کد خبر 549408
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فعالیت سامانه بارشی روز سه شنبه(۳ فروردین ماه) کل کشور را فرا خواهد گرفت، ولی از شدت بارش در شمال غرب کشور کاسته خواهد شد.

 به گزارش مشرق، احد وظیفه با اعلام این خبر گفت: امروز(2 فروردین ماه) فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل شمالی، دامنه های جنوبی البرز، مرکز و بتدریج از اواخر وقت شمال شرق کشور خواهد بود که سبب ابرناکی، بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد در مناطق مستعد بارش تگرگ می‌شود.

وی در ادامه گفت: دامنه فعالیت این سامانه روز سه شنبه(3 فروردین ماه) کل کشور را فراخواهد گرفت، ولی از شدت بارش در شمال غرب کشور کاسته خواهد شد. در مناطق مرتفع شمال غرب، شمال شرق، ارتفاعات البرز و زاگرس بارش برف پیش بینی می شود. این سامانه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه(4 و 5 فروردین ماه) فقط در نیمه شرقی کشور فعال است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود:‌ شدت بارش امروز در شرق کرمانشاه، لرستان، شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب فارس،بوشهر گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز است.

وظیفه با بیان اینکه دوشنبه دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود، اظهارکرد: به دلیل وزش باد شدید و تشکیل توده گردوخاک بر روی کشور عراق، پدیده گردوغبار در استان های واقع در غرب و جنوب غرب و برخی نقاط شمال‌غرب کشور سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد که تداوم این شرایط در روز سه شنبه در جنوب غرب کشور پیش بینی می شود.

وی در ادامه گفت: هوای استان تهران امروزنیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود. بیشترین دمای امروز 16 و کمترین آن 8 درجه سانتیگراد است.

وظیفه در پایان اظهارکرد: هوای سه شنبه ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران، گاهی اوقات رعد و برق و وزش باد و بارش برف در ارتفاعات خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای این روز به تدریج 14 و 8 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. هوای چهارشنبه نیز ابری با بارش پراکنده، گاهی اوقات رعد و برق و درارتفاعات بارش برف و درپاره ای نقاط وزش بادشدید همراه خواهد بود. بیشترین دمای این روز 14 درجه سانتیگراد و کمترین آن 5 درجه پیش‌بینی می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس