نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد در صورت پیروزی انتخاباتی، به کره جنوبی و ژاپن اجازه می‌دهد زرادخانه هسته‌ای داشته باشند.

به گزارش مشرق به نقل از فارن پالیسی؛ "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، اظهار داشت: در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، کره جنوبی و ژاپن می‌توانند برای مقابله با کره شمالی بدون نیاز به واشینگتن زرادخانه هسته‌ای داشته باشند.

دونالد ترامپ  در گفت‌وگویی صد دقیقه‌ای با نشریه فارن پالیسی مدعی شد  اگر در اتتخابات پیروز شود، شاید خرید نفت ازعربستان سعودی و دیگر متحدان عرب آمریکا را متوقف کند، مگر این‌که آن‌ها نیروهای زمینی خود را برای نبرد علیه داعش اعزام نمایند یا به طور قابل توجهی هزینه‌های نبرد آمریکا با داعش که امنیت خود آن‌ها را به خطر افکنده است، جبران کنند.

ترامپ درباره عربستان سعودی گفت: اگر عربستان بدون چتر حمایتی آمریکا بود، فکر نمی کنم که دیگر وجود داشت.

نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا در ادامه از امکان ساخت زرادخانه های هسته‌ای از سوی ژاپن و کره جنوبی بدون وابستگی به چتر حمایت هسته‌ای آمریکا برای دفاع از خود در برابر کره شمالی و چین خبر داد.

وی در سخنانی تکراری درباره توافق هسته‌ای ایران گفت، بهتر بود که آن‌ها از توافق دور می‌شدند.

ترامپ البته ایده جدید درباره ایران مطرح کرد و گفت که سعی می‌کند تجارت ایران و کره شمالی را ممنوع سازد.

وی درباره تبعات آزاد سازی سرمایه‌های مسدود شده ایران همچنین گفت: آیا متوجه شدید که آن‌ها در حال خرید از هر کشوری جز آمریکا هستند؟

دونالد ترامپ با انتقاد از برجام و قوانین موجود در آمریکا که مانع داد و ستد شرکت‌های این کشور با ایران می‌شود، افزود: ما به آن‌ها پول داده‌ایم و حال می‌گوییم که برو به جای بوئینگ ایرباس بخر.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سید محمد ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
    0 0
    پس تنور داره داغ میشه ؟ خمیر رو آماده کنیم که وقت زدنه !
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
    0 0
    حرفهاش همچین هم بد نبود!
  • خان محمد علی آقا ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 0
    قابل توجه مشرق ؛ چندی پیش اعلام شد که متأسفانه متأسففانه متأسفانه ، قرار براین شده که قراردادهایی با بویینگ بسته شود ، قربون قد و بالای قاطعیتمون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس