کد خبر 545538
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶

یکی از معاونین ارشد رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد، داعش خطراتی را به وجود می‌آورد که پیش‌تر دیده و یا تجربه نشده‌اند و این گروه تروریستی مخوف به عنوان تهدید تروریستی اصلی بر القاعده سایه افکنده است.

به گزارش مشرق، به نوشته مجله نیوزویک، لیزا اوموناکو، معاون باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت کشور و مقابله با تروریسم گفت: داعش که در ابتدا حاصل اقدامات القاعده در عراق بود، در دو سال گذشته به عنوان تهدید تروریستی اصلی که شاهد آن هستیم بر القاعده سایه انداخته است. جهان با مشاهده قصابی‌ها و شرارت‌های این افراد دیوانه‌ و متعصب شوکه شده است.

وی در جریان سخنرانی در اندیشکده "شورای روابط خارجی" آمریکا گفت: تروریست‌های داعش از پایگاه‌هایشان در رقه واقع در سوریه جاه طلبی فاجعه آمیز و قساوت بی‌سابقه‌ای را به نمایش گذاشته‌اند. آن‌ها قربانیان را به شدت عذاب می‌دهند و آنها را زنده زنده می‌سوزانند. آن‌ها زنان و کودکان را به بردگی می‌گیرند و به آن‌ها می‌آموزند که تجاوز بیان خواست خداوند است. آن‌ها سر بی‌گناهان را از گردنشان جدا می‌کنند و اقدامات وحشیانه خود را به معرض دید جهانیان می‌گذراند.

لیزا اوموناکو افزود: اما تنها قساوت‌های بیش از حد داعش مشکل ما نیست. کابوس من این است که این تهدید شبیه هیچ یک از چیزهایی که در گذشته دیده بودیم، نیست. القاعده بر انجام حمات فاجعه آمیز علیه غرب متمرکز بود آن‌ها از اینترنت برای انتشار فیلم‌ها و تبلیغات خشن استفاده کردند اما شیوه داعش کاملا متفاوت است.

موناکو گفت: معتقدم گزارش اخیر داعش بر میزان چالش ما تاکید دارد. این افراد دیوانه و متعصب روی زمین و آنلاین هستند. آن‌ها تروریست، شبه نظامی و ماموران دولت هستند و در تلاشند تا منطقه‌ای را که در ابتدا از انگلیس بزرگتر بود، تحت کنترل خود قرار دهند. طرفداران داعش توانایی مهندسی حملات پیشرفته همانند انفجار یک هواپیمای روسی بر فراز شبه جزیره سینا را به نمایش گذاشته‌اند.

وی افزود: اما آن‌ها همچنین به شبه نظامیان خارجی دستور می‌دهند تا به اهداف نرم حمله کنند؛ درست همانند کاری که در پاریس انجام دادند. آن‌ها از سلا‌ح‌های شیمیایی ابتدایی اما مرگبار استفاده کرده‌اند که تهدیدی قریب الوقوع برای سوری‌ها و عراقی‌ها محسوب می‌شوند. داعش از طریق استفاده از رسانه‌های اجتماعی این تهدید را در سراسر جهان پخش کرده است. آن‌ها می‌توانند الهام بخش طرفداران و پیروان در هر کجای جهان باشند و روح‌های سرگردان را به قاتلان بی‌وجدان و بدون روح تبدیل کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس