کد خبر 552031
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷

سخنگوی والی هرات افغانستان اعلام کرد: ۱۵ تن از کارکنان ربوده شده شرکت مین روبی «هلو تراست» از چنگ طالبان رها شدند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «بُخدی»، «جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات افغانستان اعلام کرد: ۱۵ تن از کارکنان شرکت مین روبی «هلو تراست» که دو روز پیش در منطقه «کهسان» ولایت هرات افغانستان ربوده شده بودند از دست طالبان آزاد شدند.

 این افراد در اثر تلاش ماموران امنیتی افغانستان و ميانجيگری بزرگان محلی این ولایت آزاد شدند. تا کنون انگیزه این آدم ربایی مشخص نشده است.

با این حال مقام های محلی گفته اند: وسایل نقلیه و مقداری از لوازم و تجهیزات این گروه به دست طالبان افتاده است و در زمان رهایی این افراد وسایل در اختیار آنها قرار نگرفت.

۱۵ تن ار کارکنان شرکت مین روبی «هلو تراست» عصر روز جمعه در حوالی شهر «کهسان» توسط افراد مسلح ناشناس ربوده شدند.

گفته می شود که این کارکنان در منطقه موسوم به «شبش» از توابع شهر «کهسان» هرات افغانستان زمانی که مشغول کار بودند ربوده شدند.

در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز ۶۳ کارمند شرکت هلو تراست در شهر  «پشتون زرغون» ولایت هرات از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شدند که پس از گذشت ۷ ساعت توسط نیروهای امنیتی افغانستان از چنگ آدام ربایان آزاد شدند.

شرکت مین روبی «هلو تراست» از سال ۲۰۰۶ میلادی در چهار شهر «پشتون زرغون»، «گذره»، «کهسان» و «گلران» هرات فعالیت خود را آغاز کرده و تا سال ۲۰۱۸ میلادی همکاری اش را ادامه خواهد داد.

افغانستان یکی از کشورهایی است که هنوز هم در برخی مناطق آن انفجار مین قربانی می گیرد.

در حال حاضر بیش از ۱۵ شرکت مین روبی در افغانستان فعالیت می‌ کنند که تعداد کارکنان آنها به ۸ هزار نفر می رسد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس