کد خبر 548864
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

روسیه از حکم ضد ایرانی یک دادگاه آمریکایی در ارتباط با نقش تهران در ارتباط با حادثه ۱۱ سپتامبر ابراز تعجب کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجۀ روسیه اعلام کرده است که از حکم ضد ایرانی دادگاه آمریکا در مورد حملات 11 سپتامبر در سال 2001 در امریکا متعجب است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی این وزارتخانه روز پنج‌شنبه (27 اسفند) گفت: «من از منظر قانونی شگفت‌زده هستم: اگر ایران مقصر همه چیز است، پس  آمریکایی‌ها 15 سال در افغانستان چه می کردند؟»

هفتۀ گذشته جورج دانیِلز، قاضی دادگاهی در نیویورک، حکم داد ایران باید 7.5 میلیارد دلار به خانواده‌های افرادی که در حملات تروریستی 11 سپتامبر به مرکز تجارت جهانی و پنتاگون کشته شده‌اند، غرامت بپردازد.

دانیلز همچنین ایران را به پرداخت 3 میلیارد دلار به شرکت‌های بیمه از جمله شرکت چِب به دلیل خسارت به اموال، وقفه در کار و ادعاهای دیگر محکوم کرد.

این قاضی امریکایی با استناد به این‌که ایران نتوانسته است ادعای کمک به هواپیما ربایان 11 سپتامبر را علیه خود رد کند، تهران را ملزم به پرداخت غرامت بابت این حادثه کرد.

این در حالی است که عاملان حملات تروریستی 11 سپتامبر که 2992 کشته بر جای گذاشت در مجموع 19 نفر بودند که 15 تن تبعه عربستان سعودی، 2 تن تبعه امارات، یک تن تبعه مصر و یک تن تبعه لبنان بودند.

همچنین گروه تروریستی القاعده مسئولیت این حملات را برعهده گرفت و یکی از عوامل این گروه به وکلای آمریکایی گفت اعضای خانوادۀ سلطنتی عربستان در دهۀ 90 میلادی میلیون‌ها دلار پول به این گروه اهدا کردند.

روز دوشنبه (24 اسفند) حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز این حکم را محکوم کرد و گفت: «حکم اخیر دادگاهی در آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، جدیدترین تولیدات دستگاه قضایی آمریکا در میدان مسابقه تبعیت کورکورانه از سناریوهای صهیونیستی ایران‌هراسی است. این حکم آن‌قدر مضحک و بی‌معناست که هم اصل عدالت را به سخره می‌کشد و هم وجهه و اعتبار دستگاه قضایی آمریکا را بیش از پیش مخدوش می‌کند.»
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    0 0
    ما چی ...روسیه تعجب کرد حالا با این رای قراره چقدر از ما رو غارت کنند ...بیجاره ایران ... مونده از پس غارت خارجی بیاد و جای زخم غارتگر داخلی رو تحمل کنه ....ملت هم کلا در صحنه و سنگ زیرین آسیباب ... بازم برای جبران جای خالی باید منتظر گرونی کدوم باشیم ... اب ، برق ، گاز ، تلفن، جریمه های رانندگی ، هزینه نفس کشیدن ، جریمه زنده ماندن، ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس