کد خبر 544547
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲

یک منبع آگاه در کنفدراسیون فوتبال آسیا با اشاره به درخواست عربستانی‌ها می‌گوید بر خلاف آنچه که برخی‌ها تصور می‌کنند، موضوع برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در زمین بی‌طرف مسئله آسانی نیست.

به گزارش مشرق، به نقل از سایت الکاس قطر، فدراسیون فوتبال عربستان سعودی پیام رسمی را از کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کرده است. این پیام با هدف آگاهی از روابط عربستان - ایران و تصمیم گیری نهایی درباره درخواست رسمی ریاض مبنی بر بازی تیمهای دو کشور در خارج از ایران ارسال شده است.

در جلسه گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا که با ریاست شیخ سلمان در دوحه قطر برگزار شده بود، تاریخ ۱۵ مارس برای تعیین تکلیف برگزاری بازی تیم‌های ایرانی و عربستانی تعیین شده بود.

احمد الخمیس در گفتگو با خبرگزاری د.پ.آ آلمان تاکید کرد که تیم‌های عربستانی به هیچ وجه در ایران بازی نمی‌کنند و اگر AFC به این موضوع اصرار بورزد، عربستانی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا کنار خواهند کشید.

یک منبع آگاه از کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به خبرگزاری آلمان گفت: تصمیم گیری درباره بازی در زمین بی طرف باید به طور قانونی و منظم (سیستماتیک) انجام شود. برخی معتقدند موضوع انتقال بازی‌ها در خارج از اراضی تیم‌ها مسئله آسانی است اما این صحیح نیست و نظام و قانون باید با استناد به لوایح مشخص، اجرایی شود. طرف‌هایی وجود دارند که می‌خواهند به فیفا یا دادگاه داوری ورزشی شکایت کنند.

ایران تا الان از قبول بازی در کشور بی طرف خودداری و تاکید کرده است که سیاست را نباید در ورزش دخالت داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس