کد خبر 549050
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

وقتی تکنولوژی ساخت آنقدر پیشرفته باشد که نشود از روی آن برداشت اطلاعاتی کرد،نه تنها مشکلی برای نمایش عمومی ندارد بلکه باعث تقویت روحیه ملی و اطمینان خاطر به مردم می شود.

به گزارش مشرق، هواپیماهای بدون سرنشین به دلیل عدم نیاز به تأسیسات و پایگاههای بزرگ و ثابت، سادگی تعمیر و نگهداری، به کار گیری آسان، نداشتن ضایعات انسانی، کاربردهای فراوانی در امور نظامی دارند.

زمانیکه تکنولوژی ساخت آنقدر پیشرفته باشد که نشود از روی آن برداشت اطلاعاتی کرد، نه تنها مشکلی برای نمایش عمومی ندارد بلکه باعث تقویت روحیه ملی و اطمینان خاطر به مردم می شود.

پهپادهای سایه و کاوش نیروی دریایی سپاه که اکنون به تولید انبوه رسیده و مورد استفاده نیروی دریایی سپاه نیز قرار گرفته اند، از جمله تجهیزاتی بودند که در نمایشگاه صنایع هوایی و هوانوردی که در آذر ماه امسال برگزار شد، در معرض دید عموم قرار گرفتند.

پهپاد سایه با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، مداومت پروازی 7 ساعت، حداکثر ارتفاع 5000 متر و وزن 20 کیلوگرم است که محموله دوربین فیلمبرداری و عکسبرداری در روز و شب را با خود به همراه دارد و ماموریت آن گشت و شناسایی است.

پهپاد کاوش نیز با مهندسی معکوس اسکن ایگل آمریکایی ساخته شده و سرعت آن 100 کیلومتر بر ساعت، مداومت پروازی آن 15 ساعت، حداکثر ارتفاع آن 5000 متر و وزن آن 18 کیلوگرم است و محموله آن نیز دوربین فیلمبرداری و عکسبرداری در روز و شب است و گشت و شناسایی نیز ماموریت این پهپاد می باشد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رضا جگوار ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    سلام.ببخشید پهپاد مخفف چیه؟مشرق جواب بده
  • ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    عجب گزارش کاملی!
  • ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    توی فیلمی که از ناو امریکایی گرفته شده نکته بسیارجالب هست که کسی به اون اشاره میکنه اونم اینکه توی فیلم رادار پهباد مذکور جنگنده روی عرشه رو تشخیص میداد دورش علامت کشیده بود این یعنی توانایی رهگیری و شلیک موشک به شمت هواپیما رو به احتمال زیاد داره>
  • ایرانی ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    با سپاس از دوستان سپاهی برای نامگذاری ایرانی این دوپهپاد و امید به دیدن هرچه بیشتر این نامهای خوش آهنگ ایرانی.پاینده باشید
  • علی ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
    0 0
    عکس MQ-9 نه پرنده ایرانی، لطفا تصحیح کنید.
  • میثم ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    پرنده هدایت پذیر از دور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس