حداقل مزد ۹۵ از ۷۱۲۴۲۵ تومان به ۸۱۲۱۶۴ تومان، بن نقدی نیز ۱۱۰ هزارتومان، حق مسکن ۴۰ هزارتومان، سنوات روزانه ۱۰۰۰ تومان و حق اولاد یک فرزند نیز ۸۱۲۱۶ تومان تعیین شد.

به گزارش مشرق، شورای عالی کار پس از ساعت ها بحث و گفتگو حداقل دستمزد سال آینده میلیون ها مشمول قانون کار را تعیین و تصویب کرد. بر این اساس، از ابتدای سال آینده تمامی کارگران و مشمولان قانون کار با افزایش دریافتی ماهیانه مواجه خواهند شد.

طبق مصوبه شورای عالی کار، از ابتدای فروردین ماه سال آینده لازم الاجرا خواهد بود. در عین حال، حق بن نقدی کارگران بدون تغییر ۱۱۰ هزارتومان، وعده افزایش حق مسکن از ۲۰ به ۴۰ هزارتومان، حق سنوات بدون تغییر روزانه ۱۰۰۰ تومان، حق اولاد یکنفر از ۷۱۲۴۱ تومان به ۸۱۲۱۶ تومان و حداقل مزد روزانه نیز از ۲۳۷۴۷ تومان به ۲۷۰۷۲ تومان افزایش می یابد.

تا یکی دو روز آینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغیه مصوبه امروز شورای عالی کار را برای اجرا به تمامی واحدهای مشمول قانون کار کشور ارائه خواهد کرد.

جدول کامل شده بسته دستمزد ۹۵

(ارقام به تومان)

حداقل دستمزد ماهیانه ۸۱۲۱۶۴
حق مسکن ماهیانه (به شرط تصویب) ۴۰۰۰۰
حق بن نقدی (بدون افزایش) ۱۱۰۰۰۰
حق اولاد- یک فرزند ۸۱۲۱۶
حق اولاد- دو فرزند ۱۶۲۴۳۲
حق سنوات روزانه (بدون افزایش) ۱۰۰۰
حداقل مزد روزانه ۲۷۰۷۲
مجموع دریافتی افراد مجرد ۹۷۲۱۶۴
مجموع دریافتی افراد متاهل با یک فرزند ۱۰۵۳۳۸۰
مجموع دریافتی افراد متاهل با دو فرزند ۱۱۳۴۵۹۶
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    جدول خجالت مسئولين و ناراحتي كارگران مظلوم
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    از ماست که برماست!
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    مجموع دریافتی یک کارگر متاهل با دو فرزند،حتی جواب کرایه خانه رو هم نخواهد داد!!!
  • فرشاد حاتمیان کارمند راه و شهرسازی دلفان ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    خداشاهده من هر روز ارزوی مرگ م کنم چون شرمنده زنم هستم شما رو به خدا با حقوق 860 هزار تومانی میشه زندگی کرد تازه اون مستاجر و هزاران خرج دوا و دکتر و ....خدایا مرگ با عزتی رو نصیب من بگردان
  • فرشاد حاتمیان کارمند راه و شهرسازی دلفان ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    خداشاهده من هر روز ارزوی مرگ م کنم چون شرمنده زنم هستم شما رو به خدا با حقوق 860 هزار تومانی میشه زندگی کرد تازه اون مستاجر و هزاران خرج دوا و دکتر و ....خدایا مرگ با عزتی رو نصیب من بگردان
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    " ان ذره که در حساب نای مائیم "متاسفانه تا هنگامی که تفکر عدم توجه به قشر ضعیف و زحمتکش ومحرومین و رنج کشیده گان جامعه در اولویت عملی کارگزاران نظام قرار ندارد حقوقها و خدمات حداقلی تحقیر امیز و تاسف بار برای این قشر بی پناه تعیین میشود . وبا کمال تاسف این در حالی است که الاف و الوف از ما بهتران و نور چشمی های سطح بالای جامعه اختلا فات خطر ناک طبقاتی را رقم زده است . ما از صمیم فلب و اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی علاقه داریم ولی واقعا خیلی موارد قدرت توجیه و دفاع از عملکرد مجریان و دولتیان و مجلس و قوه قضائیه را نداریم . عملکرد کارکزاران اجرایی نظام با رهنمو دها و دغدغه های امام ره و رهبری عزیز انقلاب به هیچ وجه همخوانی و هماهنگی ندارد.و همچنین زندگی اشرافی بعضی مسئولین با فلسفه خدمتگذاری در حکومت اسلامی سازگار نیست .امام ره کارگران و محرومان را ولی نعمت میخواندند ای مسئولین محترم طرز برخورد با ولی نعمت اینگونه نیست .
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    ممنون
  • رضا ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    آقای نماینده کارگران که با این افزایش تحقیر آمیز موافقت کردی و وزارت کار نامحترم که طرف کارفرما را میگیری فردای قیامت شما همگی مسئول هستید و ما کارگران زحمتکش که همیشه جلوی فرزندان و خانواده شرمساریم هیچ وقت از شما نخواهیم گذشت .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس