کد خبر 548080
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶

رئیس مجلس در دیدار با قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به شرایط حساس موجود در سوریه، گفت: ملت سوریه ملت مقاومی است که با پایداری و مقاومت توانسته شرایط بحرانی و حساس را پشت سر بگذارد.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه) در دیدار با «فیصل مقداد» قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه اظهار داشت: مسیر آینده برای ملت سوریه روشن است و ما امید داریم که جبهه مقاومت در کنار ملت سوریه بتواند هر چه زودتر به آرامش و امنیت دست پیدا کند و مطمئن باشند که جمهوری اسلامی ایران همیشه پشتیبان آنها خواهد بود.

وی افزود: ملت سوریه ملت مقاومی است و با پایداری و مقاومت توانسته شرایط بحرانی و حساس را پشت سر بگذارد.

در این دیدار همچنین «فیصل مقداد» گفت: به خاطر برگزاری انتخابات دموکراتیک در ایران به شما ملت ایران تبریک می‌گوییم و امید داریم که تشکیل مجلس جدید بتوانند مانند گذشته منشا خیر و برکت برای مردم ایران باشد.

وی با اشاره به برقراری آتش بس در سوریه اظهار داشت: امید داریم که این آتش‌بس منشأ برقراری صلح و آرامش در کشور سوریه شود و با توجه به انتخاباتی که مردم سوریه در پیش رو دارند بتوانند در کمال آرامش در سرنوشت کشورشان مشارکت داشته باشند.

قائم مقام وزیر خارجه سوریه در ادامه گفت: دیدگاه‌های سیاسی ما در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با کشور ایران بسیار نزدیک است و امید داریم که سایر کشورهای منطقه هم با همین دقت نظر به مسائل سوریه نگاه کنند و در مبارزه با تروریسم هیچگاه از پای نایستند.

وی تصریح کرد: در مذاکرات ژنو، ما بر این مسئله تأکید داشتیم که در مذاکراتی که انجام می‌دهیم بر برخی مسائل خیلی حساس‌تریم که حفظ تمامیت ارضی سوریه، توجه به بافت اجتماعی و مبارزه با تروریست‌ها از آن جمله است.

«فیصل مقداد» در پایان از حمایت‌های مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران بالاخص مقام معظم رهبری از ملت مقاوم سوریه سپاسگزاری کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس