کد خبر 550154
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳

اداره کل هواشناسی استان البرز با ورود سامانه بارشی به کشور و به تبع استان البرز بارش برف و کولاک در ارتفاعات استان و همچنین احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها را پیش‌بینی کرد.

به گزارش مشرق، منصور رحمانیان ضمن اعلام وضعیت جوی استان، اظهار کرد: امروز (شنبه) سامانه بارشی فعالی از غرب وارد كشور شده و از بعدازظهر امروز به تدریج نیمه غربی و استان‌های واقع در جنوب البرز را در بر خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت: این سامانه بارشی تا اواسط هفته آینده در استان البرز فعال بوده و پیامد آن، بارش باران، گاهی با رعد و برق و گاهی وزش باد شدید، در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات و جاده ‌های كوهستانی بارش به صورت برف پیش­‌بینی می­‌شود.

پیش‌بینی هواشناسی در حوزه کشاورزی

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز اضافه کرد: بارش برف در ارتفاعات گاهی با وزش باد شدید و همراه با كولاک برف خواهد بود طی این مدت احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل­‌ها و رودخانه­‌های فصلی دور از انتظار نیست به همین منظور توصیه می‌شود تمهیدات و تجهیزات لازم به كار گرفته شود.

رحمانیان در پایان پخش كود در اراضی آیش آبی و دیم با توجه به فرصت باقی مانده، محافظت از كندوها در برابر نوسانات دمایی، پاكسازی راه آب مزارع و باغات، خودداری از انجام هرگونه محلول پاشی و سم‌پاشی تا اواخر هفته، خودداری از چرای دام در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها و قطع آبیاری در اراضی آبی در مناطقی كه بارش وجود دارد را پیش بینی‌های هواشناسی در حوزه کشاورزی اعلام کرد.‌


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس