کد خبر 544404
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

وزیر بهداشت با بیان اینکه در تلاش‌ هستیم تا برای ناوگان آمبولانس هوایی کشور 30 فروند بالگرد خریداری کنیم گفت: 2 هزار آمبولانس تاکنون وارد ناوگان امداد و نجات کشور شده است.

 به گزارش مشرق، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه یازدهمین همایش مدیران و رؤسای راهنمایی و رانندگی ناجا با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: ما توانستیم آمبولانس هوایی را راه‌اندازی کنیم و تاکنون 19 بالگرد از ارتش جمهوری اسلامی ایران اجاره کرده‌ایم و 45 بالگرد نیز نیاز است که در تلاش هستیم در دوره پس از تحریم 30 فروند بالگرد را خریداری کنیم.

وزیر بهداشت گفت: با راه‌اندازی آمبولانس هوایی توانسته‌ایم هزاران بیمار و تصادفی را نجات دهیم و در تلاش‌ هستیم تا در مناطقی که صعب‌العبور هستند و زمان حضور در آن با تاخیر همراه است را امدادرسانی کنیم و زمان حضورمان را به 14 دقیقه برسانیم.

وی افزود: واقعیت این است که مردم نباید تصادف کنند و پیشگیری مقدم بر درمان است و برای کشوری مانند ایران با آن سابقه کهن این همه آمار تصادف و مرگ و میر شایسته نیست.

هاشمی افزود: 2 هزار آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور وارد کرده‌ایم و تعدادی پایگاه اورژانس نیز برای نوروز دایر شده‌اند اما از نظر من اینها هیچ است و مردم باید مراقب خود و خانواده‌هایشان باشند.

وی در خاتمه گفت: در تصادفات جاده‌ای هم مردم مقصر‌ هستند و هم مسئولین و نمی‌شود یک طرفه توقع داشت که یک گروه تقصیر را به گردن بگیرند زیرا فردی که با سرعت بالا یا با خستگی و یا با خودروی ایمن رانندگی می‌کنند نمی‌توانند تقصیر را گردن سازمان‌های دیگر بیندازند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    از روسیه نامرد هلیکوپتر نخرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس