کد خبر 550938
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵

فروشگاه زنجیره‌ای ادکا (EDEKA) به تازگی اقدام به پخش مواد غذایی حلال، از جمله گوشت در فروشگاه های آلمان کرده است.

به گزارش مشرق، فروشگاه زنجیره‌ای ادکا (EDEKA)  به تازگی اقدام به پخش مواد غذایی حلال، از جمله گوشت کرده است. پس از موج عظیم مهاجرت در تابستان سال گذشته میلادی پیش‌بینی می‌شد که تغییراتی محسوس در جامعه آلمان صورت پذیرد. این اقدام با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد.
 
با احتساب حدود یک میلیون مسلمان پناهنده که وارد آلمان شدند، جمعیت مسلمانان در این کشور در حال حاضر به بیش از چهار میلیون و نیم از هشتاد و یک میلیون نفر رسیده است.
 
این تعداد به طور طبیعی بازار مصرفی قابل توجّهی به شمار می‌آید و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. در حالی که تا به حال محصولات حلال کمتر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای آلمانی عرضه می‌شد، در اقدامی جدید در بسیاری از فروشگاه‌های ادکا این محصولات از این پس به فروش می‌رسد.
 
 در مقابل این حرکت، گروه‌های مختلفی واکنش از خود نشان داده و چندان روی خوشی به آن نشان ندادند. یکی از این طیف گروه‌‌ها شامل طرفداران و با حامیان حیوانات هستند که با نحوه ذبح اسلامی حیوانات مخالف‌اند.
 
گروه دیگری نیز هستند که با افکار افراطی خود با پذیرش و حمایت از پناهنگان مخالفت نشان می‌دهند و بر این باورند که چنین سیاست‌هایی باعث می‌شود تا دولت آلمان نسبت به شهروندان خود توجّه کمتری نشان دهد.
 
با وجود این مخالفت‌ها اما عده‌ای هستند که این کار را به نفع شهروندان آلمانی و پناهندگان می‌دانند و معتقدند که توجّه به نیازهای مسلمانان و مهاجران کمک زیادی به درک متقابل می‌کند و روند همزیستی و همگرایی اجتماعی را آسان‌تر خواهد کرد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    آلمان به اون کوچیکی هشتاد میلیون نفر داره ؟ ایران چی ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس