کد خبر 545410
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷

«فیلیپ هاموند» وزیر امور خارجه انگلیس برای سفری 2 روزه وارد اسلام‌آباد پایتخت پاکستان شد.

به گزارش مشرق،«فیلیپ هاموند» وزیر امور خارجه انگلیس برای سفری 2 روزه وارد اسلام‌آباد پایتخت پاکستان شد.

وی امروز سه شنبه درباره مسائل مهم منطقه‌ای از جمله مذاکرات صلح افغانستان با «سرتاج عزیز» مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی ملاقات و رایزنی کرد.

به گزارش نوای وقت، هامون با شرکت در یک کنفرانس خبری مشترک با سرتاج عزیز اظهار داشت: شبه‌نظامیان بعد از انجام عملیات تروریستی در پاکستان در افغانستان مخفی می‌شوند بنابراین باید یک استراتژی مشترک برای مبارزه یا مذاکره با طالبان و سایر گروه‌های تروریستی داشته باشیم.

وی افزود: انگلیس در مبارزه با تروریسم پاکستان را تنها نخواهد گذاشت و خواهان همکاری طولانی مدت با این کشور است.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه سفر رسمی 2 روزه خود قرار است با سایر مقامات پاکستانی درباره پیشبرد اهداف صلح در افغانستان مذاکره کند.

سرتاج عزیز نیز با شرکت در این کنفرانس خبری تأکید کرد: پاکستان،‌آمریکا و چین فقط نقش واسطه گری در مذاکرات صلح افغانستان را دارند و توافق قطعی فقط بین دولت کابل و طالبان صورت خواهد گرفت.

وی افزود: انتظار داریم با برطرف شدن موانع مذاکرات صلح ظرف چند هفته آینده در اسلام‌آباد برگزار شود.

سرتاج عزیز چندی پیش با اذعان به این مطلب که سران طالبان در پاکستان مداوا می‌شوند تأکید کرد: اسلام‌آباد ظرفیت لازم برای فشار به طالبان برای کشاندن آنها به پای میز مذاکره را دارد.

طبق بیانیه دولت افغانستان بعد از مذاکرات چهارجانبه که روز گذشته برگزار شد طالبان نیز در دور بعدی مذاکرات که قرار است تا پایان ماه مارس در اسلام‌آباد برگزار شود شرکت می‌کنند.

برخی دیپلمات‌ها در پاکستان بعد از نشست چهارجانبه برای فراهم کردن زمینه از سرگیری مذاکرات مستقیم صلح میان طالبان افغانستان و دولت کابل، اعلام کردند که این مذاکرات به زودی از سر گرفته خواهد شد.

دور قبلی مذاکره طالبان با نمایندگان دولت افغانستان که در منطقه «مری» نزدیک اسلام‌آباد پایتخت پاکستان انجام شد با مشروط کردن هر نوع توافق به خروج نیروهای خارجی از افغانستان بی‌نتیجه پایان یافت.

انتشار خبر مرگ ملا‌عمر رهبر طالبان، مذاکره این گروه با دولت افغانستان را به حالت تعلیق درآورد و این موضوع تاکنون به صورت جدی پیگیری نشده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس