کد خبر 548865
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

منابع سوری از شکست تروریست‌های داعشی در اشغال تپه استراتژیکی در غرب تدمر در حومه حمص و انهدام پنج خودروی بمب‌گذاری شده آنها خبر دادند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش حمله تروریست‌های داعشی به سمت تپه استراتژیکی در رشته کوه‌های الهیاکل در غرب تدمر در حومه شرقی حمص را دفع کردند. تکفیری‌ها برای اشغال مجدد این تپه تلاش می‌کردند که در نتیجه آن درگیری‌های شدیدی میان آنها و نیروهای ارتش سوریه رخ داد، همزمان با این رخداد، جنگنده‌های روسی، مواضع و تجمعات تروریست‌های داعشی را بمباران کردند.

منابع مخالفان هم به کشته و یا زخمی شدن شماری از تروریست‌های داعشی و فرار شماری دیگر از صحنه نبرد و انهدام پنج خودروی بمب‌گذاری شده در اطراف تدمر اعتراف کردند.

در منطقه قلمون در مرزهای لبنان و سوریه هم نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی لبنان، مواضع تروریست‌های جبهه النصره را در تپه‌های قاره در غرب قلمون هدف قرار دادند که به کشته و یا زخمی شدن شماری از آنها منجر شد.

از سوی دیگر کاروان‌های بشردوستانه از سوی هلال احمر سوریه با همکاری سازمان ملل وارد شهرک‌های المعموره و بلودان در حومه دمشق شد به طوری که هفت هزار سهمیه غذایی در میان ساکنان توزیع می‌شود. همچنین کاروان‌های بشردوستانه شامل 25 دستگاه کامیون وارد شهرک‌های کفریا و الفوعه در حومه شمالی ادلب شد که همچنان در محاصره گروه‌های تروریستی تکفیری قرار دارد.

مردم شهرک‌های الفوعه و کفریا از حدود یک سال پیش در محاصره گروه‌های تروریستی تکفیری قرار دارند و به همین سبب شرایط بسیار سختی بر آنها حاکم شده و تقریبا تمام لوازم و وسایل مورد نیاز برای زندگی به اتمام رسیده است، شبکه ارتباطاتی هم به سبب شرایط نامساعد آب و هوایی و ادامه حملات خمپاره‌ای و موشکی گروه‌های تروریستی مختل شده است.

در حماه واقع در شمال سوریه، ارتش یک کامیون حامل سلاح و مهمات متعلق به گروه تروریستی داعش را منهدم کرد، این کامیون در شرق روستای الشیخ هلال از طریق کارگذاشته شدن یک بمب در میسر عبور آن منفجر شد.

در شرق سوریه، نیروهای ارتش صدها مین ضد تانک و بمب کارگذاشته شده از سوی گروه تروریستی داعش در اطراف میدان نفتی التیم و شرکت گاز و مرکز فناوری در جنوب شهر دیرالزور را کشف و خنثی کردند، در پی حملات تروریست‌های داعشی از مواضع خود در کوه ثرده، نیروهای ارتش توانستند وارد این میدان شوند.

در شهر الحسکه در شمال شرقی سوریه، 18 تروریست داعشی در درگیری با نیروهای گروه کُردی موسوم به سوریه دموکراتیک در اطراف شهرک مرکده کشته شدند. همچنین خبرهایی از ایجاد اتاق عملیاتی با حضور افسران آمریکایی و نیروهای کُردی همزمان با ورود چهار فروند هواپیمای حامل سلاح و مهمات و 60 نظامی آمریکایی به منطقه سد تشرین در غرب الحسکه منتشر شده است.

منابع مخالفان به هلاکت یکی از سرکردگان گروه تروریستی موسوم به حرکه احرارالشام به نام اسامه الرفاعی و ملقب به ابواسحاق بر اثر انفجار در شهرک حیط در حومه غربی درعا در جنوب سوریه و هلاکت حسان عبود السرمینی موسوم به والی داعش در حمص خبر دادند. السرمینی در جریان درگیری‌های اخیر با ارتش سوریه در محور خناصر در حومه جنوب شرقی حلب زخمی شده بود.

این منابع همچنین از اقدام نظامیان ترکیه در دستگیری محمد سعید مصری سرکرده گروه تروریستی موسوم به نورالدین زنگی هنگام سفر وی به شهر استانبول خبر دادند، دلایل سفر وی به استانبول مشخص نشده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس