کد خبر 551521
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵

مستند «کرار» درباره زندگی و شهادت یکی از شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س)، شنبه 14 فروردین از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، تخریب بقاع متبرکه ای همچون آرامگاه حجر بن عدی صحابی با وفای امیرالمومنین علی(ع) و دیگر مقابر مقدس برای مسلمانان، سوزاندن کتاب های تاریخی و خطی، از بین بردن آثار تاریخ خاصه ابنیه اسلامی و به یادگار مانده از دوره های مختلف و هزاران جنایت دیگر در کنار کودک کشی و قتل بیگناهان، ثمره تجاوز آشکار گروه‌های تکفیری و داعش به نمایندگی از غربی ها در سوریه است.

در این بین تهاجم گروه‌های تروریست به حرم مطهر حضرت زینب(س) در دمشق نماد وحشی‌گری و ضد اسلامی بودن حرکت آنهاست چه اینکه این بارگاه نورانی نه تنها ملجأ و پناه شیعیان، بلکه مکانی مقدس برای همه سوری‌ها و مسلمانانی است که از تفکرات افراطی به دور هستند.

گروهی از جوانان و رزمندگان اسلام از گروه‌هایی همچون حزب‌الله و همچنین از سایر کشورها، دفاع از این حرم شریف را در جریان تهاجمات چند ساله اخیر علیه سوریه بر عهده گرفته‌اند تا مسلمانان شاهد تخریب یکی دیگر از مراقد شریف نباشند.

«کرار» در رابطه با زندگی یکی از شهدای مدافع حرم از حزب‌الله لبنان است که در درگیری با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسیده است؛ او با نام مستعار نظامی شهید مهدی یاغی فعالیت می‌کرد.

مصاحبه با پدر و مادر و همچنین دوستان همرزم شهید و روایت بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهید، از جمله قسمت‌های مختلف این مستند هستند.

محسن اردستانی رستمی کارگردان این مستند است که به زبان عربی تولید شده و همراه با زیرنویس فارسی از شبکه افق پخش می شود.

مستند «کرار» شنبه 14 فروردین ساعت 21 از شبکه افق پخش می شود و تکرار آن هم روز بعد در ساعت های 11 و 15.30 به روی آنتن می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس