وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که طی درگیری‌ها با نظامیان ارمنستان بر سر منطقه ناگورنو-قره‌باغ بیش از یکصد تن از طرفین کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از شعله‌ور شدن دوباره تنش و درگیری بین باکو و ایروان بر سر منطقه ناگورنو-قره‌باغ، جمهوری آذربایجان اعلام کرد که طی درگیری‌ها 12 سرباز این کشور کشته شده و یک فروند بالگرد سرنگون شده است.

خبرگزاری ترند آذربایجان نیز گزارش داد که وزارت دفاع این کشور در بیانیه‌ای از کسب پیروزی‌های جدیدی در خطوط نبرد با ارتش ارمنستان و تسلط بر ارتفاعات و مناطق مسکونی راهبردی خبر داد.

براساس این بیانیه، موفقیت‌های نظامی مذکور در پی پاتک نظامیان آذربایجانی در خطوط جبهه به دست آمده است.

وزارت دفاع آذربایجان در بیانیه خود آورده است که 6 تانک ارمنستان، 15 مسلسل و سنگر مستحکم منهدم شده و بیش از 100 نیروی نظامی ارمنستانی طی درگیری‌ها کشته و زخمی شده‌اند. همچنین 12 نظامی آذربایجانی کشته شده، یک فروند بالگرد میل-24 ارتش آذربایجان سرنگون شده و یک تانک این کشور بر اثر مین منهدم شده است.

به نوشته ترند، پاتک نظامیان آذربایجانی پس از اقدامات تحریک آمیز نیروهای مسلح ارمنستان در شب گذشته انجام شده است، که به مرگ و مجروحیت غیرنظامیان منجر شده است. تصمیم برای انجام اقدامات متقابل در محورهای «آق‌دره-ترتار-اقدم» و «خواجه‌وند-فزولی» توسط فرماندهی نیروهای مسلح آذربایجان صورت گرفته است.

در نتیجه این عملیات، ارتفاعات مشرف به روستای تالش - که خطری را برای منطقه قربانوی و شهر نفتالان ایجاد کرده بود - و شهرک سی‌سولان تحت کنترل نظامیان آذربایجانی قرار گرفته‌اند.

همچنین ارتش آذربایجان به منظور حفاظت از شهر حورادیز، ارتفاع «لاله تپه» را به کنترل خود درآورده است که به آن اجازه می‌دهد بر منطقه وسیعی نظارت داشته باشد.

پس از درگیری شدید جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مناطق مورد نزاع بین دو کشور، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه خواهان پایان فوری درگیری‌ها در خطوط مقدم منطقه ناگورنو - قره‌باغ شد. دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در گفتگو با رسانه‌های روسی گفت: «رئیس جمهوری از همه طرف‌های درگیری خواست تا آتش‌بس را رعایت کنند و از خود خویشتن‌داری نشان دهند تا مانع از تلفات بیشتر شوند».

صبح امروز بود که نظامیان دو کشور در طول خطوط کنترل منطقه ناگورنو - قره‌باغ با یکدیگر درگیر شدند و نزاع دو کشور بر سر این منطقه بار دیگر و پس از گذشت حدود 20 سال دوباره شعله‌ور شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 36
  • محمد از تهران ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    سلام.اذربایجانی ها ی ایران در کنار مردم قره بإغ هستند تحولات قره باغ و اشغال ان توسط مترسکان روس رصد می شود
  • آذری ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 1
    من شرمنده ام ولی در این قضیه طرف ارمنستان می ایستم چون این کشور خودش را به اسرائیل نفروخت. هیچوقت شبکه ای آمریکایی (GunAz) بری توهین به ایرانی ها ایجاد نکرد. هیچوقت تمایلی به ناتو نشان نداده است. هیچوقت به ایران خیانت نکرده است. هیچوقت کنار ترکیه برای ایران شاخ و شانه نکشید. پس منهای بحث های نژادپرستانه وبحث های تعصب مذهبی نسبت به ارمنستان ، من ترجیح میدهم که طرف ارمنستان باشم تا علی اف احمق سر عقل بیاید بعد از آن می توان به الحاق قره باغ به آذربایجان نظر داد. ما باید آذربایجان را مجبور به انقلاب دموکراتیک مذهبی کنیم. البته بعد از این دولت سازش گر بیشتر میتوان در این مورد بحث کرد.
  • آذری ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    من شرمنده ام ولی در این قضیه طرف ارمنستان می ایستم چون این کشور خودش را به اسرائیل نفروخت. هیچوقت شبکه ای آمریکایی (GunAz) بری توهین به ایرانی ها ایجاد نکرد. هیچوقت تمایلی به ناتو نشان نداده است. هیچوقت به ایران خیانت نکرده است. هیچوقت کنار ترکیه برای ایران شاخ و شانه نکشید. پس منهای بحث های نژادپرستانه وبحث های تعصب مذهبی نسبت به ارمنستان ، من ترجیح میدهم که طرف ارمنستان باشم تا علی اف احمق سر عقل بیاید بعد از آن می توان به الحاق قره باغ به آذربایجان نظر داد. ما باید آذربایجان را مجبور به انقلاب دموکراتیک مذهبی کنیم. البته بعد از این دولت سازش گر بیشتر میتوان در این مورد بحث کرد.
  • اهوازی ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    1 0
    پان ترک ها و دولت اشغالگر بادکوبه اگر عرضه دارند بجنگند.حالا زمانی است که مردم تالش اشغالی هم باید بپا خیزند و از اسارت پان ترکیسم رهایی یابند و به مام میهن ایران اسلامی پیوند بخورند.
  • اهوازی ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    این هم حتما ماجراجویی جدید اردوغان و آمریکا و اسراییل در منطقه است
  • ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 1
    پسر خوب اولا درود بر ترک های ایران من خودم ترکم ولی آذربایجان دشمن ماست و دوست اسراییل
  • ناشناس ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    این خبر رو ضعیف کار کردید
  • ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    الهام علیف عروسک خیمه شب بازی اسرائیل
  • من ترکم ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 1
    درود بر ارمنستان یادمون نرفته که آذربایجان متحد اسراییله خبیثه
  • مهماندار هواپیما ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    بزرگترین حماقت اذز بایجان که به حرف اسراییل و ترکیه گوش داده و تمامیت ارضی و مردمش را به خطر انداخته
  • ناشناس ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 1
    مردم ایران و بویژه آذری ها باید پرچم ترکیه و دولت جعلی و اشغالگر بادکوبه و اران و نخجوان و تالش اشغالی و... را به آتش بکشند.
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    ميتوني گمشي بري اونجا براي جنگ بيخود از مردم ايران مايه نزار
  • سروش ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    اوغلان: زمانی که رئیس جمهور آذربایجان اومد ایران باید اینداستان سرانجامی میداشت و باید بین ایران و روسیه اختلاف افکنی ایجاد می کردند ایران با ارمنستان و روسیه دوستی نزدیک داره ولی از اون طرف هم آذربایجان مسلمان هستند و اقوام آذربایجان ایرانی قرابت زندیکی دارند برای تحریک این روحیه نوع دوستی علیه ارمنستان و روسیه و اختلاف بین ایران و روسیه غرب خوابها دیده برای همین رئیس جمهور آذربایجانی که در شیعه کشی ید طولایی داره اومد ایران تا نظر ایران رو برای رو جلب کنه تا این طوری به اربابش اسرائیل بگه که داره مأموریت اختلاف افکنی بین دو همسایه یعنی ایران و ارمنستان رو خوب انجام میده بله برادر آذربایجانی های ایران هرگز در کنار مزدور حکومت کودک کش قرار نخواهند گرفت مردم ایران هرگز در کنار حکومتی که مخالف عزاداری امام حسین هست و شیعیان رو داره زندانی و قتل و عام می کنه قرار نمی گیره دوستی با آذربایجان و این حکومتش دوستی با خاله خرسه هست!!! پس بهتره که ایران صبور باشه و بصیرتش رو نگه داره برای ایجاد صلح بین دو ارمنستان دوست و آذربایجان هم کیش پس ناراحت نشو و احساسی برخورد نکن چون علی یف مزدور غرب و عربستان و رژیم اشغالگر قدسه.
  • ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    لعنت به ارمنستان بیاد که دائما درحال نسل کشیه !!!اخه چرا نمیذاره مردم مظلوم قره باغ که با ارمنیا هم نژاد نیستند مستقل زندگی کنند من به عنوان یک ایرانی طرفدار مردم قره باغم البته بااینکه ازالهام علی یف بدم میاد
  • سروش ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    من هم موافقم علی یف لیاقت دوستی ایران رو نداره همون بهتر که با عربستان و ترکیه و رژیم اشغالگر قدس هم آواز باشه تا با ایران خدایی ارمنستان در حق ایران کم نگذاشته از نظر دوستی حتی از روسیه هم برای ما بهترین دوست بوده در واقع مواضع ارمنستان برای ایران سد نفوذ ناپذیری بوده برای نزدیک شدن اهداف غرب و ناتو علیه ما ولی علی یف هرغلتی که دلش خواست علیه ایران انجام داده.
  • سروش ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    ارمنستان در دوستی با ایران راسخ تر و واقع بینانه تر عمل کرده هرگز دوستی با ایران رو به دوستی با غرب نفروخته چون ارمنستان همسایه همیشگی ایرانه و باقی خواهد ماند امنیت ایران امنیت ارمنستانه و ارمنستان برای این امنیت و دوستی ارزش قائل هستش ولی علی یف در آذربایجان هر غلطی که تونسته علیه ایران انجام داده و باز هم انجام خواهد داد.
  • کارگر نفت جنوب ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    ایران باید لوله نفت و گاز خود را از ارمنستان به گرجستان و کرانه های دریای سیاه برساند و به ترکیه و باکو اتکا نکند.مسیر ارمنستان به گرجستان و دریای سیاه بسیار مطمئن تر است.
  • از خوزستان ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    اکنون هنگامه پشتیبانی از شیعیان ستمدیده آنسوی ارس و تالشی هاست
  • حامد ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    دولت ایران نباید گول شعارهای به ظاهر شیعه گرایانه پانترکها را بخورد. باید جلوی زیاده روی حکومت طرفدار اسرائیل آذربایجان ایستاد، چون اگر این کار را نکنیم فردا باید در مرزهای خودمان با آنها بجنگیم.
  • الپای ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    یاشاسین آزربایجان قهرمان
  • ناشناس ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    موافقم چون بخش زیادی از این بدبختی های منطقه از باکو و آنکارا آب میخورد
  • ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    برو همون آذربایجان.اینجا چی میخوای؟
  • ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    هالا نوبت سیخ دادن به آذربایجان و ارمنستانه.
  • نام نام ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    کاربران فیس بوک آذربایجانی جزئیتی درباره درگیری های که در مرز های قاره باغ ادامه می یابند، اشاره می کنند. یکی از کاربران می نویسد. " هنگام حمله ارتش آذربایجانی به سمت ترتر، ارمنی ها اینها رو محاصره کردند و سربازان زیادی از دست دادیم و بنا بر فرمان وزیر دفاع ساعت 5 بعد از ظهر اغدام خواهیم گرفت". به او جواب می دهند. " ساعت 6 است. مگر نصفش را گرفته اید یا نه؟". یکی دیگر از کاربران فیس بوک می گوید که هلیکوپتر را در اطراف قبرستان هرادیز نابود کردند.
  • ناشناس ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    اردوغان تا ...ول کن نیست
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    کشور آذربایجان با استناد به این که در ایستان آذربایجان ایران ما ترکزبان های زندگی می کنند، ادعا می کنده که این استان منطقه تاریخ خود می باشد. ما ایرانی ها با وجورد این همه تحدید های پانترکیستی و جدایطلابی با این کشور روابط دوستانه ای داریم. اما آذربایجانی ها باید بدانند که تاریخ همه چیز روشن می نماید و دوستان آذربایجانی هم باید این تاریخ را بخوانند و اطلاعات خود را اسلاح کنند
  • اصولگرا ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد فقط مردم اذربایجان ایران قره باغ را به اذربایجان و اذربایجان را هم به ایران ملحق میکنند دیگه اشغال خاک مسلمین کافی است دولت های اشغالگر ارمنستان-اسراییل وعربستان باید از بین بروند دفاع از حق مسلمانان در قانون اساسی ماست و شاکله اصلی سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی دفاع از مسلمانان جهان به خصوص شیعیان است اگه در اذان صبح شروع کنیم انشالله نماز ظهر را در قره باغ میخوانیم فقط منتظر فتوای جهاد ولی امر مسلمین جهان هستم واماده شهادت مشرق ترسوی سانسورچی همیشه منو سانسور میکنی نامردی اگه کامل منتشر نکنی
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    کشور آذربایجان با استناد به این که در ایستان آذربایجان ایران ما ترکزبان های زندگی می کنند، ادعا می کنده که این استان منطقه تاریخ خود می باشد. ما ایرانی ها با وجورد این همه تحدید های پانترکیستی و جدایطلابی با این کشور روابط دوستانه ای داریم. اما آذربایجانی ها باید بدانند که تاریخ همه چیز روشن می نماید و دوستان آذربایجانی هم باید این تاریخ را بخوانند و اطلاعات خود را اسلاح کنند
  • ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    اطلاع رسانی غلط و دروغ آذربایجانی فقط با اخبار راجع به خط روابط، محدود نمی شود. اینها تلاش می کنند با پخش کردن اطلاعات دروغ دربارۀ ارمنستان ملت خودشان را گول بزنند. همچنین همین الان یکی از کانال های عمومی آذربایجان اطلاعات می دهد که به سبب وضعیت سنگین اقتصادی در ایروان تظاهرات هزاران نفره شروع شده اند. اتباع خودشان به این سطح گول می زدند؟ این آذربایجان امروزی است : صفر احترام نسبت به ملتش و عدم پشیمانی برای ریختن خون سربازان خود.
  • ناشناس ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    اينكه مال ماست بيخود دارند مي جنگند.
  • یک شیعه آذری ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    شماها حتی درابتدای جنگ بیست سال پیش که نه خبری از آمریکا نه اسراییل بود هم طرف ارمنستان راگرفتید هرموقع کارتون بیافته دم ازشیعه وهموطن بودن می زنید یادم نرفته جبهه متحدفارس کرد ارمنی علیه ترکها
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    کشور آذربایجان با استناد به این که در ایستان آذربایجان ایران ما ترکزبان های زندگی می کنند، ادعا می کنده که این استان منطقه تاریخ خود می باشد. ما ایرانی ها با وجورد این همه تحدید های پانترکیستی و جدایطلابی با این کشور روابط دوستانه ای داریم. اما آذربایجانی ها باید بدانند که تاریخ همه چیز روشن می نماید و دوستان آذربایجانی هم باید این تاریخ را بخوانند و اطلاعات خود را اسلاح کنند
  • کردستان ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    مرگ بر ارمنستان. ما کردها در کنار شما آذری ها هستیم.
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    اذربایجان مسلمان وشیعه است اما ارمنستان چی؟ باید در کنار آذربایجان باشیم.
  • احمد ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    مرگ بر آذربایجان درود بر ارمنستان - مردم ارمنستان از اقوام اصیل ایرانی هستن ما باید از اونا در مقابل توحش آذربایجان حمایت کنیم
  • تبریزلی ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    یاشاسین ایرانیم والسلام
  • ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    کشور آذربایجان با استناد به این که در ایستان آذربایجان ایران ما ترکزبان های زندگی می کنند، ادعا می کنده که این استان منطقه تاریخ خود می باشد. ما ایرانی ها با وجورد این همه تحدید های پانترکیستی و جدایطلابی با این کشور روابط دوستانه ای داریم. اما آذربایجانی ها باید بدانند که تاریخ همه چیز روشن می نماید و دوستان آذربایجانی هم باید این تاریخ را بخوانند و اطلاعات خود را اسلاح کنند
  • آذربایجانی ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    یه عده پان به دروغ خود را جای ترکها میزارند و نظراتی علیه آذربایجان می زنند هیچوقت یک ترک از یک ارمنی دفاع نمیکند انهم بخاطر خاک و سرزمینی باشد که توسط اشغالگران ارمنی با کمک روس اشغال شده باشد. ما ترکها چه آذربایجانی چه قشقایی چه ترکمن و ... همیشه از ایران و جمهوری آذربایجان دفاع خواهیم کرد. یاشاسین ایران و آذربایجان بزودی قره باغ آزاد خواهد شد و به آذربایجان ضمیمه خواهد شد.
  • ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    مرگ بر ارمنستان دورود بر شیعیان آذربایجان بدون مطالعه هیچکس نظر نده
  • بایراق ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    یاشاسین آذربایجان
  • احمد ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    ارمنستان لایک
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    حتی بیسواد ترین انسان هم میتونه بفهمه که قره باغ از اسمش پیداست که مال آذربایجانه. حق به حقدار میرسه
  • انتی پانترک ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    پانترکان به دنبال فتنه انگیزی درمنطقه هستند خطر دولت نژادپرست ومزدورباکو چندین برابر بیشتراز ارمنستان است درواقع ارمنستان هیچ چشمداشتی به خاک ایران ندارد ولی این دولت جعلی اذربایجان)آران)چشم به خاک ایران دارد
  • علی ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    حکومت علی اف هم مثل مبارک و صدام و پهلوی دیر یا زود رفتنی است ولی قره باغ خاک شیعیان است و باید در دست شیعیان باشد. آنکسی که با اسرائیل رابطه دارد دولت است نه ملت جمهوری آذربایجان . در ضمن اسرائیل متحد های نزدیک تری مانند گرجستان و دولت اقلیم در شمال عراق دارد ولی معمولا این کامنت گذاران عزیز به آن متحدین کاری ندارند. خدا عالم است اینها دشمن اسرائیل اند یا دشمن اتحاد ایران و آذربایجان.
  • جمشید ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    اولا اسم مردم ترک زبان جمهوری باکو تا قبل از زمان مساوات چی ها تاتارهای قفقازی بود و سرزمینی که در ان می زسیتند به این نام خوانده می شد. در ثانی من مسلمان ایرانی به فکر ایرانیان این جمهوری جعلی که در شدید ترین ستمهای وارده از طرف تاتارها به انها می شود هستم. به امید ازادی تالش شمالی. وعده ما جشن ازادی در لنکران
  • ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    اسم اصلی این منطقه آرتساخ است که توسط اتراک تحریف شده.مثل تغییر نانهای جغرافیایی ارمنی و یوناانی در ترکیه
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    به این آزربایجانی: یه عده پان به دروغ خود را جای ترکها میزارند و نظراتی علیه آذربایجان می زنند هیچوقت یک ترک از یک ارمنی دفاع نمیکند انهم بخاطر خاک و سرزمینی باشد که توسط اشغالگران ارمنی با کمک روس اشغال شده باشد. ما ترکها چه آذربایجانی چه قشقایی چه ترکمن و ... همیشه از ایران و جمهوری آذربایجان دفاع خواهیم کرد. یاشاسین ایران و آذربایجان بزودی قره باغ آزاد خواهد شد و به آذربایجان ضمیمه خواهد شد. و بعد آن هم آذربایجان ضمیمه ایران خواهد شد.(آران و شروان)
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    كساييكه خودتون را تورك معرفي ميكنيد و از ارمنستان غاصب و كافر حمايت ميكنيد بدانيد شما از امت رسول الله خارج شده و به امت صلبيون پيوستيد ملت مسلمان و تورك آذربايجان از نام بردن شماها به عنوان مسلمان شرم دارد و انشاله در آينده اين نظرات شما را جبران خواهيم كرد . ياشاسين قره باغ آذربايجان .
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    حرفهای خنده دار میزنی؟ امت مورد نظر شما حتما شامل الهام علیف هم میشه که خاک باکو رو کرده پایگاه اسرائیلی ها!!!
  • ناشناس ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    خنده داره كه تاتارهاي قفقازي هم در ايران طرفدار دارند و هم از طرف نئو عثماني هاي تركيه و اردوغان، مسخره شده ديگه، هر وقت آذربايجان به ايران الحاق شد طرفداري كنيد، اگر خودشيفته هستيد و پيش دستي مي كنيد راه باز و جاده دراز برويد از ايران و در جبهه ي پانترك بجنگيد و ايران هم از شرتان راحت شود، نوادگان مغول هر كارشان كني خوي درندگي دارند، مانند كشتار ارامنه، فراموش نكنيم كه ارامنه ي زيادي هم در ايران ساكن اند و عاشق وطنشان هستند، اردوغان منتظر نئو عثماني است، بدرود.
  • ناشناس ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    من با قسمتی از حرفات موافق نیستم هیچ وقت جبهه متحدی علیه ما نبوده است حتما میدانی که بیشترین جمعیت مسیحیان در تیریز وارومیه زندگی میکنند وما هیچ وقت مشکلی با انها نداشته ایم این دولت مستکبر ارمنستان است که با تشیع عناد میورزد در مورد کرد ها هم که دراذربایجان غربی همه چیز را میتوان دید انها بیشتر از همه به اذری ها اعتماد دارند فقط عده ای نادان جو گیر شده اند ومسلمان بودن وشیعه بودن را از یاد برده اند
  • ایرانی باغیرت ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    اذربایجان به مام میهن باز خواهد گشت
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    ارمنستان دشمن مسلمین هست و خط مقدم روسها به منظور جلوگیری از نفوذ اسلام در قفقاز و مرزهای جنوبی روسیه
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    از هیچکدوم از این دو کشور،آبی برای ما گرم نمیشه. هر کس هم عشق اونوریا را داره،تشریف ببره وبجنگه،بخصوص پان ترکها که ذلایل مسخرشون به نظر خودشون منطقیه اگر قره باغ به ایران برسه،همه این درگیری ها حل میشه چون که با هم همسایه نیستن
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    دوستانی که بخاطر الهام علی یف حاضربه نسل کشی شیعیان قره باغ توسط مسیحیان هستند اینو بدونند که درایمان ومسلمانی خود شک بکنند
  • لطفا کامل چاپ شود ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    این کشور ج.آ همان نبود که تار را به اسم خودش ثبت کرد؟ موسیقی سنتی ایران را به اسم خودش در دنیا معرفی میکنه؟ فرش تبریز را به خودش نسبت میده و البته با نام فرش آزربایجان معرفی میکنه؟ چوگان را به اسم خودش ثبت کرد؟ مینیاتور را هم داره هنر خودش معرفی میکنه؟...... درحالیکه تا 10-15سال پیش برگزاری چهارشنبه سوری در این کشور جرم بود،الان میگن اصلا جشن ملی ماست وبجای یکی،4تا میگیرن؟ همون کشوری که پل ارتباطی موساد برای ترور برخی دانشمندان هسته ای کشورمان بود؟ همون که از نظر مادی ومعنوی پان ترکیستها وشبکه های آنها را پشتیبانی مستقیم میکنه؟ حالا این پان ترکها که کامنت میذارن،بیان جواب قانع کننده بدن؟ این پان ترکهایی که کامنت میذارن:کسی جلوی شما را نگرفته،اگر خیلی دوست دارید،برید کشور همسایه وبا دشمن شان!بجنگید.البته اگر با دیدن برخورد پلیس ونیروهای انتظامی آن کشور،دست ازپا درازتر برنگشتید.
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    حرف دهنتو بفهم
  • سروش ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    0 0
    قره باغ اکثریتی ارمنی داره که شوروی به آذربایجان بخشیده میگی نه از مردمش سؤال کن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس