کد خبر 545972
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶

ارتش پاکستان با انتشار تصویر فرزند فرماندار سابق ایالت پنجاب اعلام کرد وی از چنگ گروگانگیران آزاد شده است.

به گزارش مشرق، ارتش پاکستان با انتشار تصویر «شهباز تأثیر» فرزند سلمان تأثیر فرماندار سابق ایالت پنجاب اعلام کرد وی از چنگ گروگانگیران آزاد شده است.

به گزارش ارتش شهباز تأثیر بعد از گذشت 5 سال از منطقه «کچلاک» واقع در ایالت بلوچستان آزاد شده و در سلامت کامل به سر می‌برد.

«چودهری نثار علی خان» وزیر کشور پاکستان با تأیید خبر آزادی شهباز تأثیر گفت: وی در  عملیات مشترک ارتش و سازمان اطلاعات پاکستان آزاد شده است.

به گزارش دیلی پاکستان شهباز تأثیر بعد از گروگان گرفته شدن به اعضای گروه «حرکت اسلامی ازبکستان» تحویل داده شد. بعد از دستگیری «عثمان بسرا» اطلاعات زیادی درباره نحوه گروگان گرفتن فرزند فرماندار سابق ایالت پنجاب بدست آمد.

عثمان بسرا کسی است که عملیات گروگان گرفتن «وانستائن» یکی از اعضای گروه یو اس اید (کمک‌های مردمی آمریکا) در پاکستان را طراحی کرد.

عضو سازمان یو اس اید بعد از انتقال به مناطق قبایلی در حمله پهپادها کشته شد و اوباما در این زمینه از مردم آمریکا عذرخواهی کرد.

عثمان بسرا که همکاری تنگاتنگی با اعضای حرکت اسلامی ازبکستان داشت از اعضای مهم لشکر جهنگوی در پاکستان است.

وی در طراحی عملیات تروریستی علیه تیم ورزشی سری لانکا در پاکستان نیز دست داشته است.

زمانی که شهباز تأثیر در آگوست سال 2011 از منطقه گلبرگ شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب گروگان گرفته شد طالبان پاکستان اولین مظنون این پرونده بودند.

در سال 2012 رسانه‌ها خبری منتشر کردند که طبق آن شهباز تأثیر که در اسارت طالبان پاکستان به سر می‌برد در حمله پهپادها کشته شده است اما بعدها معلوم شد این خبر حقیقت ندارد.

آزادی سلمان تأثیر یکی از محورهای مذاکره با طالبان پاکستان در سال 2014 بود اما شبه‌نظامیان اعلام کردند حاضر به آزادی وی نیستند.

در فوریه سال 2015 «شجاع خانزاده» وزیر ایالت پنجاب اعلام کرد: شهباز تأثیر و علی حیدر گیلانی فرزند یوسف رضا گیلانی نخست وزیر سابق بعد از گروگان گرفته شدن به افغانستان انتقال پیدا کرده‌اند.

راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان موضوع گروگان گرفته شدن شهباز تأثیر و علی حیدر گیلانی را با مقامات دولت افغانستان در میان گذاشت و از آنها درخواست کمک کرد.

سرهنگ شجاع خانزاده وزیر ایالت پنجاب که به شدت پرونده گروگانگیری شهباز تأثیر را دنبال می‌کرد و در مبارزه با تروریسم نیز بسیار جدی بود در یک حمله انتحاری کشته شد.

بعد از گذشت 5 سال معلوم شده است که حرکت اسلامی ازبکستان و عثمان بسرا عضو ارشد لشکر جهنگوی عملیات گروگان گرفتن شهباز تأثیر را طراحی کرده‌اند و شاید تحریک طالبان پاکستان نیز در این زمینه با آنها همکاری کرده باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس