کد خبر 548326
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰

رقابت آشپزها و آتش‌نشان‌ها در نوروز 95 مرحله نهایی مسابقه آشپزی «دستپخت» پخش می‌شود. در این مسابقه 9 سرآشپز که طی مسابقات پنج ماه گذشته به مرحله نهایی رسیدند، برای معرفی سرآشپز سال 94 در ایام نوروز با هم مسابقه می‌دهند.

به گزارش مشرق، مسابقه «زیر زنگ» که با مشارکت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تولید شده و رقابت ماموران آتش‌نشان را نمایش می‌دهد، از دیگر مسابقات شبکه یک است.

شیرین‌کاری در شبکه دو

«دستپخت‌های خودمانی» و «ثانیه‌ها» از جمله مسابقات شبکه دو برای نوروز 1395 است. «دستپخت‌های خودمانی» با اجرای نسرین مقانلو و آرش ظلی‌پور هر شب ساعت 20 پخش خواهد شد و مسابقه «ثانیه‌ها» با همان ساختاری که سال گذشته دیده‌ایم، هرروز ساعت 15 از شبکه دو پخش می‌شود.

همچنین «مسابقه محله» نیز در فهرست برنامه‌های نوروزی شبکه دو قرار دارد. این برنامه که ‌با اجرای مسعود روشن‌پژوه از سال ۱۳۷۰ قدمت دارد و مخصوص کودکان و نوجوانان است در ایام عید هر روز ساعت 13 و 45 دقیقه از شبکه دو پخش می‌شود.

استعدادیابی از نوع ورزشی

مسابقه «آقای گزارشگر» از پرطرفدارترین مسابقه‌های چند سال اخیر است که با هدف استعدادیابی و تربیت گزارشگران ورزشی بخصوص در رشته‌های والیبال و کشتی تهیه و پخش می‌شود. این مسابقه امسال هم از شبکه‌سه به علاقه‌مندان مسابقات استعدادیابی ارائه می‌شود.

رقابت حرفه‌ای‌ها

شبکه پنج امسال به جز مسابقه «آتش‌نشان»، مسابقه تازه‌ای به نام «حرفه‌ای‌ها» را تدارک دیده که رقابتی است بین قهرمانان مهارتی کشور. در این مسابقه برگزیدگان جشنواره ملی مهارت در 13 قسمت با هم رقابت می‌کنند. در هر برنامه 12 نفر در قالب دو گروه با هم مسابقه می‌دهند. در طول این رقابت برای بینندگان برنامه هم مسابقه پیامکی برگزار می‌شود و به این بهانه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای طرح و بررسی خواهد شد. همچنین بینندگان در انتخاب گروه برنده نیز مشارکت دارند و رأی آنها در انتخاب یا رد گروه‌های شرکت‌کننده تعیین‌کننده است.

شبکه پنج سیما متناسب با ماموریت اقتصادی خود، این برنامه را با همکاری و مشارکت سازمان فنی و حرفه‌ای طراحی و تولید کرده است. «حرفه‌ای‌ها» درصدد گسترش فرهنگ کارورزی، مهارت‌آموزی و خوداشتغالی در کشور است.

مسابقات شاعرانه

شبکه آموزش هم مانند سال‌های گذشته مسابقاتی چون مشاعره و قندپهلو را برای مخاطبان خود تدارک دیده‌ است. مسابقه مشاعره با عنوان «مشاعره دانش‌آموزی» به تهیه‌کنندگی امیرحسین آذر برای ایام نوروز تولید شده و هر شب از این شبکه به نمایش درمی‌آید و برنامه «قندپهلو» نیز با حضور طنزپردازان ایرانی و فارسی‌زبان تاجیک تولید شده است.


منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس