کد خبر 550272
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱

رئیس‌جمهور گفت: امروز عده‌ای به نام اسلام به اقدامات تفرقه‌افکنانه دست می‌زنند که این به معنای غربت اسلام رحمانی در دنیاست.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در دیدار علما و نخبگان پاکستان با تأکید بر اینکه اسلام به عنوان دین میانه‌روی، اعتدال و اخلاق، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند کمک و فداکاری مسلمانان است، گفت: امروز عده‌ای به نام اسلام به اقدامات تفرقه‌افکنانه و از آن بدتر به نام اسلام و جهاد، به آدم‌کشی و برادرکشی دست می‌زنند که این به معنای غربت اسلام رحمانی در دنیا است.

وی افزود: اسلام دین برادری، محبت، عشق و دوستی به انسان‌های دیگر است و ما باید فرهنگ راستین اسلام را به جهان معرفی کنیم و اجازه ندهیم عده‌ای فریبکار به نام اسلام، بر چهره اسلام شمشیر بکشند.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: تروریست‌هایی که به نام اسلام دست به مسلمان‌کشی می‌زنند، تنها انسان‌ها و مسلمانان را نمی‌کشند، بلکه معنویت، حقیقت و واقعیت اسلام را ذبح می‌کنند.

روحانی اسلام را دین میانه‌روی، اعتدال و اخلاق دانست و گفت: مگر می‌شود ما بین این مذهب و یا آن مذهب فاصله ایجاد کنیم. هویت ما، شیعه در برابر سنی نیست؛ بلکه هویت ما هویت اسلام در برابر کفر و نفاق است و باید به هویت اسلامی خود بنازیم و افتخار کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مذاهب مختلف، راه‌های مختلف به سمت حقیقت واحد هستند، تصریح کرد: باید مذاهب مختلف را به رسمیت بشناسیم و وحدت دنیای اسلام از همین نقطه آغاز می‌شود. ما تا یکدیگر را به رسمیت نشناسیم و تا تمام چهره‌های مورد احترام همه مذاهب را مورد احترام قرار ندهیم، به وحدت نمی‌رسیم.

رئیس‌جمهور افزود: چرا باید مسلمانان به جان هم بیفتند و صهیونیست‌ها خندان شوند و چرا باید در خاورمیانه، صهیونیست‌ها زندگی آرامی داشته باشند و مسلمانان خون یکدیگر را بریزند و چرا باید سوریه و عراق تخریب شده و یمن نابوده شود.

روحانی با تأکید بر اینکه امروز نیاز به قدرت اسلام و برافراشتن پرچم اسلام داریم، گفت: باید در برابر کفر و نفاق جهانی قدرتمند شویم و اولین قدرت ما، قدرت فرهنگی است.

وی با طرح این پرسش که چرا امروز این همه تفرقه در دنیای اسلام ایجاد شده است، اظهار داشت: ما باید فرهنگ اسلام و قرآن را در مدارس تبلیغ کنیم و مدارس دینی ما باید مدارس وحدت و اتحاد باشند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: قرآن، منطق پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و سیره پیامبر(ص) و علمای اسلام، ریسمان نجات‌بخش مسلمانان هستند و قدرت ما در سایه احیای فرهنگ راستین اسلام و علم و دانش است و باید جوانان را به علوم روز آشنا کنیم.

روحانی گفت: اگر امروز در جهان، به دنبال قدرت هستیم باید علم و دانش را فرا بگیریم. در بسیاری از علوم و فنون، دنیای اسلام حرکت‌های خوبی داشته است و باید دانشگاه‌ها و اندیشمندان ما در کنار یکدیگر قرار گیرند و بسیار خوشحالیم که امروز در دنیای اسلام، بانوان ما، مسیر علم و دانش را انتخاب کرده‌اند.

وی ادامه داد: باید با علم و دانش، قدرت‌مان را بالا ببریم و قدرت اقتصادی دنیای اسلام را تقویت کنیم و ببینیم چرا در دنیای اسلام تجارت میان کشورهای اسلامی اندک است.

رئیس‌جمهور به تلاش ایران برای تأمین نیاز انرژی پاکستان اشاره کرد و افزود: امنیت پاکستان امنیت ایران است و توسعه و ترقی ایران توسعه و ترقی پاکستان است. ما باید دست در دست یکدیگر دهیم و نگذاریم دشمنان اسلام روابط دو کشور را خدشه‌دار کنند.

روحانی سخنانش را در جمع علما و نخبگان پاکستانی با این شعار به پایان برد که «زنده باید ایران و زنده باد پاکستان»؛ شعاری که با  تشویق یکپارچه حاضران توأم بود.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
    0 0
    روحانی مگر شاعر هم بوده و ما خبر نداشتیم ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس