پارلمان عراق تا پنجشنبه آینده به نخست‌وزیر این کشور، مهلت داده تا فهرست اعضای کابینه جدیدش را ارائه دهد.

به گزارش مشرق، پارلمان عراق تا پنجشنبه به «حیدر العبادی» نخست‌وزیر مهلت داد تا اعضای کابینه جدید خود را معرفی کند.

به نوشته «روداو»، «امیرة زنکنه» نماینده حزب دموکراتیک کردستان امروز (دوشنبه) این خبر را تایید کرد.

شبکه المیادین نیز با انتشار این خبر اعلام کرد که پارلمان عراق تاکید کرده است که در صورت عدم معرفی اعضای کابینه جدید، از کابینه کنونی کشور و نخست‌وزیر آن، سلب رای اعتماد خواهد شد.

از سوی دیگر یک منبع آگاه نزدیک به العبادی اعلام کرد که فهرست اسامی نامزدهای کرسی‌های وزراتی دولت جدید عراق مهیا شده است اما برخی از گروه‌های سیاسی در روند ارائه آن به پارلمان، مانع‌تراشی می‌کنند.

پیش از این گزارش‌هایی منتشر شده بود که بیان می‌کرد، مقتدا صدر، از طریق کمیته‌ای که پیش از این با عضویت افراد مستقل به منظور انتخاب اعضای کابینه جدید عراق، تشکیل داده بود، برای هر پست وزارتی بین 2 تا 5 نامزد را معرفی و فهرست اسامی نامزدهای این کمیته را به پارلمان ارائه کرده است و در مقابل، العبادی نیز طی چند روز آینده، فهرست وزرای پیشنهادی خود را ارائه خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، تا زمانی که العبادی فهرست اسامی وزرای پیشنهادی اش را که از طریق یک کمیته انتخاب کرده، ارائه نکند، توافقی برای  انتخاب وزرای جدید صورت نخواهد گرفت.

دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری اعلام کرده که العبادی در حال اجرای اصلاحات وزارتی است و مهلت اعطایی او به فراکسیون‌های سیاسی برای ارائه فهرست نامزدهای پیشنهادیشان به پایان رسیده و طی دو تا سه روز آینده، دولت جدید عراق معرفی خواهد شد.

«عمار الحکیم» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز پیشنهاد داده که برای رفع تنش‌های موجود، فهرست‌ پیشنهادی صدر و العبادی برای اصلاح کابینه، ادغام شود و یک فهرست نهایی به پارلمان برای رای‌گیری ارائه گردد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس