کد خبر 548451
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴

واعظی گفت: تاکنون رومینگ تلفن همراه با آمریکا از طریق اپراتورهای همراه اول و ایرانسل صورت نگرفته اما رایتل به دنبال برقراری این ارتباط است.

به گزارش مشرق، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایرانی ها و والدین ایرانی های مقیم آمریکا در جریان سفر به این کشور با تعویض فرودگاه با مشکلاتی در ارتباطات تلفنی روبرو می شدند و همواره از ما می خواستند که تلفن همراه ایرانی مانند سایر کشورها در آمریکا نیز رومینگ شود.

وی گفت: این درخواست به اپراتورهای تلفن همراه منعکس شده و اقداماتی نیز در این زمینه صورت گرفته است .

وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسشی درباره رومینگ شدن سیم کارت های آمریکایی در ایران در روزهای اخیر گفت: البته با این‌کار عملا چیزی بر ارتباطات ایران و آمریکا افزوده نمی شود و این ارتباطی است که از کانال‌های مختلف برقرار بوده است ، اما این امکان برای کسانی که تازه وارد کشور می شوند و می خواهند تماس برقرار کنند، امکانی هست که اپراتورها تلاش می کنند برای مشترکان فراهم آورند .

وی در پاسخ به این سئوال که تاثیر اجرای برجام بر شکل گیری این اتفاق نیز گفت: در دنیای امروز همه اپراتورها و همه کشورها برای آسایش و دادن خدمات به مشترکان خود و بالا بردن میزان مشتریان، اینگونه اقدامات را ساماندهی می کنند .

واعظی افزود: در گذشته یک مقدار انجام این اقدامات مشکل تر بود یعنی پیش از برجام یکسری مشکلاتی وجود داشت ، البته اپراتورها به صورت مستقیم منع نشده بودند اما برای برقراری ارتباط احتیاط می کردند و این نوع کارها کمتر صورت می‌گرفت یا با مشکل انجام می شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : اکنون طبیعی است که نه فقط با آمریکا ، بلکه با کشورهای اروپایی نیز تعامل خیلی بهتر و راحت تر شده و در حال حاضر هم شرکت‌های خصوصی از جمله اپراتورها در زمینه های مختلف درحال فعالیت هستند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجید ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    دیگه کم مونده با استکبارجهانی هم ارتباط برقرار کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس