در صورت اضافه شدن سردار آزمون به اورتون شانس مهاجم جوان ايراني براي بازي در تيم انگليسي چندان هم«كم» نخواهد بود. سردار در صورت لیگ برتری شدن اگر مانند حضورش در روسيه فرصت‌طلب باشد، مي‌تواند فصل جديدي از موفقيت‌هايش را اين‌بار در فوتبال جزيره و سطح اول فوتبال اروپا رقم بزند.

گروه ورزشی مشرق - چهارمين انتقال به جذاب ترین لیگ فوتبال اروپا و شاید جهان در راه است. اورتون تيم سرشناس انگليسي قصد دارد سردار آزمون ستاره ايراني روستوف روسيه را در فصل آينده ليگ‌برتر جزيره جذب كند. اين بهترين خبر براي فوتبالي است كه نياز دارد يك مرتبه ديگر درهاي فوتبال پرتحرك و پرسرعت جزيره را به روي خود بازشده ببيند.

 پيش از سردار جوان ايراني، كريم باقري، آندرانيك تيموريان و اشكان دژاگه تجربه حضور در ليگ‌ جزیره را پشت‌سر گذاشته‌اند و حالا نوبت جواني است كه پله‌هاي ترقي را در تيم‌هاي ملي و دو باشگاه روبين‌كازان و روستوف طي كرده است.

بايرن‌مونيخ مشكل سردار آزمون را حل مي‌كند 

* سیاست امیدوارکننده اورتون برای سردار
رسانه‌هاي انگليسي از ديلي‌ميرر و مترو گرفته تا وينراسپورت تاكيد مي‌كنند كه با خريد 49.9 درصد سهام اورتون توسط فرهاد مشيري، راه براي حضور مسي فوتبال ايران در ليگ جزيره هموار شده است.

اينكه مالك جديد نيمي از سهام اورتون يك ايراني است، قطعا مايه دلگرمي سردار جوان در راه رسيدن به سطح اول فوتبال انگلستان خواهد بود. با اين حال سياست اورتون در سال‌هاي اخير نشان مي‌دهد متوليان اين باشگاه همواره چشم به جوانان جوياي نامي داشته‌اند كه شرايط«بزرگ‌»تر شدن در دنياي فوتبال را داشته‌اند.

 اورتون که ستاره پر آوازه ای به نام وین رونی را به دنیای فوتبال معرفی کرده است، همين چند روز قبل عمر نياسا را با قراردادي چهارساله از لوكوموتيو مسكو به استخدام خود درآورد. در واقع اين مهاجم سنگالي اولين خريد باشگاه از ليگ‌برتر روسيه در سال جديد به شمار مي‌رود و اين نشان مي‌دهد نگاه متوليان فني باشگاه به سطح اول فوتبال روس‌ها مثبت است.

* هر 183دقيقه يك گل زده
بي‌ترديد اورتون از خريد مهاجم 21ساله روستوف ضرر نخواهد كرد. كارنامه سردار ايراني در فوتبال روسيه قابل تقدير است. آزمون طي دو فصل و نيم اخير براي روبين‌كازان و روستوف 52بازي انجام داده تا 23مرتبه وارد تركيب اصلي اين تيم‌ها شود.

سردار كه كمتر از 48ساعت قبل در ايستگاه نوزدهم بازي‌ها 63دقيقه برابر كريلياسووتوف به ميدان رفته است، طي 52بازي خود در ليگ‌برتر روسيه 2383دقيقه حضور مستقيم داشته است. نتيجه اين تلاش‌ها هم براي آزمون به ثمر رساندن 11گل در ليگ روس‌ها بود.

البته جوان اول تيم‌ملي ايران در چهار بازي پلي‌آف و حذفي روسيه پيراهن روبين‌كازان و روستوف را بر تن كرده تا طي تنها 139دقيقه، دو گل ديگر به ثمر برساند. آزمون در فصل 14-2013 ليگ اروپا براي روبين‌كازان در دو بازي به عنوان بازيكن جايگزين وارد زمين شد تا طي تنها 43دقيقه دروازه مولده‌ نروژ را باز كند. جالب است بدانید سرمربي امروز مولده اولگنار سولشير مهاجم سرشناس سال‌هاي نه‌چندان دور منچستريونايتد است.

به اين ترتيب مهاجم ايراني شاغل در روسيه روي هم براي دو تيم كازان و روستوف دو هزار و 565دقيقه بازي اروپايي و روسي انجام داده تا 14گل به ثمر برساند. رسيدن به يك گل در هر 183دقيقه عملكرد قابل قبولي است كه مي‌تواند متوليان اورتون را مجاب به خريدي 4.5 ميليون‌پوندي نمايد. رقمي كه شايد براي جلب رضايت متوليان روبين‌كازان افزايش هم پيدا كند.
 
* بهترين مهاجم نوك اورتون در رادار مونيخ

به گزارش مشرق، روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه بايرن‌مونيخ قصد دارد به هر ترتيب شده روملو لوکاکو بهترين مهاجم نوك اورتون را در فصل آينده بوندس‌ليگا جذب كند. مهاجم بلژيكي این هفته هجدهمين گل خود در فصل جاري ليگ برتر انگلیس را برابر وستهام‌يونايتد به ثمر رساند تا هم بهترين گلزن تيمش باشد و هم دومين گلزن ليگ جزيره بعد از جيم واردي 19گله از لسترسيتي لقب بگیرد.

با حضور لوكاكوي سيه‌چهره در اورتون قطعا شانس سردار آزمون براي حضور در پست مهاجم نوك كاهش زيادي خواهد يافت اما انتقال اين مهاجم 22ساله به مونيخ يعني افزايش شانس سردار براي بازي در اورتون.

بايرن‌مونيخ مشكل سردار آزمون را حل مي‌كند
لوكاكو كه طي 42بازي ملي براي بلژيك 11گل به ثمر رسانده، اواسط سال2014 با قراردادي 26.5 ميليون‌يورويي چلسي را به قصد اورتون ترك كرد. روملو البته در فصل 13-2012 قرضي براي وست‌برومويچ 35بازي انجام داد تا 17گل به ثمر برساند.

لوكاكوي 191سانتي‌متري در فصل 14-2013، 31مرتبه پيراهن اورتون را در ليگ جزيره پوشيد تا 15گل بزند. اين بلژيكي فصل بعد طي 36بازي، 10گل ديگر زد تا اينكه در فصل جاري بهترين نمايش را روي پرده ليگ جزيره آورد. 28بازي و 18گل زده كه تنها يكي از آنها از روي نقطه پنالتي روييده است.

* تمام رقباي سردار
لوكاكو در بازي آخر برابر وستهام كاملا زير ذره‌بين مونيخي‌ها قرار داشت. حتي معاون مدير باشگاه بایرن براي ديدن بازي او به انگلستان آمد. روملو اگرچه تا پايان فصل 19-2018 با اورتون قرارداد دارد اما اگر با پيشنهادي قابل تامل روبه‌رو شود، قطعا راه بوندسليگا را در پيش خواهد گرفت.

لوكاكو كه برود، سه مهاجم نوك ديگر- به جز سردار آزمون- در ليست باقي خواهند ماند كه بين دو تا چهار فصل با اورتون قرارداد دارند.

1- عمر نياسا: اين سنگالي با 25سال سن كمتر از يك‌ماه قبل خريداري شد. عمر با قراردادي 13ميليون‌ يورويي از لوكوموتيو مسكو به اورتون آمده است و تا پايان فصل 20-2019 قرارداد بسته است. نياسا هنوز يك‌سال و چهار ماه ديگر با لوكوموتيو قرارداد داشت كه در نهايت رضايت آنها را براي اورتوني شدن جلب كرد.

2- آرونا كونه: 32ساله است و سال2013 از ويگان به اورتون آمده است. با رفتن لوكاكو شانس بيشتري براي بازي به عنوان مهاجم نوك خواهد داشت. در فصل جاري پنج گل زده و سه پاس گل داده است. آرونا سابقه حضور در آيندهوون، سويا، هانوفر و لوانته را دارد.

3- لئاندرو رودريگوئز: بي‌شك كمترين شانس بازي را دارد. يك دورگه ايتاليايي- اروگوئه‌اي كه 23سال دارد و سال2015 با رقم 525هزار يورو از ريورپلاته اروگوئه آمده است. لئاندرو كه اين فصل شانس بازي نداشته تا سال 2019 با اورتون قرارداد دارد.

به اين ترتيب در صورت اضافه شدن سردار به اورتون شانس مهاجم جوان ايراني براي بازي در تيم انگليسي چندان هم«كم» نخواهد بود. سردار در صورت اورتوني شدن اگر مانند حضورش در ليگ‌برتر روسيه فرصت‌طلب باشد، مي‌تواند فصل جديدي از موفقيت‌هايش را اين‌بار در فوتبال جزيره رقم بزند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سلمان ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    قوچان نژاد رو از قلم انداختید
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    این جوان تحفه ای در فوتبال نیست و بهترین دلیل اش اینکه هیچوقت هیچ تیمی او را نمیخواسته.
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    قبول نيست شما ديدي
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    نیمار مهاجم بارسلونا با وجود توان فنی خوب اوایل اصلا خوب نبود دلیلش هم ضعیف و نحیف بودنش بود سردار هم چنین اوضاعی داره باید رو بدنش کار کنه تا بتونه از پس مدافعان قل چماق بربیاد .
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    خخخ نه بابا با کلاس شدی به کاربرا جوابم میدی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس