در جلسه نقد فیلم «سیزده 59» ايفاگر نقش اول این فيلم گفت: به بازيگري به عنوان يك شغل نگاه نمي كنم. بخشي از روحيات افرادي كه نقش آنها را ايفا مي كنم همواره درونم وجود داشته و بخشي از زندگي من است.

به گزارش مشرق به نقل از «آرت نا»، پرويز پرستويي چهارشنبه شب در ششمین نشست نقد و بررسي «سیزده 59» در فرهنگسراي رازي، افزود: همواره به دنبال نقشي متفاوت از كارهاي قبلي خود بودم و زماني كه اين فيلم نامه را خواندم اين تفاوت را درك كرده و علاقه مند به بازي در اين فيلم شدم.
بنا بر این گزارش به تعداد تمامي افراد دنيا نقش براي بازي كردن يك بازيگر وجود دارد اما من حس غريبي براي ايفاي اين چنين نقش هايي دارم و افتخار مي كنم كه باز هم بتوانم اين نقش ها را بازي كنم.
بازيگر فيلم «آژانس شيشه اي» خود را مديون شهدا و جانبازان دوران دفاع مقدس دانست و يادآور شد: حضور امروز ما مديون اين عزيزان است و ساخت اين فيلم ها تنها مي تواند بخش كوچكي از دلاوري هاي آنها را به نمايش درآورد.
پرستويي افزود: با ساخت يك فيلم نمي توان جهان را تغيير داد اما مي توان دل هاي بسياري را آرام كرد و حرف هايشان را به تصوير كشيد.
سامان سالور كارگردان فيلم «سیزده 59» نيز در اين نشست، گفت: وظيفه يك فيلم ساز فقط ساخت فيلم خوب است و نبايد به فكر اكران يا عدم اكران آن باشد، ساخت فيلم «سیزده 59» هيچ ارتباطي با عدم اكران فيلم هاي قبلي من نداشته و تنها به دليل دغدغه هاي شخصي خود اين فيلم را ساخته ام .
وي اين فيلم را فاقد شعار زدگي دانست و عنوان كرد: اين فيلم تنها به احساسات و روابط ميان آدم هايي كه به نوعي در جنگ حضور داشته اند مي پردازد و سرنوشت اين افراد را بعد از 20سال نشان مي دهد.
سالور استفاده از بازيگران سرشناس در اين فيلم را تجربه اي جديد دانست و اظهار داشت: فيلم نامه به گونه اي بود كه نياز به بازيگران حرفه اي داشت و من اطمينان دارم هيچ بازيگري جز 'پرويز پرستويي' نمي توانست نقش اول اين فيلم را بازي كند.
كارگردان فيلم «سیزده 59» را  فيلمي  اجتماعي دانست و بيان كرد: تمامي تلاش خود را انجام داديم تا بتوانيم فيلمي بسازيم كه تمامي استانداردهاي يك ملودرام را رعايت كرده و به تماشگر خود نيز احترام بگذارد.
جواد نوروز بيگي تهيه كننده فيلم «سیزده 59» همكاري سالور و پرستويي را نقطه اطمينان خود براي موفقيت اين فيلم دانست و اظهار داشت: توانمندي هاي سامان سالور را ديده بودم و اطمينان داشتم حضور و كمك هاي پرستويي اثري قابل توجه را به مخاطب عرضه خواهد كرد.
اين تهيه كننده سينما با انتقاد از عدم حمايت از ساخت اين فيلم عنوان كرد: متاسفانه در طول ساخت اين فيلم نه تنها حمايتي از ما صورت نگرفت بلكه بسياري از موانع در زمان توليد براي ما ايجاد شد كه تنها با توكل به خدا و فداكاري عوامل اين مجموعه توانستيم اين پروژه را به پايان برسانيم.
نوروز بيگي در ادامه با ابراز اميدواري از استقبال تماشاگران از اكران عمومي اين فيلم يادآور شد: اين فيلم در جشنواره فيلم فجر و اكران هاي خارجي خود مورد توجه بسياري از تماشاگران و منتقدين قرار گرفت و من اطمينان دارم كه اكران عمومي اين فيلم نيز موفقيت آميز خواهد بود.
"دريا آشوري" از بازيگران اين فيلم، تجربه حاصل از كار در حوزه تئاتر را در ايفاي اين نقش موثر دانست و اظهار داشت: وقتي بازيگري نقشي را قبول مي كند از تمامي تجربه هاي قبلي خوش استفاده مي كند و خوشبختانه اين كار نيز تجربه اي گرانبها براي من بود تا در آينده از آن استفاده كنم.
وي در ادامه افزود: ايفاي دو نقش در اين فيلم كاري بسيار سخت براي من بود اما خوشبختانه پرويز پرستويي و كارگردان اين فيلم كمك بسيار زيادي در انجام اين كار به من كردند.
آشوري در ادامه با بيان اين مطلب كه فيلم ها بر اساس واقعيات ساخته مي شوند عنوان كرد: اميدوارم اين فيلم هشداري به مسوولين براي رسيدگي بيشتر به جانبازان باشد.
"جواد طوسي" منتقد و نويسنده سينما فيلم «سیزده 59» را نقطه عطفي براي كارگردان آن دانست و گفت: در فضاي فرهنگي ايران كارگردان اين فيلم توانسته به مخاطب شناسي درستي در جامعه برسد و از آن به خوبي استفاده كند.
وي در ادامه افزود: متاسفانه امروزه فرصتي براي جولان دهي ابزار خودجوش فرهنگي در جامعه وجود ندارد و هر روز تعداد سرمايه گذاران اين حوزه در جامعه كم مي شود و اگر اين روند ادامه پيدا كند سينماي ايران آسيبي جدي خواهد ديد.
طوسي با ابراز اميدواري از ساخت و توليد چنين فيلم هايي اظهار داشت: استمرار توليد و ساخت اين فيلم ها مي تواند جامعه را متوجه شرايط خاص تاريخي خود كرده و با بهره برداري از تجربيات گذشته آينده بهتري را براي آن رقم بزنيم.
فيلم «سیزده 59» داستان يكي از فرماندهان دوران جنگ است است كه پس از 20 سال اغماء به زندگي باز مي گردد و فضاي نوين شهري و سرنوشت دوستان خود در جامعه را مي بيند.
شایان ذکر است جلسه نقد و بررسی در روز چهارشنبه 8 تیرماه در سالن پردیس رازی با حضور عوامل فیلم برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس