رزمایش موشکی سپاه در حالی صبح امروز ادامه یافت که روی بدنه موشک‌های شلیک شده، جمله معروف امام خمینی(ره) درباره اسرائیل حک شده بود.

به گزارش مشرق، صبح امروز 2 فروند موشک قدر H نیروی هوافضای سپاه با شلیک از ارتفاعات البرز شرقی، اهداف خود را در فاصله 1400 کیلومتری در سواحل مکران مورد هدف قرار دادند.

سواحل مکران در دورترین نقاط ایران در جنوب‌شرق و در حاشیه دریای عمان قرار دارد.

سردار حاجی‌زاده اعلام کرده که بُرد موشک‌های شلیک شده امروز 2هزار کیلومتر است که این به معنای افزایش برد این نسل از موشک های قدر خواهد بود.

موشک قدر Hبا وزن 17 تُن، طول 16 متر، قطر 1.25 متر، دارای سرجنگی جداشونده و شدیدالانفجار با وزن 650 کیلوگرم است.

سوخت این موشک مایع بوده و سقف پرواز آن نیز در گذشته 400 کیلومتر اعلام شده بود.

یکی از نکات جالب توجه دیگر در این رزمایش، شعار حک شده بر روی این موشک‌ها بود که به زبان عبری، جمله معروف بنیانگذار انقلاب اسلامی را تکرار می‌کرد که «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود.»

این رزمایش رنگ و بوی ضدصهیونیستی بیشتری نیز داشت و فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد که عمر اسرائیل حتی قبل از شلیک موشک‌های سپاه در صورت جنگ به پایان خواهد رسید.

وی همچنین برد 2هزار کیلومتری موشک‌های شلیک شده امروز را با هدف مقابله با صهیونیستها در فاصله دور عنوان کرد.

یکی دیگر از اهمیت‌های این رزمایش این است که این شلیک ها پس از برجام برای اولین بار صورت گرفته و پاسخی صریح به تحریم‌ها و جوسازی‌ها علیه توانمندی‌های موشکی ایران است.

ناگفته نماند که روز گذشته نیز چند فروند انواع موشک‌های قیام، شهاب و قدر از روی زمین و سیلوهای زیرزمینی به سمت اهداف مورد نظر شلیک شده است.

برخی فرماندهان عالیرتبه ازجمله سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه، سردار سلامی جانشین وی، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضا، سردار شادمانی و برخی مسئولان و فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح بر انجام این رزمایش که در مرکز ایران انجام شده نظارت می‌کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 14
  • الف رسول پور ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    درود و سپاس بر زحمت کشان مخلص سپاه جمهوری اسلامی ایران.
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    هدف های راحت برای زدن
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    اسرادیل باید از صفحه روزگار محو شود خدا قوت. جان تازه میگیریم. دو هزار کیلومتر. چقد دوست دارم... من عاشق مبارزه با صهیونیستها هستم
  • وحید ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    خاک بر سر این عربها که ایران، تمام توان و حیثیت و آرامش و اقتدارش را برای نجات فلسطینی ها گذاشته است و آن خوک های خلیج فارس، دَم از دوستی با اسرائیل می زنند. اسلام، تا این زمان، اینقدر در دوسوی متضاد نبوده؛ یک طرف ایران و سوریه و لبنان و مقاومت یک طرف عربستان و قطر و امارات و کویت و سودان و ترکیه و جبهه ی وادادگی
  • نيكتا ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    2 0
    سپاه پاسداران، افتخار اسلام و ايران.
  • نيكتا ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    سپاه پاسداران، افتخار اسلام و ايران.
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    1 0
    مرگ بر صهيونيست...و ان حزب الله هم الغالبون
  • کاظم ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    1 0
    برو لبنان وسوریه اگه راست میگی عاشق مبارزه با اسرائیلی شعار نده عمل کن تا حمایتت کنیم.اسرادیل هم غلط نوشتی اسرائیل درسته عزیزم
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    منظور از عربها آل سعود و بقیه خود فروشان به استکبار است وگرنه عزیز ترین های ما ایرانی همچون سید حسن نصرالله عرب هستند و در سایر کشور ها هم همینطور .
  • کاپیتان ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    اسرائیل باید محو شودישראל צריכה להימחק מעל

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس