معادلات قهرمانی را حداقل روی کاغذ برای هواداران سرخابی‌ها تشریح کرده ایم:

هفته بیست و پنجم:

ملوان – پرسپولیس
نتیجه بازی رفت: پرسپولیس 2 – ملوان صفر
پرسپولیس شنبه هفته آینده پیش از دربی در انزلی به مصاف ملوان خواهد رفت. ملوان این فصل نتوانسته انتظارات را برآورده کند و یکی از گزینه‌های سقوط به لیگ پایین‌تر محسوب می‌شود اما قوهای سفید انزلی همیشه نشان داده‌اند حداقل مقابل پرسپولیس در خانه حریف دست و پا بسته‌ای نیستند. تعویض سرمربی نیز به انزلی چی ها انگیزه داده و شاگردان احمدزاده روز سختی را برای پرسپولیسی که 6 بازیکن در آستانه محرومیت برای دربی دارند، رقم خواهند زد.

استقلال – سپاهان
نتیجه بازی رفت: سپاهان 0 – استقلال 3
آبی‌پوشان تهرانی که حالا بیش از گذشته خطر را بیخ گوش خود احساس می‌کنند روز یکشنبه 22 فروردین باید در تهران مقابل سپاهان قرار بگیرند؛ سپاهانی که حتی با تغییر سرمربی و آوردن استیماچ هم نتوانست از افول خود جلوگیری کند و همچنان نتایج ضعیفی می‌گیرد و در 13 بازی اخیر خود تنها یک برد در لیگ برتر کسب کرده است. زردپوشان امروز (چهارشنبه) هم در لیگ قهرمانان در تاشکند دوباره به لوکوموتیو باختند تا شانس صعودشان به حداقل برسد و با روحیه ضعیفی مقابل استقلال صف آرایی کنند.
استقلال هم در بازی پیش از دربی 8 بازیکن در آستانه محرومیت دارد و قطعا دست به عصا راه خواهند رفت.

استقلال اهواز – استقلال خوزستان
نتیجه بازی رفت: استقلال خوزستان 4 – استقلال اهواز صفر
استقلال خوزستان نیز در هفته بیست و پنجم جمعه به مصاف همنام اهوازی خود خواهد رفت. با توجه به نتایج ضعیف این تیم و همچنین بازی رفت که با نتیجه 4 بر صفر به سود شاگردان ویسی تمام شده بود بعید است استقلال خوزستان در این بازی به مشکلی برخورد کند.


هفته بیست و ششم:

پرسپولیس – استقلال
نتیجه بازی رفت: استقلال 1 – پرسپولیس 1
به گزارش مشرق، برانکو ایوانکوویچ در سومین دربی خود به دنبال تداوم شکست ناپذیری اش خواهد بود. شکست در دربی شاید به منزله پایان رویای قهرمانی در این فصل برای هر کدام از دو تیم باشد. برانکو در دو تقابل قبلی خود در دربی موفق به یک پیروزی و یک تساوی شده است. هر دو تیم امید دارند تا با پیروزی در این دربی 6 امتیازی هم از رقیب خود سبقت بگیرند و هم از لحاظ روحی در شرایط خوبی برای ادامه فصل قرار بگیرند. این دیدار جمعه 27 فروردین برگزار خواهد شد.

استقلال خوزستان – نفت تهران
نتیجه بازی رفت: نفت تهران صفر – استقلال خوزستان صفر
یکی از بازی‌های سخت شاگردان عبدالله ویسی در راه قهرمانی بازی مقابل نفت تهران خواهد بود. نفتی‌ها که در راس کادرفنی خود علیرضا منصوریان را دارند در نیم فصل دوم اوج گرفته و خود را در جمع مدعیان می بینند. شاگردان منصوریان قطعا برای این دیدار انگیزه‌های زیادی خواهند داشت چراکه منصوریان یک استقلالی دو آتشه است و همه تلاش خود را برای کشیدن ترمز حریف استقلال در راه قهرمانی به کار خواهد گرفت.


هفته بیست و هفتم:

استقلال اهواز – پرسپولیس
نتیجه بازی رفت: پرسپولیس 1 – استقلال اهواز صفر
پرسپولیس در هفته بیست و هفتم باید به مصاف استقلال اهوازی برود که سقوط شان تقریباً قطعی شده و تنها برای غرور خود می جنگند. بازیکنان جوان اهوازی که مطمئنا در این شرایط به دنبال پیشنهادات بهتر هستند میدان پرسپولیس را بهترین قاب برای عرضه خود به مشتریان می بینند و فاکتور انگیزه شان به اضافه گرمای اهواز در این بازی می تواند دردسر بزرگی برای برانکو و شاگردانش باشد.


استقلال – فولاد
نتیجه بازی رفت: فولاد صفر – استقلال 2
استقلالی‌ها هم در این هفته حریفی اهوازی پیش رو دارند. شاگردان مظلومی در دور رفت مسابقات فولاد را در اهواز از پیش رو برداشتند اما قطعا فولاد نیم فصل دوم با تیمی که آبی‌پوشان در هفته دوازدهم لیگ بردند تفاوت زیادی دارد. فولاد با آغاز نیم فصل دوم شرایط بهتری پیدا کرده و نتایج خوبی هم می‌گیرد به همین دلیل استقلالی‌ها نباید به نتیجه بازی رفت در اهواز دل خوش کنند. به این ترتیب به احتمال فراوان مظلومی باید انتظار دیداری سخت مقابل یاران اسکوچیچ را داشته باشد.

گسترش فولاد تبریز – استقلال خوزستان
نتیجه دیدار رفت: استقلال خوزستان 1 – گسترش فولاد صفر
آبی‌های خوزستانی باید مقابل تیمی قرار بگیرند که در دور رفت موفق شدند آنها را از پیش رو بردارند. البته گسترش فولاد این روزها کاملا متفاوت با تیم دور رفت کار می‌کند و نتیجه می‌گیرد. شاگردان کمالوند حالا حتی گوشه چشمی به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم دارند به همین خاطر ویسی باید فکر بکری برای دیدار مقابل گسترشی‌ها کند تا از قافله قهرمانی جا نماند.


هفته بیست و هشتم:

پرسپولیس – نفت تهران
نتیجه بازی رفت: نفت تهران 1 – پرسپولیس 1
سرخپوشان تهرانی پس از 2 دیدار پیاپی مقابل استقلالی‌ها این بار مقابل یک مربی استقلالی قرار می‌گیرند که همیشه ارادت خود به آبی‌ها را اعلام کرده است. پرسپولیس در هفته بیست و هشتم باید مقابل مردی قرار بگیرد که قطعا مقابل پرسپولیس انگیزه فراوانی خواهد داشت تا با گرفتن امتیاز از این تیم هم بتواند شرایط تیم خود را بهبود بخشد و هم اینکه به محبوبیت خود بین هواداران آبی‌ بیفزاید. درضمن با توجه به شرایط کنونی جدول رده بندی لیگ ممکن است نفت تهران در روز دیدار با پرسپولیس خودش یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر هم باشد که این موضوع به حساسیت‌های این دیدار خواهد افزود.

سایپا – استقلال
نتیجه دیدار رفت: استقلال 1 – سایپا 1
استقلال در هفته بیست و هشتم باید به مصاف سایپا برود. سایپا در حال حاضر حداقل روی کاغذ شانس قهرمانی و کسب سهمیه دارد و باید ببینیم تا روز دیدار با استقلال چه شرایطی خواهد داشت چراکه شاگردان مجید جلالی مطمئنا می‌توانند برای مظلومی و یارانش مشکل ساز شوند.

استقلال خوزستان – راه آهن
نتیجه دیدار رفت: راه آهن صفر – استقلال خوزستان 1
شاگردان ویسی در هفته بیست و نهم لیگ برتر باید به مصاف راه آهنی بروند که این روزها از گزینه‌های اصلی سقوط به دسته پایین تر محسوب می‌شود. در صورتی که راه‌آهن تا هفته بیست و نهم همچنان امید به بقا در لیگ داشته باشد می‌تواند روز سختی را برای استقلال خوزستان رقم بزند.


هفته بیست و نهم:

گسترش فولاد تبریز – پرسپولیس
نتیجه دیدار رفت: پرسپولیس 1 – گسترش فولاد صفر
مطمئنا تنها تیمی که بعد از دوران اوج گیری پرسپولیس موفق شد فشار زیادی در آزادی به سرخپوشان وارد کند همین گسترش فولاد بود. آنها که در این فصل یکی از بهترین دوران حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کنند در استادیوم بنیان دیزل میزبان پرسپولیس خواهند بود و مطمئنا فراز کمالوند نقشه ویژه ای برای جبران شکست در آزادی در ذهن خود ترسیم کرده است. این بازی را می توان یکی از سخت ترین بازی های شش گانه پرسپولیس در راه قهرمانی دانست.

استقلال – تراکتورسازی
نتیجه دیدار رفت: تراکتورسازی صفر – استقلال صفر
به گزارش مشرق، استقلال در هفته ماقبل پایانی لیگ برتر باید همانند پرسپولیس مقابل تیمی از تبریز قرار بگیرد. تیمی که روی نیمکت آن امیر قلعه‌نویی همه کاره است و از روزی که پا به این تیم گذاشته تبریزی‌ها نتایج بهتری کسب کرده و حالا از مدعیان قهرمانی نیز محسوب می‌شوند. پرویز مظلومی این فصل دو بار با قلعه‌نویی تراکتور سوار روبرو شده است که نتیجه آن یک تساوی در هفته چهاردهم لیگ و یک پیروزی در جام حذفی بوده است به همین دلیل این بازی برای قلعه‌نویی از اهمیت خاصی هم برخوردار خواهد بود و چه بسا یک میدان خوب برای اثبات شایستگی ها و یک نوع انتقام باشد.


پدیده – استقلال خوزستان
نتیجه دیدار رفت: استقلال خوزستان 3 – پدیده صفر
استقلال خوزستان در هفته بیست و نهم باید مقابل تیمی صف‌آرایی کند که در دور رفت موفق شد با 3 گل آنها را از پیش رو بردارد. البته ویسی و شاگردانش قطعا می‌دانند پدیده این روزها با پدیده‌ای که 3 گل از آنها دریافت کرد زمین تا آسمان فرق دارد.


هفته سی‌ام (پایانی):

پرسپولیس – راه آهن
نتیجه دیدار رفت: راه آهن 0 – پرسپولیس 2
جدال هفته پایانی در استادیوم آزادی؛ پرسپولیس در این روز یا به سهمیه فکر می‌کند یا به قهرمانی و مطمئنا بهترین شرایط با توجه به میزبانی در آزادی برای آنها رقم خورده تا در صورت رسیدن به قهرمانی جشن باشکوهی را در کنار هواداران شان برگزار کنند. راه آهن به عنوان حریف پایانی آنها در حال حاضر شرایط ویژه ای دارد و باید دید موفق خواهند شد تا هفته پایانی به هدف خود برای بقا در لیگ برتر دست یابند یا خیر. در صورتی که معادله بقا و قهرمانی در دو تیم در این هفته پابرجا باشد می توان از این نبرد به عنوان تاریخی ترین رقابت دو تیم یاد کرد.

صبای قم – استقلال
نتیجه دیدار رفت: استقلال 1 – صبا صفر
آبی پوشان تهرانی در صورتی که تا روز آخر در کورس قهرمانی باشند در قم و مقابل علی دایی کار سختی در پیش خواهند داشت. البته صبایی‌ها که در نیم فصل نخست نتایج بهتری کسب می‌کردند در دیدار رفت مقابل استقلال 10 نفره شکست خوردند و باید دید آیا علی دایی می‌تواند با پیروزی مقابل استقلال هدیه خوبی به پرسپولیسی‌های محبوب خود بدهد یا نه.

استقلال خوزستان – ذوب آهن
نتیجه دیدار رفت: ذوب آهن صفر – استقلال خوزستان 1
در هر صورت باید ذوب‌آهن یحیی را حریفی خطرناک و قدرتمند برای هر تیمی در نظر گرفت چه برسد به اینکه به احتمال فراوان این تیم در هفته‌‌های پایانی به دنبال کسب سهمیه لیگ قهرمانان نیز خواهد بود.


استقلال 5 بازی از 6 بازی باقی‌مانده را در تهران انجام می‌دهد
به گزارش مشرق، استقلال از 6 بازی باقی مانده لیگ 5 بازی را در تهران به مصاف حریفان خواهد رفت و تنها مقابل صبا خارج از خانه به میدان خواهد رفت. البته این موضوع در حالیست که طبق آمار استقلالی‌ها در خارج از خانه بهتر نتیجه گرفته‌اند.

استقلال در بازی‌های خانگی با 5 برد، 6 مساوی و 1 باخت 21 امتیاز کسب کرده‌ است اما در بازی‌های خارج از خانه با 6 پیروزی، 5 تساوی و 1 باخت 23 امتیاز کسب کرده‌اند و از این حیث در خارج از خانه وضعیت بهتری دارند.

پرسپولیس نیز از 6 بازی باقی مانده لیگ 3 بار در خانه به میدان خواهد رفت و 3 بار هم باید در خانه حریفان به میدان برود.

شاگردان برانکو از بازی‌های خانگی خود 6 برد، 4 مساوی، 2 باخت و 22 امتیاز کسب کرده‌اند و در بازی‌های خارج از خانه نیز 5 برد، 5 مساوی، 2 باخت و 20 امتیاز داشته‌اند.

استقلال خوزستان دیگر تیم مدعی قهرمانی از 6 بازی باقی مانده خود 4 بار در اهواز به میدان خواهد رفت و تنها دو بار در زمین حریف بازی خواهد کرد.

استقلال خوزستان از بازی‌های خانگی خود با 6 برد، 5 تساوی و یک شکست 23 امتیاز کسب کرده و در بازی‌های خارج از خانه نیز با 5 پیروزی، 5 تساوی و 2 باخت 20 امتیاز کسب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هوادار ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    در 3 بازی پیشرو چهره تیم قهرمان تقریبا مشخص میشه . احتمالا استقلال در این سه باری 5.4 امتیاز از دست میده و اگر پرسپولیس 7 امتیاز بگیره ، جلو میوفته و دیگه نمیشه گرفتش . استقلال خوزستان هم به روال سینوسیش تو نیم فصل دوم ادامه میده و نهایتا بتونه کسب سهمیه کنه .
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    باز هم ss قهرمانه
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    پرسپولیس بهتربن بازی رو انجام میده رو زمین با پاس های پرتعداد
  • یک پیمانکار از آذربایجان شرقی ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    انشالله اینبار تراکتور قهرمان میشه تا تلافی پارسال رو بکنیم. تو لیگ آسیا که پاختاکور رو بردیم و روحیه مون هم عالیه
  • ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    استقلال قهرمانه
  • ناشناس ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    پرسپولیس شایسته تر است.چون که با برنامه منسجم بازی می کنند
  • ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    پرسپولیس هزار در صد قهرمان
  • محمد ربانی از ساوه ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    پرسپولیس قهرمان-استقلال خوزستان دوم-استقلال تهران سوم
  • هومن محبی ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    پرسپولیس قهرمان استقلال خوزستان دوم استقلال تهران سوم
  • محمد ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    پرسپولیس قهرمان میشه استقلال خوزستان دوم استقلال تهران سوم
  • محمد امیر ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    1 0
    شکی نیست که امروز یعنی 24اردیبهشت پرسپولیس جشن قهرمانی رو در ساعت شش میگیره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس