کد خبر 547812
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵

متهم پرونده سپرده های واهی در یکی از تعاونی های اعتباری مشهد که چندی قبل و با ترفندی خاص از دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گریخته بود با صدور دستورات ویژه قضایی در تهران دستگیر شد.

به گزارش مشرق،چندی قبل قاضی ویژه رسیدگی کننده به پرونده موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز به سرنخ هایی از کلاهبرداری های صدها میلیون تومانی در پرونده یکی از تعاونی های اعتباری مشهد رسید که بررسی های بیشتر نشان داد: دست اندرکاران تعاونی با خرید املاک به مبالغ میلیونی، سپرده های واهی با مبالغ میلیاردی به نام خود صادر کرده اند.

تحقیقات اولیه بیانگر کلاهبرداری 4 هزار میلیارد ریالی در پرونده این تعاونی بود بنابراین به دستور قاضی «حیدری» متهمان کلاهبرداری از طریق سپرده های واهی تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند و متهم اصلی این پرونده که «م-ج» نام دارد با صدور دستورات قضایی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شد.

این متهم اواخر ماه گذشته به دادسرای عمومی و انقلاب منتقل شد تا در حضور قاضی شعبه 209 مورد بازجویی قرار گیرد اما با توسل به ترفندی خاص از چنگ مامور انتظامی گریخت و به مکان نامعلومی متواری شد.


گزارش اختصاصی خراسان حاکی است: در پی فرار متهم و با توجه به اتهام سنگین وی، مقام قضایی با صدور دستوری از نیروهای انتظامی خواست با ردزنی های اطلاعاتی و به کارگیری امکانات پلیسی هر چه سریع تر برای دستگیری وی اقدام کنند. در پی صدور این دستور گروهی از کارآگاهان با راهنمایی های مستقیم قاضی پرونده در حالی به رصدهای اطلاعاتی پرداختند که متهم با ترفندهای خاصی سعی می کرد در محل های اختفای خود ردپایی برجا نگذارد.

این در حالی بود که افرادی نیز به اتهام مشارکت در فراری دادن وی بازداشت شدند تا این که کارآگاهان به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد: متهم در منطقه ای از تهران مخفی شده است بنابراین کارآگاهان زیرنظر مستقیم قاضی «حیدری» عملیات هماهنگی را با مشارکت کارآگاهان تهران آغاز کردند و موفق شدند با تحت نظر گرفتن مخفیگاه متهم، وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

معاون دادستان مشهد با تایید خبر دستگیری «م-ج» روز گذشته به خراسان گفت: متهم پرونده کلاهبرداری 4 هزار میلیارد ریالی با استفاده از شگردهای تخصصی پلیس در تهران دستگیر شده است و در حال فراهم کردن مقدمات انتقال وی به مشهد هستیم. قاضی «حیدری» افزود: بررسی های اولیه بیانگر آن است که متهم پس از فرار از چنگ مامور انتظامی، خودرویی را به مبلغ 500 هزار تومان اجاره کرده و در مکان نامعلومی مخفی شده بود.


منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس