يك نويسنده اسرائيلي اعلام كرد با آنكه پيشنهاد سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي براي او بسيار ترغيب كننده بوده، ولي وي پيشنهاد جاسوسي براي اسرائيل در عراق را رد كرده است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس، «سامي ميخائيل» نويسنده اسرائيلي عراقي‌الاصل اعلام كرد كه موساد قصد داشته است وي را به خدمت بگيرد ولي وي پيشنهاد آن را رد كرده است.

اين رمان‌نويس اسرائيلي در مصاحبه با كانال دو تلويزيون رژيم صهيونيستي افزود كه اين پيشنهاد در سال‌هاي دهه 50 ميلادي به وي داده شد و همزمان با او اين پيشنهاد به «ايلي كوهن» شوهر خواهر او [جاسوس اسرائيلي در سوريه كه بازداشت شد] نيز داده شد و او پذيرفت و با هويتي جعلي وارد سوريه شد.

ميخائيل با بيان اينكه موساد از وي خواسته بود كه در عراق يا يكي از كشورهاي عربي به فعاليت مشغول شود، تصريح كرد كه علت رد اين پيشنهاد فرار وي از مقامات وقت عراق بوده است و دوست نداشته است تا دوباره تحت پيگرد زندگي كند.

اين نويسنده اسرائيلي با بيان اينكه كوهن مدام از طريق كشوري اروپايي به سوريه سفر مي‌كرد، افزود كه پيشنهاد موساد به وي بسيار ترغيب‌كننده بوده است و حتي گاهي تحت فشار موساد و شاباك قرار گرفته است ولي وي در نهايت پيشنهاد را رد كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس