کد خبر 552738
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰

دور رفت مرحله یک‌چهام نهایی لیگ قهرمانان اروپا فردا شب (چهارشنبه) با دو بازی پیگیری می‌شود.

جدال کهکشانی‌ها با آلمانی تازه‌واردبه گزارش مشرق، دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از ساعت 23:15 فردا (چهارشنبه) با برگزاری دو دیدار همزمان پیگیری می‌شود. در یکی از این بازی‌ها ولفسبورگ در ورزشگاه فولکس آره‌نا پذیرای رئال‌مادریدی است که شنبه شب در ال‌کلاسیکو موفق شد یک بر صفر از سد بارسلونا بگذرد. در سوی دیگری پاری‌سن‌ژرمن در ورزشگاه پارک‌دو پرنس از منچسترسیتی که برای نخستین بار به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها راه یافته، میزبانی می‌کند.

ولفسبورگ- رئال‌مادرید

* دو تیم تاکنون با یکدیگر مصاف نکرده‌اند، این در حالی است که ولفسبورگ برای پنجمین بار است که مقابل یک تیم‌ اسپانیایی به میدان می‌رود.

* ولفسبورگ پس از فصل 10-2009 که نخستین حضورش در مسابقات لیگ قهرمانان را تجربه کرد، برای اولین بار است که به مرحله حذفی این مسابقات راه پیدا می‌کند.

* شاگردان دیتر هکینگ تمامی چهار بازی خانگی خود تا به این مرحله از فصل جاری لیگ قهرمانان را با برد پشت‌سر گذاشته‌اند. 

* ولفسبورگ در چهار بازی قبلی که مقابل نمایندگان اسپانیا به میدان رفته، تنها یک برد کسب کرده است. آخرین بازی آنها مقابل یک تیم اسپانیایی هم به مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ اروپا برمی‌گردد که ولفسبورگ با نتیجه 4 بر یک ویارئال را شکست داد و در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه 6 بر 3 به دور بعد راه یافت.

* رئال‌مادرید برای ششمین فصل متوالی است که به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان راه پیدا کرده است. آنها در 10 بازی قبلی خود در این مرحله به 9 پیروزی دست یافته‌اند. رکورد کلی آنها در مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها هم 26 برد و 6 شکست است.

* سفید پوشان ‌مادریدی به همراه بارسلونا تنها تیم‌هایی هستند که در فصل جاری این رقابت‌ها هنوز شکستی متحمل نشده‌اند. رکورد کهکشانی‌ها در بازی‌های خارج از خانه خود در این فصل لیگ قهرمانان سه پیروزی و یک تساوی بوده است.

* رکورد رئالی‌ها مقابل تیم‌های آلمانی در مجموع دو بازی رفت و برگشت 12 برد و 8 باخت بوده است. آنها در چهار سفر اخیر خود به آلمان سه پیروزی به دست آورده‌اند.

* رکورد کلی کهکشانی‌ها در خانه تیم‌های آلمانی در 28 بازی، 4 برد، 6 تساوی و 18 شکست بوده است. این رکورد کلی در بازی‌های خانگی و خارج از خانه رئال مقابل آلمانی‌ها در 60 بازی، 28 برد، 10 تساوی و 22 مساوی بوده است.

* ولفسبورگ برای این بازی سباستین یونگ را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و حضور کالیگوری نیز در هاله‌ای از ابهام است.

* رافائل واران، مدافع فرانسوی سفیدپوشان مادریدی به دلیل مصدومیت در این بازی در دسترس زین‌الدین زیدان نیست.

پاری‌سن‌ژرمن- منچسترسیتی

* تنها جدال این دو تیم پیش از این بازی، به مرحله گروهی جام یوفا در فصل 09-2008 بازمی‌گردد که با تساوی بدون گل به پایان رسید.

* پاری‌سن‌ژرمن برای چهارمین فصل متوالی است که به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان راه یافته که در سال‌های 2013 و 2015 مغلوب بارسلونا و در سال 2014 توسط چلسی در این مرحله از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

* رکورد کلی PSG در مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها یک پیروزی و سه شکست بوده است. 

* شاگردان لوران بلان در این فصل لیگ قهرمانان در چهار بازی خانگی‌شان در پارک‌دو پرنس سه برد به دست آورده است.

* پاریسی‌ها پس از شکست 2 بر صفر مقابل چلسی در استمفوردبریج در ماه آوریل 2014، در چهار بازی اخیر خود مقابل تیم‌های انگلیسی که همگی مقابل آبی‌پوشان لندنی بوده، شکست نخورده‌اند.

* PSG تاکنون 13 بار به مصاف نمایندگان انگلیسی رفته‌ که رکورد کلی‌اش 4 برد، 5 تساوی و 4 شکست بوده است. رکورد خانگی پاری‌سن‌ژرمن برابر انگلیسی‌ها هم 3 برد، 2 تساوی و یک شکست بوده است.

* منچسترسیتی اولین حضورش در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می‌کند. آنها در دو دوره اخیر این رقابت‌ها در مرحله یک‌هشتم نهایی توسط بارسلونا از گردونه مسابقات حذف شدند.

*‌ شاگردان مانوئل پیگرینی این فصل در چهار بازی خارج از خانه خود در لیگ قهرمانان سه برد کسب کرده‌اند و تنها با نتیجه یک بر صفر مغلوب میزبان خود، یوونتوس شدند.

* منچسترسیتی برای این بازی دلف، کمپانی و فرناندو را به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار نخواهد داشت و حضور جو هارت و یحیی توره هم در هاله‌ای از ابهام است.

* پاری‌سن‌ژرمن نیز آئوریه را به دلیل مصدومیت در دسترس ندارد و حضور بازیکنانی همچون بلز ماتویدی، خاویر پاستوره و مارکو وراتی هنوز قطعی نیست.

همچنین در شب اول از مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها از ساعت 23:15 امشب (سه‌شنبه) دو دیدار همزمان به شرح زیر برگزار می‌شود:

بارسلونا - اتلتیکومادرید

بایرن‌مونیخ - بنفیکا

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آقا محمد ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    سلام داداش رئال 2 بر 1 بارسلونا رو شکست داد نه 1 بر صفر. اصلاح بفرمایید لطفا یا علی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس