در اختتامیه جشنواره قربانی از رییس حوزه‌هنری تقاضا کرد شرایطی فراهم آورد که جشنواره صد به‌صورت سالانه برگزار شود. مومنی هم به‌صورت ضمنی تقاضای او را پذیرفت. معاون فرهنگی‌هنری شهرداری تهران به همراه رئیس تصویر شهر هم قول دادند از جشنواره حمایت کنند. با این اوصاف به‌نظر می‌رسد سال 95 جشنواره فیلم‌های صدثانیه‌ای برگزار خواهد شد.

گروه فرهنگی مشرق- ازجمله اقدامات مهم و حیاتی در سینما که می‌تواند کلیت سینما را درآینده تحت تاثیر قرار داده و  جریان ساز باشد کمک به رشد و پویایی فیلم‌های کوتاه است. فیلم‌های کوتاهی که یکی از محل‌های ظهور و بروزش جشنواره فیلم‌های صدثانیه‌ای است. این جشنواره که دو سال یکبار برگزار می‌شود امسال هم با مجموعه‌ای از فیلم‌های درخشان برگزار شد و جمعه به کار خود پایان داد. مجموعه‌ای از فیلم‌ها که نوید بخش نسلی مستعد و تواناست که بخشی از آنها به‌زودی وارد سینمای حرفه‌ای خواهند شد.

سال نود و پنج جشنواره فیلم 100 برگزار می‌شود؟/ قاضیانی مزد بازی درخشانش را گرفت

اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای که در آن 988 نفر با هزار و 678 فیلم در بخش مسابقه ملی شرکت کردند و 700 فیلم در بخش بین‌الملل جشنواره حضور داشتند، جمعه با حضور علی قربانی دبیر جشنواره و محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری و همچنین سینماگران و اصحاب رسانه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

علی قربانی دبیر این جشنواره در مراسم اختتامیه  گفت:‌ این جشنواره متعلق به حوزه هنری نیست، بلکه متعلق به تمام ایران است، هرچقدر بتوانیم باید در تولید کوشا باشیم و از طرفی باید تلاش کنیم تا در شبکه توزیع و نمایش این آثار موفق عمل کنیم؛ چراکه در این آثار می‌توانیم مفاهیم اخلاقی را منتشر کنیم.

قربانی همچنین از محسن مؤمنی شریف تقاضا کرد تا شرایطی فراهم آورد که جشنواره به‌صورت سالانه برگزار شود. خواهشی که مقدماتش توسط یک جای دیگر هم فراهم شد و محمود صلاحی معاون فرهنگی، هنری شهرداری تهران به همراه احمدی رئیس تصویر شهر از 40 فیلم ثانیه‌ای قول دادند از جشنواره حمایت کنند. مومنی هم البته با بیان اینکه: من هم امیدوارم این جشنواره سال آینده نیز برگزار شود، به‌صورت ضمنی تقاضای قربانی را پذیرفت. با این اوصاف به‌نظر می‌رسد سال 95 هم جشنواره فیلم‌های صدثانیه‌ای برگزار خواهد شد.

سال نود و پنج جشنواره فیلم 100 برگزار می‌شود؟/ قاضیانی مزد بازی درخشانش را گرفت

در اختتامیه جشنواره و در بخش سینمای اخلاق، فیلمنامه انیمیشن شاهزاده روم درخشید و هادی محمدیان توانست تندیس جشنواره، لوح تقدیر به همراه 4 سکه بهار آزادی دریافت کند.
محمدیان این جایزه را به خانواده انیمیشن ایران تقدیم کرد که به گفته او بسیار مهجور و نجیب هستند و در آینده‌ای نه‌چندان دور، سینمای ایران شاهد شگفتی ساز شدن آنها خواهد بود.

سال نود و پنج جشنواره فیلم 100 برگزار می‌شود؟/ قاضیانی مزد بازی درخشانش را گرفت

هنگامه قاضیانی ازجمله بازیگرانی است که در جشنواره فیلم فجر و باوجود بازی درخشانش در فیلم دلبری متاسفانه ازسوی داوران دیده نشد. شاید یکی از اتفاق‌های خوب جشنواره فیلم صد تقدیر از بازی بسیار زیبای او در فیلم "دلبری" بود.قاضیانی برای بازی در این فیلم لوح تقدیر و تندیس جشنواره را از آن خود کرد و گفت: خدا را شکر در 18 سالی که فعالیت داشتم، تلاش کردم در اجرای دشواری نقش‌هایی که به روح من سپرده می‌شود، نگاه دیگری داشته باشم و مسیر خودم را طی کنم. خوشحالم که در یکی از معتبرترین جشنواره‌های این سرزمین کهن، این جایزه را دریافت می‌کنم.
در بخش مستند مهدی شاهسواری برای کارگردانی فیلم «درخشش» دیپلم افتخار به همراه 40 میلیون ریال جایزه نقدی را دریافت کرد و از مدیران و داوران خواست هزینه فیلم بعدی جوانا مستعد جشنواره را تامین کنند. او گفت:200 فیلمساز در این جشنواره داشتیم که اگر به هر کدام یک میلیون تومان داده شود، در مجموع 200 میلیون تومان می‌شود که در این کشور، مبلغی به حساب نمی‌آید.

سال نود و پنج جشنواره فیلم 100 برگزار می‌شود؟/ قاضیانی مزد بازی درخشانش را گرفت

موسیقی کیوان ساکت در اختتامیه جشنواره، هم شنیدنی بود و هم بدیع و پس از آن محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری گفت:در کتابی که یکی از متفکران اهل هنر به نام «معنی هنر»، ترجمه نجف دریابندری نوشته بود،آمده است که  هنر ناب،‌ هنری است که از هنرهای دیگر بهره برده است و با دیگر هنرها نسبتی دارد که موسیقی، داستان کوتاه و شعر از هنرهایی بود که وی نام برده بود. به نظرم اگر این نویسنده فیلم‌های 100 ثانیه‌ای را دیده بود، قطعا اظهار می‌کرد این آثار نیز به هنر ناب نزدیک‌تر است.

با اهدای جوایز نفرات برگزیده هم پرونده دهمین جشنواره فیلم"صد" بسته شد و از حالا منتظر خواهیم بود تا ببینیم سال 95 نام جشنواره صد هم میان جشنواره‌های حوزه خواهد بود یا نه.

آثار برگزیده در بخش پویانمایی:

دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی 70 میلیون ریالی بهترین فیلم پویانمایی به حسین صفارزادگان برای کارگردانی فیلم قرمز از استان تهران تقدیم شد.
دیپلم افتخار و جایزه نقدی 40 میلیون ریالی این بخش به سید محمد رضا خردمندان برای کارگردانی فیلم مادر از استان تهران تقدیم شد.
جایزه نقدی 40 میلیون ریالی و دیپلم افتخار این بخش به فیلم تار و پود به کارگردانی امیر هوشنگ معین از استان تهران تعلق گرفت.

سال نود و پنج جشنواره فیلم 100 برگزار می‌شود؟/ قاضیانی مزد بازی درخشانش را گرفت

آثار برگزیده در بخش مستند:

در این بخش هیأت داوران تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی 70 میلیون ریالی بهترین فیلم مستند را به فیلم تک فرزندی به کارگردانی محمد حسن فلاح از استان تهران تقدیم کرد.
احسان معصوم کارگردان فیلم اثر از استان قزوین دیپلم افتخار و جایزه نقدی 40 میلیون ریالی این بخش را کسب کرد.
دیپلم افتخار و جایزه نقدی 40 میلیون ریالی به مهدی شاهسواری از استان تهران برای فیلم درخشش اهدا شد.

آثار برگزیده در بخش داستانی:
تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی 70 میلیون ریالی بهترین فیلم داستانی به فیلم رهایی به کارگردانی امیر علی دریکوند از استان خوزستان اهدا شد.
بیژن اعرابی از استان تهران  برای کارگردانی فیلم شتابزده، دیپلم افتخار و جایزه نقدی 40 میلیون ریالی را کسب کرد.
دیپلم افتخار و جایزه نقدی 40 میلیون ریالی این بخش به سید محمد رضا خردمندان برای کارگردانی فیلم گزارشگر اهدا شد.

آثار برگزیده بخش دستاوردهای فنی وهنری:
هیأت داوران در این بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی 40 میلیون ریالی را به محمد حسین فلاح برای فیلم داستانی ایرانی بخریم از استان تهران تقدیم کرد.
همچنین مقداد اخوان از استان تهران برای فیلم انیمیشن  زمین روباه لوح تقدیر و جایزه نقدی 40 میلیون ریالی این بخش را کسب کرد

بهترین فیلم از نگاه تماشاگران:
دراین بخش از علی عرفان فرهادی از استان تهران برای کارگردانی فیلم داستانی خویش انداز با اهدای لوح تقدیر و دو سکه بهارآزادی تقدیر صورت گرفت.


جایزه بزرگ جشنواره:
احمد تیموری از استان اصفهان برای کارگردانی فیلم داستانی دیوار کشی دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی 100 میلیون ریالی این بخش را به خود اختصاص داد.

جایزه بخش اخلاق:
در بخش جایزه اخلاق دهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای که در آن به فیلم‌های بلند با مضمون اخلاقی هدایایی اهدا می‌شود، سه جایزه این بخش به «هادی محمدیان» برای نگارش فیلمنامه فیلم انیمیشن «شاهزاده روم» و «محمدحسین مهدویان» برای کارگردانی فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» و هنگامه قاضیانی برای بازی در فیلم «دلبر» اهدا شد.
 
جایزه ویژه دبیر:
جایزه ویژه دبیر دهمین جشنواره فیلم 100 با حضور علی قربانی دبیر این جشنواره به سه فیلم ««این رو، اون رو» ساخته مهدی علی بیگی، «قطره دریاست اگر با دریاست» ساخته احسان باقری و «سرباز» ساخته علی کیوان اهدا شد.

سال نود و پنج جشنواره فیلم 100 برگزار می‌شود؟/ قاضیانی مزد بازی درخشانش را گرفت 

جایزه بخش حمایتی:
جایزه حمایتی جشنواره بین المللی فیلم 100 که توسط باشگاه فیلم حوزه هنری اهدا می‌شود با حضور محمدرضا شفا مدیر باشگاه سوره به سه فیلم «چراغ‌های رابطه» ساخته مجتبی حیدری، «تار و پود» ساخته امیر میرزایی و «سرباز» ساخته علی کیوان اعطا شد.

این آثار توسط بهنام بهادری، سید محمد حسینی و Tatyana Meikshe  مورد ارزیابی قرار گرفتند.

نفرات برتر بخش انیمیشن، مستند و داستانی این جشنواره بدین شرح است:

در بخش انیمشین؛ لوح تقدیر، تندیس جشنواره به فیلم  one day in july(وان دی این جولای) به کارگردانیhermes mangilaro  (هرمس منجیلارد) از کشور اسپانیا اهدا شد.

در بخش مستند، هیأت داوران جایزه این بخش را به julii suares ( جولیو سوآرز) برای فیلم the return of the souls (دریترن آو د سلز) از کشور ایتالیا اهدا کرد.

جایزه بخش داستانی بین الملل به Akilesh kathamuthu( آکیلش کاتاموت) از کشور هندوستان برای فیلم the moment  اهدا شد.

سال نود و پنج جشنواره فیلم 100 برگزار می‌شود؟/ قاضیانی مزد بازی درخشانش را گرفت

در اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای، اصغر همت، سیروس همتی، هنگامه قاضیانی، بهرام عظیمی، محمود عزیزی، محسن علی‌اکبری، عزت‌اله مهرآوران، هادی مقدم‌دوست، بهرام شاه‌محمدلو و رضا ایران‌منش و... حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس