ترکیه که همواره تلاش می کند به عضویت اتحادیه اروپا درآید ولی همواره با مخالفت و شروط سنگین اروپایی ها مواجه می شود اینبار در بروکسل پایتخت بلژیک نیز مخالفت های شدید دولت فرانسه را مقابل خود دید.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه های فرانسه، فرانسوآ اولاند رئیس جمهور این کشور صبح امروز در پایان نشست سران ترکیه و اروپا گفت: آزادسازی روادید برای شهروندان ترکیه که ممکن است در ماه ژوئن صورت گیرد، تنها پس از اجابت 72 شرط تعیین شده اروپا برای آنکارا امکان پذیر است.

وی افزود: احتمال آزادسازی روادید در ماه ژوئن وجود دارد مشروط بر اینکه تمام شرایط اجابت شوند و برای این کار 72 شرط وجود دارد.
اولاند ادامه داد: بروکسل می تواند در پایان سال 2018 کمک مالی دیگری برای ترکیه در نظر بگیرد؛ البته در صورتی که آنکارا نیاز به اتخاذ تدابیر مضاعف برای بازگرداندن پناهندگان داشته باشد.

داود اوغلو نخست وزیر ترکیه روز دوشنبه طرح بلندپروازانه ای به اجلاس اضطراری سران اتحادیه اروپا در مورد بحران مهاجرت به منظور بازگردان مهاجرانی که از ترکیه وارد اروپا می شوند، منوط به دریافت کمک مالی بیشتر، سفر بدون روادید شهروندان ترکیه به منطقه شینگن و سرعت بخشیدن به مذاکرات مربوط به عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا ارائه داده بود.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس