فدراسیون جهانی فوتبال در نظر داد برخی از قوانین انضباطی این ورزش را تغییر دهد که می‌تواند منجر به کاهش تعداد دفعات خارج شدن کارت قرمز از جیب داوران شود.

به گزارش مشرق، هیئت مدیره بین‌المللی فدراسیون جهانی فوتبال قوانین مربوط کارت‌های قرمز را تغییر خواهد داد و طرح اولیه افزایش تعویض‌های تیم‌ها به چهار بازیکن را هم در دست بررسی دارد.

به دنبال موافقت کمیته اجرایی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) برای استفاده از تکنولوژی خط دروازه برای رقابت‌های اروپایی فصل آینده، فیفا هم تصمیم گرفته است که تجدیدنظری در قوانین مربوط به دنیای فوتبال داشته باشد.

پس از اصلاحات هیئت‌مدیره بین‌المللی فیفا که قرار است از یورو 2016 آغاز شود، اکنون خبر از قوانینی جدید در ارتباط به خطاها و کارت‌های قرمز به گوش می‌رسد، قوانینی که با محدود شدن مجازات بازیکنان با کارت قرمز، همراه خواهد بود.

طبق قوانین جدید خطای آخرین بازیکن خط دفاعی تیم‌ها روی مهاجمی که در موقعیت مسلم گلزنی قرار دارد تنها در شرایطی مستوجب دریافت کارت قرمز خواهد بود که آن خطا به شیوه‌ای خشونت‌آمیز صورت گرفته یا در آن از دست برای مهار توپ استفاده شده باشد. در غیر اینصورت و در شرایطی که تشخیص داده شود خطای صورت گرفته صرفاً برای مهار بازیکن صاحب توپ بوده است، بازیکن خطاکار تنها با کارت زرد جریمه خواهد شد.

در همین راستا، قوانین مربوط به خطاهای هند نیز تغییر خواهند کرد، به طوری که این خطاها تنها زمانی با کارت زرد جریمه خواهند شد که در مقطع حساسی از بازی برای هر یک از دو تیم رخ دهد.

قانون جدید دیگری که فیفا در نظر دارد تصویب کند - اگرچه که هنوز در حد حرف باقیمانده است - در خصوص تعداد تعویض‌هاست. فیفا در نظر دارد که اجازه انجام تعویض چهارم را به هم به تیم‌ها بدهد، البته تنها در شرایطی که بازی آنها به وقت‌های اضافه کشیده شود.

به گزارش سایت کالچو ای فینانزای ایتالیا، این امکان وجود دارد که قانون افزایش تعداد تعویض‌ها در نهایت در جریان 90 دقیقه معمول بازی‌ها هم اجرایی شود و حتی امکان دارد که تعداد تعویض‌های تیم‌ها به پنج تعویض در خلال 90 دقیقه برسد.

اجرایی شدن این این طرح بدون شک تأثیرهای بزرگی بر شیوه برگزاری بازی‌های فوتبال خواهد گذاشت و به همین دلیل هنوز در دست بررسی قرار دارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس