کد خبر 552173
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲

کارگاه یک‌روزه خاطره‌نویسی آزادگان (اسیران ایرانی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران) و یا به تعبیری، ادبیات بازداشتگاهی اسرا، چهارشنبه 18 فروردین 1395، با حضور و سخنرانی مرتضی سرهنگی، پیشکسوت در عرصه ادبیات دفاع مقدس و مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، در حوزه هنری استان زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، کارگاه یک‌روزه خاطره‌نویسی آزادگان (اسیران ایرانی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران) و یا به تعبیری، ادبیات بازداشتگاهی اسرا، چهارشنبه 18 فروردین 1395، با حضور و سخنرانی مرتضی سرهنگی، پیشکسوت در عرصه ادبیات دفاع مقدس و مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، در حوزه هنری استان زنجان برگزار می‌شود.

در جلسه صبح این کارگاه، خاطره‌نویسی آزادگان آموزش داده می‌شود و در جلسه بعدازظهر، متن آثار هر یک از اعضای کارگاه، نقد و بررسی می‌شود. اعضای فعال کارگاه که آثار خود را ارائه می‌دهند، از هنرجویان داستان‌نویس در حوزه هنری استان زنجان هستند.

اکبر کیانفر، مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان زنجان در این باره به سایت تاریخ شفاهی ایران گفت: «موضوع این کارگاه‌های آموزشی یک‌روزه خاطره‌نویسی از سال 1393 مطرح شد و تاکنون در این مجموعه دو کارگاه برگزار شده است و این کارگاه‌ها دوره‌ای هستند. سعی شده است تعداد افراد شرکت‌کننده در جلسه‌ها محدود باشند؛ چرا که هم بحث تخصصی است و هم قرار است نتیجه مطلوبی حاصل شود و کارشناس جلسه، فرصت بررسی آثار اعضا را داشته باشد.»

ششم بهمن ماه سال گذشته نیز کارگاه تخصصی خاطره‌نگاری و تاریخ شفاهی با محوریت انقلاب و دفاع مقدس و با حضور و سخنرانی مرتضی سرهنگی در حوزه هنری استان زنجان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس