پرسپوليس براي اينكه مدعي جدي كسب عنوان قهرماني ليگ پانزدهم بماند، چاره‌اي ندارد جز اينكه عصر جمعه از صبا سه امتياز بگيرد. بايد ديد در بازي شماره 24، دايي با لبخند از زمين دور خواهدشد يا تیم برانكو با كسب سه‌امتياز به صدر جدول نزديك‌تر.

لبخند دايي با 3 امتياز برانكو؟گروه ورزشی مشرق - تقابل صبا و پرسپوليس در هفته بیست و سوم ليگ‌برتر اگر با تساوي به پايان برسد نه دردي از قرمزپوشان پايتخت دوا مي‌كند و نه كمك‌حال صباي دايي مي‌شود تا بلكه از رده نهم جدول به جايگاهي بهتر برسد.

10تساوي در 23بازي
پرسپوليس و صبا در ادوار ليگ‌برتر- پيش از اين- 23مرتبه برابر يكديگر صف‌آرايي كرده‌اند كه حاصل ثبت هشت پيروزي به كام قرمزها و رسيدن صبا به پنج برد بوده است. اين دو تيم 10مرتبه هم به تساوي برابر يكديگر رضايت داده‌اند، درست مثل بازي آخرشان كه در ايستگاه هشتم فصل جاري با تساوي يك- يك خاتمه پيدا كرد.

4تایی‌ها
سنگین‌ترین شکست دو تیم صبا و پرسپولیس در دیدارهای لیگ‌برتری‌شان مقابل یکدیگر نتیجه مشابه داشته و این نکته‌ای جالب توجه است.

در دیدار برگشت لیگ هفتم(چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1378) کریم باقری گل اول دیدار را(20) برای پرسپولیس زد اما 22دقیقه بعد غلامرضا رضایی نتیجه را برابر کرد. پس از آن بود که در نیمه دوم شرایط تغییر کرد.

اول محسن خلیلی در دقایق 62 و 69 برای قرمزها گل زد و بعد پژمان نوری(73) گل چهارم را زد تا دیدار هفت‌سال و 9ماه و 25روز قبل صبا و پرسپولیس چاشنی آتش‌بازی قرمز داشته باشد.

صبا دو سال و هفت ماه بعد این شکست را با ثبت همین نتیجه تلافی کرد. قمی‌ها یکشنبه 28آذرماه سال1389 در تهران با فرزاد حاتمی، محسن بیات و حمدی‌نژاد چهار گل به پرسپولیس زدند. پنج سال و دو ماه و 22روز قبل یدا... جهانبازی در دقیقه50 علیرضا میرشفیعیان از جمع صبایی‌ها را با کارت زرد دوم اخراج کرد.

در آن دیدار حتی در دقیقه 93 سپهر حیدری پرسپولیس را به گل رساند. با این حال پیروزی 4 بر یک مهمان در ایستگاه نوزدهم، نتیجه‌ای بود که شکستی سخت را به قرمزها تحمیل کرد.

هت‌تریک صلح بدون گلزنی
در میان 23دیدار صبا و پرسپولیس تنها سه بازی گلی در بر نداشت. صبا و پرسپولیس اولین‌بار 29 آبان‌ماه سال 1383 یعنی 11 سال و سه‌ماه و سه‌هفته قبل برابر یکدیگر قرار گرفتند که حاصل تلاش آنها تساوی بدون گل بود.

این دو تیم در بازی شماره 18 خود هم این نتیجه را تکرار کردند. درست مثل دیدار 30بهمن سال1393 که در ایستگاه 21 لیگ قبل به تساوی بدون گل انجامید.

حال بايد ديد در بازي شماره 24 تيم علي دايي با لبخند از كنار زمين چمن دور خواهد شد يا اينكه برانكو با كسب سه امتياز به صدر جدول نزديك‌تر.

جدول امتیازی 23 تقابل پرسپولیس و صبا در ادوار لیگ برتر

تیم

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل

امتیاز

پرسپولیس

8

10

5

29

25

4+

34

صبا

5

10

8

25

29

4-

25


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس