کد خبر 547361
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا گفت، سرویس‌های اطلاعاتی "عامدانه" از مردمی جاسوسی کرده‌اند که هیچ ارتباطی با تروریسم نداشتند.

به گزارش مشرق،ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه اسپانیایی‌ زبان "لاسستا" گفت، تلاش‌های سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا "ناکارآمد" هستند و نمی‌توانند جلوی هیچ حمله‌ای را بگیرند.

به گفته اسنودن، مجموع برنامه‌های جاسوسی به ندرت توانسته‌اند جلوی حملات تروریستی را بگیرند و در حقیقت از این برنامه‌ها برای جاسوسی اقتصادی، کنترل رسانه‌ها و مداخلات دیپلماتیک استفاده می‌شود.

وی افزود: تردیدی وجود ندارد که ما باید حواسمان به تروریست‌ها باشد و فعالیت آنها را ردگیری کنیم، اما اسنادی که سال 2013 فاش شد، نشان می‌دهد که در واقع دولت علیه مردمی که هیچگونه ارتباطی با تروریسم نداشته‌اند، عمل کرده است. ما از وکلا، یونیسف، دادستان‌ها، استادان دانشگاه و هر فرد دیگری که مظنون تروریستی نبوده، جاسوسی کردیم.

اسنودن که به افشای برنامه‌های جاسوسی آمریکا متهم است، تاکید کرد که بارها برای تماس با دولت آمریکا تلاش کرده تا توافقی حاصل شود و اطمینان یابد که منصفانه محاکمه می‌شود اما تاکنون تضمینی دریافت نکرده که شکنجه نشود.

اسنودن پس از افشای برنامه‌های جاسوسی آمریکا از این کشور خارج شد و به روسیه گریخت. وی توانست اقامت موقت دریافت کند اما همچنان تحت پیگرد است.

مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا گفت که ثابت کرده ‌اقداماتش در راستای منافع جامعه و مردم بوده است. وی گفت: من هرگز برای دولت روسیه کار نکرده‌ام. روش کارم به گونه‌ای بوده که هیچ کشوری نتواند مرا تحت فشار قرار دهد.

اسنودن سال 2013 شماری از اسناد محرمانه را به "واشنگتن پست" و روزنامه "گاردین" داد که برنامه‌های جاسوسی اینترنتی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس را فاش می‌کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس