کد خبر 54559
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۱

رئیس حوزه علمیه استان اصفهان با تاكید بر اینكه مجلس در راس امور است، لاریجانی را فردی با اقتدار و با لیاقت در جایگاه ریاست مجلس عنوان كرد و افزود: متاسفانه اختلاف بین خودی‌هاست كه باعث می‌شود یك فرد معمولی خیال كند كه از رئیس مجلس بالاتر است.

به گزارش مشرق به نقل از ایلنا، آیت الله حسین مظاهری رئیس حوزه علمیه استان اصفهان در دیدار با علی لاریجانی با بیان اینكه همه باید به این فرموده امام مبنی بر در راس بودن مجلس اذعان داشته باشند، خطاب به لاریجانی گفت: خدا را شكر می‌كنیم كه شما رئیس مجلس هستید؛ چرا كه لیاقت چنین جایگاهی را دارید، شما بااخلاق پسندیده مجلس را با اقتدار اداره می‌كنید.
این استاد حوزه علمیه با تاكید بر اینكه اختلاف‌ها بین خودی ها است كه باعث می‌شود زمینه اهانت یك فردمعمولی به هیئت رئیسه و شخص رئیس مجلس فراهم شود، گفت: اینگونه اهانت‌ها از اختلاف‌ها سرچشمه می‌گیرد كه یك فرد معمولی خیال می‌كند از هیئت رئیسه و رئیس مجلس بالاتر است در واقع اگر اختلاف‌ها نبود اینگونه افراد جرات توهین نداشتند و امر ونهی‌هایی را راجع به هیئت رئیسه و شخص رئیس نمی‌كردند.
آیت الله مظاهری در ادامه تصریح كرد: لاریجانی بدون آنكه اهانتی به فردی كند مجلس را به شایستگی اداره می‌كند؛ اما برخی افراط و تفریط ها در میان نمایندگان وجود دارد.
رئیس حوزه علمیه اصفهان به صحبت‌های رئیس جمهوری در جلسه رای اعتماد به سجادی اشاره كرد و افزود: زمانی وقتی رئیس جمهوری وارد مجلس می‌شد، همه دور او جمع می‌شوند؛ اما در زمان دیگری وقتی او وارد مجلس می‌شود به او محل نمی‌گذارند و یا سخنان وی را با دو دو گفتن قطع می‌كنند، كه هر دوی اینها نمی‌تواند شایسته باشد و این همان افراط وتفریط است.
آیت الله مظاهری با تاكید بر اینكه مقام معظم رهبری از اقداماتی كه موجب لطمه زدن به شان مجلس می‌شود ناراحت می‌شوند، از لاریجانی خواست تا با اتخاذ تدبیرهای لازم مانع لطمه به شان و جایگاه قوه مقننه شود.
وی تاكید كرد: هركس كه مجلس و جایگاه آن را بشكند گناهش بزرگ است و اگر از داخل مجلس باشد گناهش بزرگتر است، حتی و در خارج از كشور به حیثیت مجلس لطمه بخورد.
آیت‌الله مظاهری در پایان ضمن تشكر از سفر لاریجانی به اصفهان خطاب به وی گفت: امیدوارم مورد دعای پدرتان كه یك مرجع بزرگ بود قرار بگیرید و اگر روزی كاندیدای مجلس از اصفهان شوید خیلی عالی است چرا كه شما از هركجا كه كاندیدا شوید همانجا رأی می‌آورید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس