سئوال اینجاست که با حذف قبض کاغذی موبایل چه مبلغی به عنوان مشوق یک بار برای همیشه یا به صورت ماهیانه به حساب مشترک منظور می‌شود، پاسخ صفر است.

به گزارش مشرق، چندی است که هر از گاهی پیامک‌هایی از سوی شرکت مخابرات ایران به مشترکان دائمی ارسال می‌شود با این مضمون که برای همراهی با طبیعت و به منظور جلوگیری از قطع درختان p1 را به این سامانه بفرستید تا ارسال قبض‌های کاغذی برای شما لغو شود. آخرین مورد از این دست پیامک‌ها به مناسبت روز درختکاری به مشترکان دائمی همراه اول ارسال شد و از آنان خواست تا با غیرفعال‌سازی دریافت قبض‌های کاغذی به جمع همراهان طبیعت بپیوندند.

در این تبلیغات آن‌چه موضوع محوری است حمایت از طبیعت و همراه‌سازی مردم با طبیعت است که منجر به غیرفعال‌سازی و حذف قبض‌های کاغذی می‌شود. در اصل موضوع لزوم همراهی با طبیعت و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان در هر نقطه از این کره خاکی شکی نیست، اما آنچه به آن توجه نمی‌شود این است که سود مادی این کار به جیب چه کسی می‌رود و چه مشوق مادی‌ برای کسانی که به این کار خیر می‌پیوندند در نظر گرفته شده است.

با جستجویی سطحی در مورد تعداد مشترکان همراه اول در اینترنت این نتیجه به دست می‌آید که همراه اول حدود 54 میلیون مشترک دارد که از میان آنها 30 درصد دارای سیم‌کارت دائمی و بقیه دارای سیم‌کارت اعتباری هستند، به بیان دیگر تعداد مشترکان دائمی همراه اول که قبض دریافت می‌کنند به 16 میلیون و 200 هزار نفر می‌رسد. حال اگر صرفا هزینه ارسال پستی قبض‌های موبایل به درب منازل و مقصدها را بر اساس قرارداد گذشته شرکت مخابرات با شرکت پست تنها 200 تومان در نظر بگیریم، شرکت مخابرات ماهیانه مبلغ 3میلیارد و 240 میلیون تومان به شرکت پست می‌پردازد. به این مبلغ باید هزینه‌های اداری، کاغذ، استهلاک و ... را نیز افزود تا مبلغ واقعی هزینه‌های شرکت مخابرات ایران بابت تهیه و ارسال قبض‌های کاغذی به دست مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی به دست آید. اما سئوال اینجاست که با حذف قبض کاغذی موبایل چه مبلغی به عنوان مشوق یک بار برای همیشه یا به صورت ماهیانه به حساب مشترک منظور می‌شود، پاسخ صفر است.

البته نباید از این موضوع گذشت که شرکت مخابرات برخی طرح‌های تشویقی را برای مشترکانش در نظر گرفته است از جمله آنکه بابت پرداخت غیرحضوری قبض‌های موبایل تا قبل از بیستم هر ماه، مشوقی در نظر گرفته است که همان یک روز مکالمه رایگان درون شبکه است.

اگر نگاهی مالی به خدمات و هزینه‌های شرکت مخابرات برای مشترکانش داشته باشیم، به این مسئله می‌رسیم که این شرکت برای خدمات خود هزینه‌هایی از مشترکان دریافت می‌کند، اما برای مشکلاتی که مشترکان در استفاده از سیم‌کارت‌های همراه اول چه اعتباری و چه دائمی با آن مواجه هستند، جریمه‌ای برای خود در نظر نمی‌گیرد. از اختلال‌های مکرر در مکالمه با سیم‌کارت‌های این شرکت که اخیرا در استان قم به شدت بر آن افزوده شده است گرفته تا اختلال در ارسال و دریافت پیامک. شرکت مخابرات که این اندازه برای احترام به طبیعت اهتمام می‌گمارد تاکنون حتی یک پیامک با مضمون عذرخواهی از مشترکانش بابت این اختلال‌ها ارسال نکرده است یا حداقل نگارنده چنین پیامکی دریافت نکرده است.

به هر روی به نظر می‌رسد اگر شرکت مخابرات مشترکانش را در سود اجرای طرح‌های خود سهیم کند- چنان که در اجرای برخی از طرح‌هایش این کار را کرده است- و در مشکلاتی که برای مشترکانش ایجاد می‌کند، با آنان همراه باشد، مشترکان، همراهی بیشتری با این شرکت خواهند داشت.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    این کار را تمام دنیا می کنند و دیگه دوران کاغذ بازی تمام شده
  • کاکرو یوگا ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    واسه من سر خود قبض کاغدی رو حذف کردن
  • ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    مطلب بالا بسیار چرت و پرت بود! هر کسی که از دریافت قبض کاغذی انصراف بده به نوعی باعـث حفظ محیط زیست میشه و در کل صرفه جویی و کلاس کار هم بالاتر میره
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    مگه میشه از مخابرات و همراه اول ایراد گرفت؟!
  • حامد ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    دلت خوشه ها... 1 گیگ اینترنت رو ده هزار تومان میده، که خیلی جاها سرعتش متوسطه یا اصلا نمیاره...
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    من که قبض خط دائمی رو به هیچ صورت قطع ‏ نمی کنم پول کاغذ توجیب کی میره ؟مخابرات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس