سه سال پیش بود که جایزه بوکر عربی کتاب غیراخلاقی یک نویسنده کویتی را معرفی کرد و این روزها در تکمیل زنجیره غرب‌گرای در جهان عرب این کتاب قرار است برای رمضان 2016 به قاب تلویزیون برود.

به گزارش مشرق، سه سال پیش بود که جایزه بوکر عربی کتاب یک نویسنده کویتی به نام  «سعود السنعوسی» با عنوان «ساقه‌های بامبو» که رمانی درباره تعصبات و هویت عربی بود برنده بوکر عربی 2013 کرد.

این کتاب که به گفته اعطاکنندگان جایزه، کتابی است که در آن «که از هویت جوامع عرب جنوب خلیج فارس پرسش می‌کند و منطقه‌ای جدید در این عرصه را از فتح کرده است به‌گونه‌ای که قهرمان آن در وضعیتی سخت است که خود را در کشوری اسطوره‌ای که مادرش برایش حکایت کرده نمی‌بیند و خود را در بین روابط خانوادگی پدری و تعصب‌های جامعه سنتی عربی که حاضر به قبول ازدواج یک عرب با یک فیلیپینی نیست، قرار گرفته است، تعصباتی که نتیجه چنین ازدواجی را قبول نمی‌کند.»

اما این کتاب «پوسته حق به جانبی از قصه می سازد و با ژست یک دردمند اجتماعی سر از فاحشه خانه ها و طفل های بی هویت فیلیپین در می آورد و از حسرت داشتن خانواده و هویت از زبان هوزیه بی هویت و بی پدر حرف می زند اما در بطن قصه از گره هایی حرف می زند که ذهن مخاطب را به شکل کاملی به سمت ضد ارزش ها جهت خواهد داد.»

بنابر این گزارش این کتاب داستان جوانی از مادری فیلیپینی و پدری کویتی است که مخفیانه با خادمه خود ازدواج کرده و جوان که به همراه مادرش به فیلیپین بازگشته به دنبال هویت خود و بازگشت به کویت است.

حال این روزها در کویت برخی به دنبال ساختن سریالی برای ارئه تصویری این کتاب غیراخلاقی هستند تا زنجیره‌ای که از جایزه بوکر عربی شروع شده با تلویزیون و در خانه‌های مردم در کشورهای عربی پایان یابد.

این سریال که هم نام کتاب خواهد بود در حال آماده سازی مراحل تصویربرداری است؛ سریالی که سناریوی اقتباسی آن را «محفوظ عبدالرحمن» نوشته است.

این سریال را دو شرکت «صباح پیکچرز» و «اسپکتروم بیکچرز» خواهند ساخت و کارگردانی آن بر عهده «محمد القفاص» است؛ یکی از کارگردانان موفق کویتی که سریالش رمضان گذشته موفق به جذب بینندگان بسیاری شد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس