بنیادکار 2 امتیازی امیدوار است با کسب اولین پیروزی‌اش در رقابت‌ها مدعی صعود شود. با این حال از نگاه آمار تیم ازبکستانی‌ همواره چهره یک مغلوب را برابر نماینده نصف‌جهانی فوتبال ایران داشته است.

ازبک‌ها در آستانه ذوب‌گروه ورزشی مشرق - امروز در ایستگاه چهارم لیگ قهرمانان آسیا ذوب‌آهن مدعی برای رسیدن به صدر جدول گروه دوم رقابت‌ها قصد دارد از مهمانش بنیادکار ازبکستان یک مغلوب بسازد.

ذوب‌آهن در سه دیدار قبلی خود برابر لخویا قطر (2 بازی) و بنیادکار 5 امتیاز به دست آورده تا همراه با النصر عربستان با تفاضل 1+ مدعی اصلی صعود به مرحله دوم رقابت‌ها باشد.

در مقابل بنیادکار 2 امتیازی امیدوار است با کسب اولین پیروزی‌اش در رقابت‌ها مدعی صعود شود. با این حال از نگاه آمار تیم ازبکستانی‌ همواره چهره یک مغلوب را برابر نماینده نصف‌جهانی فوتبال ایران داشته است.

* میخکوب کردن ازبک‌ها در روز بد ریوالدو
امروز و از ساعت 20 در شرایطی ذوب‌آهن پذیرای بنیادکار خواهد بود که دو تیم در سال 2010 نیز برابر یکدیگر صف‌آرایی کرده بودند.

6 سال قبل ذوب‌آهن در مرحله رفت رقابت‌های گروهی لیگ قهرمانان پذیرای بنیادکاری شد که ریوالدوی برزیلی را به استخدام خود درآورده بود. چهارشنبه 4 فروردین ماه سال 1389 اگرچه که نستروف گلر سرشناس بنیادکار تلاش فراوانی را به خرج داد تا مانع شکست تیمش شود. با این حال ضربات سیدمحمد حسینی (38)، محمد قاضی (54) و محمدرضا خلعتبری (80) بنیاد، بنیادکار را ویران کرد.

جالب اینکه در بازی برگشت دو تیم یعنی سه‌شنبه دهم فروردین ماه همان سال؛ این محمدرضا خلعتبری بود که با گل دقیقه 29 خود دومین شکست پی در پی را به بنیادکار تحمیل کرد.

 آن روز ریوالدوی برزیلی با کارت قرمز مستقیم داور در دقیقه 67 از زمین اخراج شد تا خاطره بدی از تقابل با ایرانی‌ها در ذهنش برجای بماند.

بالاخره بنیادکار و ذوب‌آهن برای سومین مرتبه در فصل جاری لیگ قهرمانان برابر یکدیگر قرار گرفتند. این بار در تاشکند، تیم یکدست یحیی گل‌محمدی برابر بنیادکار راه ناهمواری را طی کرد. حریف از دو دیدار قبلی خود برابر النصر عربستان تنها یک امتیاز گرفته بود و قصد داشت در دومین دیدار خانگی خود 3 امتیاز به دست بیاورد. با این حال تاکتیک قابل‌قبول ذوب‌آهن سبب شد تا در نهایت یک تساوی خوب به کام نصف‌جهانی‌ها ثبت شود.

* سیستم انتحاری
سرمربی بنیادکار – سرگئی لوشچان- می‌گوید قصد دارد ترکیبش را برای بازی امروز هجومی بچیند. شاید عقل سلیم بگوید دفاع برابر ذوب‌آهن – تاکتیکی- بهترین روش حضور در دیدار امروز برای ازبک‌ها باشد. با این حال سرمربی 42 ساله بنیادکار می‌داند با کسب تساوی هم سند حذفش از دور رقابت‌ها به امضا خواهد رسید.

بنیادکار در بازی خارج از خانه خود مقابل النصر با اتخاذ سیستم دور از انتظار 3-5-2 به تساوی 3-3 برابر رقیب رسید. آیا امروز هم ازبک‌ها با همین روش مقابل ذوب‌آهن قرار خواهند گرفت؟

* مدافعان 19، 20 ساله
اگر بنیادکار 3-5-2 به میدان بیاید، میانگین سنی خط دفاعی‌اش به شدت پایین خواهد آمد. آنها در ریاض، اکرم جان کمیل‌اف 20 ساله را در پست دفاع چپ قرار دادند. اوتابک شکوراف 19 ساله هم دفاع میانی آنها بود. جالب اینکه رستم‌ جان آشورماتوف 19 ساله هم نفر سوم خط دفاعی آنها در پست مدافع راست بود.

لوشچان البته در خط دفاعی ژوریکا بولجات 29 ساله از کرواسی را هم دارد. سرگئی اگر نخواهد ریسک کند، مدافع اسبق تیم‌ملی کرواسی در سال‌های 2010 تا 2012 را وارد ترکیب اصلی تیمش می‌کند. ژوریکا در سیستم 1-3-2-4 بازی رفت یک مدافع میانی متمایل به جناح چپ بود.

* 19 ساله خطرناک
در سیستم 3-5-2 بنیادکار هافبک وسط شماره 9 ژاپنی این تیم مینوری ساتو خواهد بود. بازیکنی 25 ساله که در سه فصل اخیر برای ازبک‌ها توپ می‌زند.

 سرگئی معمولا ترجیح می‌دهد در سمت چپ مینوری از الکساندر آلمیچف صرب بهره ببردو در طرف راست هافبک میانی ژاپنی به شاکر ذوآقی تونسی میدان بدهد. شاکر 31 ساله سابقه بازی در اف‌سی زوریخ سوییس را (2010-2012) دارد. ذوآقی فصل پیش طی 25 بازی و 1913 دقیقه تلاش 7 گل برای بنیادکار در لیگ برتر ازبکستان به ثمر رساند.

این تونسی در فصل جاری لیگ قهرمانان هم 270 دقیقه به میدان آمد که حاصل باز کردن دروازه النصر در ریاض (33) بوده است.

بنیادکار در جناحین خط میانی خود اکمل شور احمداف و دوستونبک خامادوف را دارد که این دومی تنها 19 سال دارد اما موفق شد در تقابل با النصر 2 گل وارد دروازه عربستانی‌ها نماید.

خامادوف در مسابقات انتخابی زیر 23 ساله‌ها برای رسیدن به المپیک ریو موفق شد هم به کره‌جنوبی گل بزند و هم به عراق. این هافبک چپ کم‌سن و سال قطعا امروز باید از سوی ذوب‌آهنی‌ها جدی گرفته شود.

* دو مهاجم با شرایط خاص
بنیادکاری که امروز فقط باید پیروز شود تا شانس ماندنش در رقابت‌ها حفظ شود، در خط حمله خود هم یک جوان 20 ساله جویای نام دارد. این مهاجم الدار شاهمراداف است که با شماره 10 مهره‌ای خطرناک می‌نماید.

گوش چپ بنیادکار در رقابت‌های انتخابی المپیک هم از خوب‌های تیم‌ملی ازبکستان بود. الدار در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان در دقایق 2 و 35 هر دو گل بنیاکار را به الشباب امارات زد تا عامل اصلی صعود تیمش به مرحله گروهی لقب بگیرد.

حریف امروز ذوب آهن در خط حمله خود یک مهاجم نام‌آشنا را هم دارد. این بازیکن بهادر نسیم‌اف است. مهاجم فصل پیش پدیده در لیگ برتر فوتبال ایران. بهادر در هفته پایانی لیگ چهاردهم 90 دقیقه تمام در ورزشگاه ثامن برابر ذوب‌آهن گل‌محمدی به میدان رفت که البته حاصل تلاشش فقط دریافت یک کارت زرد از شاهین حاج‌بابایی بود.

این مهاجم که با پیراهن پدیده موفق به گلزنی برابر تراکتورسازی شد، در بازی رفت 59 دقیقه شانس بازی برابر ذوب‌آهن را پیدا کرد. بهادر در جام‌حذفی ازبکستان هم 2 گل به «اوبود» زد تا عامل مهم تساوی 2-2 بازی لقب بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس