کد خبر 553479
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴

پیشروی نیروهای ضد تروریسم عراق در پی آزادسازی منطقه ای نزدیک شهر هیت واقع در 145 کیلومتری غرب بغداد در استان انبار، 14 فروردین 1395. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

گروه فیلم و صوت مشرق، نیروهای عراقی در یک عملیات رزمی تمام عیار برای آزادسازی شهر هیت در 100 کیلومتری غرب بغداد در حال پیشروی هستند.

حمله چند جانبه نیروهای عراقی بخش‌های شرقی، شمال و جنوب هیت را در بردارد.

نیروهای عراقی می‌گویند که به شهر هیت در 70 کیلومتری غرب رمادی مرکز استان ناآرام انبار رسیده‌اند.

نیروهای ضد تروریسم عراق وارد شهر هیت شده‌ و پاکسازی مناطق شمالی آن را آغاز کرده‌اند

نیروهای عراقی این پایگاه بزرگ را در حاشیه جنوبی هیت ایجاد کرده‌اند.

{$sepehr_media_1457655_400_300}
دانلود

افزون بر این مواضع راهبردی در چند 10 کیلومتری پایگاه هوایی عین‌الاسد، نیروهای عراقی منطقه کُبیسه را دارای اهمیت راهبردی خاصی می‌دانند زیرا دروازه اصلی ورود نیروها به عمق شهر هیت در غرب رمادی است.

آنان اخیرا منطقه کبیسه در 3 کیلومتری جنوب هیت و نیز مناطق سکلات، مرور و بساتین را آزاد کرده‌اند.

فاضل آل کعود، فرمانده عراقی: «هیت گذرگاه مهمی در انبار به شمار می‌رود. این شهر متصل به حدیثه، فلوجه، رمادی و منطقه القائم نزدیک مرزهای سوریه است. تروریست‌ها بنا داشتند که پایگاهی درازمدت در انبار ایجاد کنند؛ ما اکنون ضربات فلج کننده به تروریست‌ها وارد آورده‌ و مسیرهای تدارکاتی آنان را در حد فاصل صحرای انبار تا سوریه قطع کرده‌ایم.»

به غیر از پشتیبانی هوایی توسط نیروی هوایی عراق، حملات توپخانه‌ای نیز نقشی محوری در عقب راندن تروریست‌های تکفیری ایفا کرده است.

قاسم محمدی، فرمانده یگان هفتم گردان توپخانه: «بسیاری از افراد ما اطلاعات حائز اهمیتی را در اختیار ما قرار می‌دهند که ما از آن برای شناسایی مختصات دشمن بهره می‌گیریم. مواضعی که ما در آن مستقر هستیم بسیار مهم است زیرا این امکان را فراهم آورده که شریان حیاتی تروریست‌ها را در حد فاصل سوریه تا هیت از طریق رَتبه، قائم و کبیسه قطع کنیم.»

نیروهای عراقی از پنجشنبه 12 فروردین در بدو ورود خود به حومه هیت هزار خانوار را از اسارت آزاد کرده‌اند و هزاران خانواده دیگر کماکان در شهر گرفتار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس