رزمایش مشترک نیروهای نظامی تاجیکستان و روسیه با هدف کسب آمادگی علیه گروههای تروریستی صبح روز سه شنبه در جنوب تاجیکستان و هم مرز با افغانستان شروع شد.

به گزارش مشرق، این رزمایش از ساعت شش صبح روز سه شنبه در پنج رزمایشگاه در استان ختلان تاجیکستان آغاز شده است.

«فریدون محمدعلیف» سخنگوی وزارت دفاع تاجیکستان گفت: مرحله اصلی این تمرین نظامی با حضور دو هزار نیروی نظامی روسیه و حدود 48 هزار نیروی نظامی تاجیکستان در رزمایشگاههای «حربمیدان» ، «سنبله»، «مومیرک»، «حلقیار» و «لاهور» واقع در استان ختلان با بکار بردن جدیدترین سلاح ها و روشهای جنگی و با استفاده از بالگرد و هواپیماهای نظامی شروع شده است.

وی گفت:نیروهای مشترک چترباز نیز درمناطق مرزی تاجیکستان وافغانستان از بالگردها فرود آمده و با دشمن فرضی تروریستی، که از افغانستان به تاجیکستان وارد شده اند، تمرین جنگ می کنند.

برای اولین بار، در این رزمایش مشترک در قلمرو تاجیکستان از هواپیمای بمب افکن «t-95» استفاده خواهد شد.

درنظر است، این رزمایش نظامی تا 20مارس سال جاری ادامه یابد وسپس، مقامات نهادهای نظامی تاجیکستان و روسیه نتایج آن را بررسی خواهند کرد.

وزارت دفاع تاجیکستان می گوید، هدف اصلی این رزمایش، مبارزه علیه تروریسم واتخاذ تدابیرعملی در حالت های اضطراری علیه گروههای تروریستی محسوب می شود.

این نخستین رزمایش فراگیر در سال جاری میلادی است که نه تنها ساختارهای نظامی تاجیکستان و نظامیان پایگاه 201 روسیه، بلکه از نیروی ذخیره گارد ملی و نمایندگان مقامات دولتی شهر و نواحی کشور نیز استفاده می شود.

سال گذشته چنین رزمایشی فراگیر در استان های ختلان، سغد، بدخشان وناحیه های توابع شهر دوشنبه با شرکت بیش از 30 هزار نیرو برگزار شده بود.

جنوب تاجیکستان با مناطق شمال افغانستان هم مرز بوده و در این اواخر از فعال شدن گروههای طالبان و داعش و خطر و تهدیدهایی از آن سوی مرز خبرهایی منتشر شده است.

تاجیکستان با مناطق شمال افغانستان در طول 1400 کیلومتر مرز مشترک دارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس