کد خبر 552769
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۷

نمایندگان مجلس و کارشناسان سیاسی اظهارات مداخله‌جویانه اوباما را درباره توان دفاعی و موشکی ایران، محکوم و تصریح کردند: ایران ذره‌ای از قدرت موشکی خود عقب نمی‌نشیند.

به گزارش مشرق،‌ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به امکانات حقوقی که در برجام پیش بینی شده است اگر آمریکا بخواهد فراتر از تعهدات خود حرفی زده و عملی کند ، این امر دست ما را باز می گذارد که انجام تعهدات خود را کندتر کنیم.
محمدرضا باهنر  در خصوص سخنان رئیس جمهور آمریکا در مورد اینکه آزمایشهای موشکی ایران با روح برجام سازگار نیست و ایران باید در موضوع توان موشکی و حمایت از مقاومت عقب نشینی کند گفت: این حرف اوباما جدید نیست و آمریکا حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مدعی بود که مردم ایران نباید انقلاب کنند.
باهنر در ادامه با اشاره به کارشکنی های آمریکا در کودتای 28 مرداد ، تلاش برای پایداری رژیم شاهنشاهی و جنگ تحمیلی اظهار داشت: همه این توطئه هایی که ظرف این سالها ملت ایران شاهد آن بوده اند ، پرونده قطوری از کارشکنی ، بی تعهدی و ظلم هایی است که نظام استکباری آمریکا به ملت ایران و بسیاری از مردم مظلوم دنیا روا داشته است.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا می خواهد ما مقاومت نکنیم و قوی نیز نباشیم و حتی صلح و امنیتی را که در کشور حاکم کرده ایم نیز نداشته باشیم.

باهنر با بیان اینکه آمریکا تمایل دارد کارهایی را که در کشورهایی همچون عراق و افغانستان انجام داده به ایران نیز تسرّی دهد اضافه کرد: این خوابهای آشفته ای است که اوباما و اسلاف  او همواره علیه ایران دیده اند اما ملت بزرگ ایران اجازه تعبیر این خوابهای آشفته را نخواهد داد.
وی افزود: روح برجام، تعهدات و مواد طرح شده در برجام کاملاً شفاف و روشن است اما برغم این شفافیت ، آمریکا ظرف چند روز اخیر به همراه برخی کشورها به دنبال این بودند که شورای امنیت را ترغیب کنند که توان موشکی ایران مغایر قطعنامه های شورای امنیت است .
باهنر تصریح کرد: ما متعهد نبودن آمریکا به امضا و تعهداتش را از قبل پیش بینی کرده ایم و این موضوعی است که در حال حاضر در حال آشکار شدن است .
نماینده تهران با بیان اینکه به آنها توصیه می کنیم به امضای خود متعهد باشند اظهار داشت : ایران متعهد بودن خود را به تفاهمات و عهدهایش نشان داده و این موضوعی است که حتی خود آنها و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز آنرا اعلام کرده اند، اما آنها همواره در حال کارشکنی هستند و باید دست از کارشکنی های خود بردارند.
باهنر افزود: برای بعضی از مخالفت ها و اختلاف نظرها، هیئت هایی در برجام مشخص شده است و اگر آنها بخواهند فراتر از تعهدات خود حرفی زده و عملی کنند، این دست ما را باز می گذارد که انجام تعهدات خود را کندتر کنیم تا آنها به سر خط بازگشته و به تعهداتشان عمل کنند .
باهنر در ادامه در خصوص حمایت ایران از نیروهای مقاومت افزود: ما اعلام کرده ایم که رژیم صهیونیستی یک رژیم نامشروع و غاصب است و از هر اقدامی علیه این رژیم حمایت می کنیم.
وی تصریح کرد: صحبت های اوباما در خصوص حمایت ایران از مقاومت حرفهای جدیدی نیست و آنها علاقه دارند که حکومت نامشروع و جعلی صهیونیست ها را از نیل تا فرات گسترش دهند.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما هنوز تردید داریم که صهیونیست ها ملت آمریکا را به گروگان گرفته اند و یا اینکه حکام آمریکایی، صهیونیست ها را به عنوان دست نشانده خود در منطقه ، بزرگ کرده و حمایت می کنند.
باهنر تاکید کرد: در هر صورت اعلام کرده ایم که از هر اقدامی علیه این رژیم حمایت می کنیم .

* تامین اعتبارات افزایش توان موشکی در دستور کار
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: از روز گذشته بحثی برای افزایش توان دفاعی و موشکی کشور در کمیسیون تلفیق مجلس آغاز شده است تا بتوانیم اعتبارات لازم را در این زمینه تامین کنیم.
عبدالرضا مصری در خصوص سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا در مورد آزمایش های موشکی ایران و حمایت از مقاومت گفت:‌ این حرف ها برای ما مطالب تازه ای نیست .
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب در طلیعه مذاکرات ، هشدار دادند که آمریکایی ها اهل دبه کردن و بدقولی و قطعاً پس از مسئله هسته ای به دنبال بهانه هایی جدید هستند زیرا آنها از اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه هراس دارند.
وی گفت:‌ خوشبختانه در همان طرحی که در مجلس به تصویب رسید،‌ ما امر برجام را کاملاً متمایز از بحث توان دفاعی و موشکی دیده بودیم .
مصری اضافه کرد: مذاکره کنندگان ما با اطمینان خاطر در مجلس اعلام کردند که در مذاکرات با 1+5 ،‌ بحث توان دفاعی و موشکی هیچ ارتباطی با مسئله برجام ندارد .

نماینده مردم کرمانشاه با بیان اینکه با تمام توان، پیشرفت موشکی را ادامه می دهیم اظهار داشت:‌ فرمایش مقام معظم رهبری برای نمایندگان مجلس و دولت یک گوشزد بود.
مصری افزود: سخنان بی ربط اوباما ما را ترغیب کرد که بیشتر به توان موشکی و دفاعی کشور توجه کنیم زیرا آنجا که حساسیت وجود دارد قطعاً نقطه قوت و توان کشور عزیز ما محسوب می شود.

* سیاست توانمندسازی موشکی ایران؛ تغییرناپذیر
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: خواب اوباما در مورد کاهش توان موشکی ایران و کاهش سیاست‌های حمایتی همه جانبه جمهوری اسلامی از مقاومت هرگز تعبیر نخواهد شد.
علاءالدین بروجردی  درباره اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا در مورد «منوط شدن اجرای توافق هسته‌ای به کاهش توان موشکی و دست‌برداشتن جمهوری اسلامی از حمایت از مقاومت» افزود: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که 8 سال درگیر جنگی خانمانسوز با تحریک آمریکا شد که صرفا هزار میلیارد دلار خسارت مادی داشت و خسارات معنوی آن قابل شمارش نیست.
وی تصریح کرد: ایران متعهد به عدم ساخت بمب هسته‌ای و مخالف جدی سلاح های کشتار جمعی از جمله میکروبی و شیمیایی است، سلاح‌هایی که آمریکایی ‌ها بر خلاف همه ضوابط بین‌المللی در اختیار دارند و آنها را گسترش می دهند.
بروجردی تاکید کرد: تنها راه دفاع از تمامیت ارضی و مقابله با دشمن، توانمندی موشکی است.
وی افزود: سیاست «توانمندسازی موشکی ایران» سیاست ثابت و غیرقابل تغییر بوده و این سیاست ها در  همه دولت ها تغییرناپذیر خواهد بود.
رییس کمیسون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نهاد قانونگذاری کشور نیز از سیاست «توانمندسازی موشکی» حمایت می کند.
وی اظهار داشت: ایران، امن‌ترین منطقه کشور بوده و از بسیاری از کشورها امنیت بیشتری دارد.
بروجردی گفت: آمریکا بهتر است به فکر امنیت خود و کشورهایی باشد که امروز تروریست‌های دست پرورده، آنها را تهدید می‌کنند.

* برجام به معنای کنار‌گذاشتن سیاست‌های مستقل ایران نیست
سخنگوی حزب کارگزاران گفت: برجام راه ما را برای همکاری با دنیا باز می‌کند ولی مفهوم برجام این نیست که ایران سیاست‌های مستقل خود را که بر اساس منافع ملی تنظیم می‌‌شود، فراموش کند یا کنار بگذارد.
حسین مرعشی افزود: برجام، محصول یک نگاه سازنده در دو سمت ماجرا بوده و پذیرش جمهوری اسلامی به عنوان یک واقعیت و قدرت منطقه‌ای است.
وی تصریح کرد: قدرت‌های صنعتی دنیا و در راس آنها امریکا متوجه این واقعیت شدند که ایران یک قدرت منطقه‌ای کاملا واقعی در منطقه غرب‌آسیا(خاورمیانه) است و  شاکله‌ای دارد که باید با همین شاکله ایران را بشناسند.
مرعشی گفت: در مقابل، ما هم با واقع بینی کامل به سمت ماجرا رفتیم چون در دنیای امروز باید با تعامل اهداف و برنامه های خودمان را جلو ببریم.
وی افزود: این واقع ‌بینی، دو طرفه بوده که اول به وجود آمد و بعد پروسه برجام اتفاق افتاد.
سخنگوی حزب کارگزاران تاکید کرد: پروسه برجام محصول یک نگاه واقع بینانه در دو سمت ماجرا بود و در ادامه هم همین مبنا را باید بپذیریم.
وی افزود: قرار نیست ایران برای همکاری و تعامل با دنیا سیاست‌های خود را کنار بگذارد.
مرعشی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران سیاست های روشنی در منطقه دارد و قاعدتا از این سیاست ها دفاع می کند منتها وضعیت منطقه به گونه ای نیست که فقط یک کشور بتواند در منطقه نظر بدهد و تاثیرگذار باشد.
سخنگوی حزب کارگزاران گفت: باید به سمتی برویم و همه کمک کنند که تروریسم از بین برود و در منطقه امنیت به وجود بیاید ولی معنا و مفهومش این نیست که ایران از سیاست ها و برنامه‌های استراتژیک خود کناره گیری کند.

وی افزود: ما در بخش دفاعی برنامه هایی داریم که کاملا دفاعی است و ما در گذشته برای هیچ کشوری تهدید نبودیم و نیستیم.
مرعشی تاکید کرد: حتما قدرت موشکی ایران، قدرت بازدارنده و دفاعی بوده و یک امر داخلی است.
وی ادامه داد: ما کشوری متعهد به صلح در منطقه هستیم و ایران برای دنیا تهدید نیست.
سخنگوی حزب کارگزاران اظهار داشت: اینکه اقای اوباما یا بعضی از مقامات آمریکایی برای ایجاد توازن در روابطشان با صهیونیست ها یا متحدین عرب، یک جمله‌‌ای هم علیه این برنامه‌های موشکی بگوید، هیچ تاثیری بر برنامه دفاعی و موشکی ایران نخواهد داشت.

* ایران برای تقویت قدرت دفاعی خود اجازه نمی‌گیرد
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت :‌ حرف های اوباما یا هر شخص دیگری که نظراتی را بیان و مباحثی را مطرح می کند، حرفهایی نخ نما شده است که در طول دهه های گذشته نیز بارها تکرار شده است.
عباسعلی منصوری آرانی در خصوص سخنان اخیر اوباما که اقدامات ایران را مغایر با روح برجام دانسته و از ایران خواسته بود از مواضع خود در زمینه توان موشکی و دفاع از مقاومت بکاهد، افزود : جمهوری اسلامی ایران برای قدرت دفاعی و اداره خود از هیچ قدرتی نه اجازه می گیرد و نه به اظهارنظر آنها وقعی می گذارد.
نماینده مردم کاشان ، آران و بیدگل با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از سال  57 با به دست آوردن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی روی پای خود ایستاده است ، گفت : کشور ما هر روز نسبت به روز قبل موفق تر و پیشرفته تر بوده است.
منصوری آرانی افزود : امروز ما دارای یک عمق استراتژیک خیلی خوب و قدرت بازدارندگی بسیار بالایی هستیم و البته طرف مقابل ما نیز همه به این امر اذعان دارند.
وی تصریح کرد :  اقتدار ما در صحنه بین الملل باعث انجام مذاکرات شد و این به آن معناست که اقتدار ما آنها را به صحنه مذاکره آورد و اگر ما کشوری بودیم که باید اجازه می گرفتیم ،  قطعا هیچ مذاکره ای شکل نمی گرفت.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه حرف های اوباما و یا هر شخص دیگری که نظرات و مباحثی را بیان می کند حرف های نخ نما شده هستند،  افزود : ما راهبرد و دکترین خود را در موضوعات دفاعی دنبال می کنیم و به دیگران توجهی نداریم.

منصوری آرانی تاکید کرد  : اگر ببینیم که حرف های آنها به عمل نزدیک می شود، مانیز سعی خواهیم کرد متناسب با آن اقدامات عملی لازم را انجام دهیم.
وی در ادامه در خصوص حمایت ایران از موضع مقاومت نیز افزود :  همواره به صورت روشن و شفاف بیان کرده ایم که  حامی مظلوم هستیم و در هر کجای دنیا که مظلومی وجود داشته باشد از او حمایت می کنیم.
منصوری آرانی  با بیان اینکه نظام ما همواره  علیه ظلم فعالیت می کند ، تصریح کرد : ما همیشه در محور مقاومت بوده و در مبارزه با صهیونیست ها نیز پیشتاز بوده ایم.
وی افزود :  ما از کمک به هر کسی که در جبهه مقاومت باشد هرگز دریغ نخواهیم کرد و این سیاست علنی جمهوری اسلامی ایران است .
منصوری آرانی در پایان افزود : ما همواره به صورت علنی در تمام مجامع بین المللی و در تمامی مذاکرات، بسیار علنی و شفاف موضع خود را بیان کرده ایم.

* یک قدم هم عقب نمی نشینیم
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: امریکایی‌ها درمورد توان موشکی  و نظامی ما حق تعیین تکلیف ندارند که بگویند توان ما در چه حد باشد.
محمدنبی حبیبی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور امریکا در مورد توان دفاعی ایران افزود: این اظهارات غیرمنطقی، غیراصولی و از روی نهایت دشمنی با ایران است و نباید به هیچ وجه زیر بار این تحمیل برویم.
وی تصریح کرد: ملت و دولت نظام جمهوری اسلامی ایران تاکنون رجزخوانی زیادی از امریکایی‌ها شنیده اند.
حبیبی اظهار داشت: اگر در سیاست های کلی خود یک قدم به عقب برگردیم امریکایی ها چندین قدم به جلو خواهند آمد.
وی تاکید کرد: باید بر سر موضع خودمان درتقویت دائم و مستمر حوزه دفاعی اصرار داشته باشیم.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: ‌دشمنی امریکا با جمهوری اسلامی ایران از روی سلیقه نبوده است بلکه در مبانی با ما تضاد دارند و استناد من به اظهارات جرج دبلیو بوش در دوره دو ریاست جمهوری‌اش است که گفت «ما وارد یک جنگ ایدئولوژیک با اسلام شده ایم».

وی تصریح کرد: معتقدم کارهایی که امریکایی ها علیه ما انجام نداده اند به خاطر این است که نتوانسته اند نه اینکه نخواسته اند.
حبیبی گفت: همین امریکایی ها که با لفاظی حقوق بشر به میدان مصاحبه می‌آیند، اگر گمان کنند که با یک حمله نظامی گسترده، شیرازه ایران از هم می پاشد، ذره ای در این کار تردید نمی کنند.
وی افزود: امریکایی ها می توانند شروع کننده جنگ باشند ولی نمی توانند پایان دهنده آن باشند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: امریکا می داند اگر علیه ما اقدام نظامی کند، منافع آنها در تمام نقاط جهان مورد هدف جمهوری اسلامی قرار خواهد گرفت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    هستهای هم میگفتید پلمشد موشک هم پلم مشود مرد میخوا د جلو آمریکا وایسه که شما نیستید
  • مجتبی ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    در مورد انرژی هسته ای هم نظر ما همین بود اما ذره ذره پیش رفت تا پلمپ شد.
  • ایرانی ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    در مورد چنگ و انرژی هسته ای هم همین را می گفتند دوباره چند سال خون مردم را تو شیشه می کنند و بعد جام زهر را می نوشند مطمئن باشید ایران از بیرون تهدید نمی شود ازدرون تهدید می شود وقتی تبعیض ؛ فقر ؛ بیکاری و.... به اوج خود می رسد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس