کد خبر 544399
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰

عناصر پ.ک.ک در منطقه نصیبین در جنوب ترکیه دو تریلر را به آتش کشیده و چند دستگاه کامیون را ربودند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری دوغان، ناآرامی ها و درگیری ها میان نظامیان و عناصر پ ک ک در مناطق کردنشین این کشور همچنان ادامه دارد و اعضای حزب غیرقانونی کارگران کرد ترکیه (پ.ک.ک) جمعه شب در جاده نصیبین در استان ماردین دو تریلر را به آتش کشیدند.

مهاجمین برای جلوگیری از ورود ماموران انتظامی به منطقه ای در نصیبین چندین تریلر و کامیون دیگر را ربوده و به عنوان سنگر در ابتدای ورودی این شهرستان مستقر کردند.

عناصر پ.ک.ک هم چنین در همین جاده با سلاح های دوربرد به سوی چندین خودرو سواری تیراندازی کردند.

به نوشته این منبع خبری، ارتش ترکیه عملیات گسترده ای را در این منطقه آغاز کرده و تاکنون آماری از تلفات جانی این حوادث منتشر نشده است.

مناطق کردنشین شرق و جنوب شرق ترکیه حدود هفت ماه است که شاهد درگیری های خونین بین نیروهای دولتی و اعضای حزب غیرقانونی کارگران کرد ترکیه (پ.ک.ک) است.

به گفته مقامات امنیتی ترکیه طی این مدت در اثر بمباران مواضع پ.ک.ک در شمال عراق توسط جنگنده بمب افکن ها و درگیری های داخل خاک این کشور حدود سه هزار نفر از مخالفان کرد اعضای پ.ک.ک و حدود 300 نفر از مردم و نیروهای امنیتی و انتظامی کشته شده اند.

همچنین در این مدت به دلیل ناآرامی ها، حدود 250 هزار نفر از اهالی مناطق یادشده از خانه و محل زندگی خود کوچ کرده و دانش آموزان این مناطق نیز فرصت تحصیل را از دست داده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    مشرق دوست خوب اردوغان . راستي مشرق عناصر يعني چه ؟
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    البته راننده های ایرانی هم مورد حمله این جنایتکاران قرار گرفتند
  • بی نام ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    خطاب به ناشناس اولی که گفته مشرق دوست اردوغان واقعا شرم هم چیز خوبیه مشرق 4 ماهه تماما مقالاتی علیه اردوغان مینویسه فقط یکبار از گروهکهای تجزیه طلب و تروریست بد گفت
  • ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    لعنت به اروغان و همه طرفدارانش
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    لعنت به پژاک و پ ک ک و همه طرفدارانش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس