آسمان نصف‌جهاني‌ها با ايگور استيماچ كروات ابري است اما با انجام يك بازي منطقي پيش از رويارويي هفته آينده با استقلال مي‌توان آب رفته را به جوي بازگرداند.

شكار شكارچي تيم‌هاي عربيگروه ورزشی مشرق - سپاهان قهرمان فصل گذشته ليگ برتر ايران براي اينكه از ليگ قهرمانان آسيا خداحافظي زودهنگام نداشته باشد، امروز در تاشكند به دنبال جبران مافات خواهد بود. امروز سپاهان در تاشکند کار دشواری را برای رسیدن به ۳ امتیاز دیدار برابر لوکوموتیو دارد.

آسمان نصف‌جهاني‌ها با ايگور استيماچ كروات ابري است اما با انجام يك بازي منطقي پيش از رويارويي هفته آينده با استقلال مي‌توان آب رفته را به جوي بازگرداند.

* استقبال 8گله
در گروه A ليگ قهرمانان، النصر امارات شش‌امتيازي صدرنشين است و لكوموتيو ازبكستان با پنج امتياز و تفاضل گل2+ دوم است. نصف‌جهاني‌‌ها اگر امروز در تاشكند بتوانند شكست 2 بر صفر دور رفت را تلافي كنند خيلي راحت«دوباره» مدعي صعود از گروه نخست رقابت‌ها مي‌شوند.

اما شرايط رقيب سپاهان چگونه است؟ شاگردان آندري گناديويچ 48ساله با كسب سه پيروزي در سه ديدار نخست ليگ‌برتر ازبكستان با تفاضل گل7+ صدرنشين هستند.

لكوموتيورانان ازبك بعد از اينكه در فولادشهر با دو گل مرادبيكايف و سردار ميرزايف سپاهان را شكست دادند، در كشورشان دو بازي ديگر انجام دادند كه سرانجام هر دو ديدار يادشده پيروزي پرگل آنها بود.

لكوموتيو ابتدا در جام‌حذفي با گل‌هاي ماخادزه(38)، عبدولخوليكوف(67)، ميرزايف(پنالتي-72) و روزي‌اف(91) با نتیجه 4 بر يك تيم دسته‌يكي اوزدونگ‌جو را شكست دادند.

بعد در هفته سوم ليگ‌برتر ازبكستان نوبت به نفتچي رسيد كه چهار مرتبه در دقايق9(عبدولخوليكوف)، 31 و 49(مراد بيكايف) و 76(ماخادزه) مغلوب لكوموتيورانان شود.

 با اين حساب ميزبان امروز سپاهان با زدن هشت گل در دو ديدار اخير خود با توپ پر و روحيه‌اي مضاعف پذيراي شاگردان استيماچ خواهد بود.

* مثلث مشكل‌ساز براي سپاهان
لكوموتيو در بازي خانگي هفته اول خود برابر الاتحاد عربستان با سيستم 1-1-4-4 به ميدان آمد. احتمالا امروز اين تيم دوباره با روش مذكور پذيراي مهمانش سپاهان خواهد بود.

تاشكندي‌ها در روش نسبتا هجومي خود سه بازيكن بسيار زهردار دارند كه هركدام آنها يك خطر جدي براي سپاهان به شمار خواهند رفت.

مراد بيكايف: گوش راست لكوموتيو 31ساله است با 184سانتي‌متر بلندي‌قامت. طي 12سال نزديك به 30بازي ملي انجام داده و باتجربه است. مراد سرحال و آماده چند روز قبل دو گل از چهار گل لكوموتيو را وارد دروازه نفتچي- در ايستگاه سوم ليگ‌برتر- كرد. بيكايف در بازي رفت هم يكي از گل‌هاي تيمش را به سپاهان زد.

شماره10 لكوموتيو طي سال‌هاي2008 تا 2010 در ليگ‌برتر روسيه فعاليت كرده و تا دل‌تان بخواهد باتجربه است.

تيمورخان عبدوالخوليكوف: شماره11 لكوموتيو را بايد بزرگ‌ترين مشكل سپاهان در بازي امروز بدانيم. مهاجم نوكي كه سابقه بازي در هايدوك اشپليت كرواسي و پاختاكور را دارد.

تيمورخان در ادوار ليگ‌ قهرمانان شش گل به ثمر رسانده در حالي كه تمام شكارهايش تيم‌هاي عربي بوده‌اند. خوليكوف تاكنون به السد قطر، العربي(2) قطر و الاتفاق، الهلال و الاتحاد عربستان گل زده است.

به نظر مي‌رسد از كار انداختن تيمورخان در بازي امروز وظيفه مهم مدافعان سپاهان باشد.

سردار ميرزايف: سومين راس مثلث هجومي لكوموتيو در هفت بازي اخير خود شش گل به ثمر رسانده است. سردار ازبك‌ها به الاتحاد و سپاهان(ليگ قهرمانان)، نوبهار(2) و آنديجان(ليگ ازبكستان) و دونگ‌جو(جام‌حذفي) گل زده است.

سردار يك‌ گوش چپ كلاسيك است كه با شماره15براي لكوموتيو به ميدان خواهد آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس