الهلال سعودی که جدی‌ترین رقیب تراکتورسازی در گروه C لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌آید قصد دارد با خریدی میلیاردی، قدرت خط آتش خود را افزایش دهد و برای این امر دو مهاجم تراز اول را مد نظر خود قرار داده است.

2 شکار بزرگ حریف تراکتورسازیگروه ورزشی مشرق - الهلال بعد از تساوی با پاختاکور دربازی اول، این تیم را با 4 گل در دیدار دوم بدرقه کرد تا 4 امتیازی شود و پشت‌سر تراکتورسازی قرار بگیرد.

با تمام این اوصاف جیورجیوس دونیس سرمربی یونانی – آلمانی الهلال نگران اوضاع خط حمله تیمش است و قصد دارد با خریدی میلیاردی قدرت خط آتش خود را افزایش دهد.

* دست رد مهاجم ملی‌پوش یونانی به سینه الهلال
سرمربی سابق پائوک سالونیکا با الهلال به صدر جدول لیگ برتر عربستان تکیه زده آن هم در شرایطی که در 13 بازی از 18 بازی فصل برنده از زمین خارج شده است.

البته جیورجیوس در گفت‌وگو با «24chasa» رسانه معتبر بلغاری از نگرانی‌هایش حرف به میان می‌آورد: «پس از رفتن تیاگو نوس برزیلی به الجزیره امارات که با وجود هافبک بودن گل های خوبی برای ما به ثمر رساند، مدیریت باشگاه الهلال در ابتدای فصل قول داد تا بودجه خوبی را برای استخدام یک مهاجم بزرگ اختصاص دهد. من قصد داشتم کنستانتینوس میتروگلو را از المپیاکو به الهلال بیاورم اما این مهاجم ملی‌پوش یونانی ترجیح داد به صورت قرضی راهی بنفیکا شود.»

جیورجیوس درست می‌گوید؛ «گلو» بازیکن باکیفیتی بود. این مهاجم 27 ساله بعد از رد کردن پیشنهاد الهلال، برای بنفیکا طی 24 بازی 14 گل به ثمر رسانده است.

2 شکار بزرگ حریف تراکتورسازی
* ستاره سوئدی گزینه دوم
سرمربی الهلال در گفت‌وگو با نشریه مذکور خبر می‌دهد که گزینه دوم او برای جذب یک مهاجم ملی‌پوش سوئدی پاناتینایکو بود: «مارکوس برگ 29 ساله به درد ما می‌خورد. اگر بتوانیم او را جذب کنیم عالی است. البته مارکوس تا سال 2018 با پانایتینایکوس قرارداد دارد.»

به نظر می‌رسد نشان دادن دلارهای نفتی به متولیان پاناتینایکوس آنها را مجاب کند تا حداقل به صورت قرضی این بازیکن 29 ساله را به الهلال منتقل کنند. هرچند که پانا در لیگ برتر یونان روی توانایی‌های او حساب کرده است.

* 35 ساله مصدوم
اما متحمل‌ترین گزینه برای اضافه شدن به خط حمله الهلال دیمیتار برباتوف بلغاری است. مهاجم پا به سن گذاشته این فصل پائوک تسالونیکی که در آخرین نظرسنجی هواداران این باشگاه 55 درصد از طرفداران خواهان رفتن او هستند.

برباتوف 35 ساله به دلیل مصدومیت تا اواسط فروردین ماه شرایط مناسبی برای حضور در میادین را ندارد. با تمام این اوصاف سرمربی یونانی الهلال امیدوار است بودجه درنظر گرفته شده برای خرید مهاجمی جدید – حداقل- صرف آوردن برباتوف باتجربه شود: «بله! گزینه دیگر من برباتوف است. این بازیکن می‌تواند برای الهلال کمک خوبی باشد.»

برباتوف در تاتنهام و منچستریونایتد تجربیات خوبی را کسب کرد و انصافا نمایش خوبی از خود به روی پرده آورد. با این اوصاف آیا در 35 سالگی آوردن او به الهلال به حریف تراکتورسازان در گروه C لیگ قهرمانان آسیا کمک می‌کند؟

* تجربه ناموفق جذب ساماراس
الهلال فصل قبل هم یک خرید از لیگ برتر یونان داشت که البته «خوب» از آب در نیامد. این تیم عربستانی که انگار علاقه ویژه‌ای به جذب بازیکن از سطح اول فوتبال یونان دارد، سال پیش جورجیوس ساماراس نامدار را جذب کرد. ولی این چهره سرشناس و 31 ساله طی 5 بازی گلی برای الهلال به ثمر نرساند. ساماراس در لیگ قهرمانان هم 182 دقیقه مقابل لکوموتیو تاشکند، السد قطر و فولاد (76) حضور داشت که حاصل آن روییدن هیچ گلی نبود.

به هر تقدیر باید دید تیمی که با 40 امتیاز و تفاضل گل 22+ صدرنشین لیگ برتر عربستان است، در نهایت دلارهای نفتی‌اش را خرج جذب کدام مهاجم از لیگ برتر یونان می‌کند. مارکوس برگ 29 ساله یا برباتوف 35 ساله؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سوسان ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    نفسهای آخر دلارهای نفتی جنگ سوریه و یمن و سقوط نفت لیگهای عربی را بی پول کرده این آخرین خرید خواهد بود
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    چرا کسی از اذری ها جوش نیاورده اگه رقیبشان یه تیم هموطن بود الان خیلی ها پیغام پسغام وکرکری میخواندند
  • رعیت ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    تراکتور چقدر پول دار شده!! هم سرباز میگیره هم پول داره برای بازیکن خارجی هم مربی و اردوی خارجی!! به به جانم به این همه تبعیض
  • سیروس ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    0_O
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    واقعا
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    ای ول به تیراختورّّّ
  • شکور ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    بختیار رحمانی و بقیه ستاره های فولاد چه رفتند تراکتور...؟؟؟ چرا؟؟ واقعا چرا؟؟ فجر شهید سپاسی شیراز کجاست پس؟
  • دانشجوی خسته ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    مهدی شریفی رو بگو که از سپاهان با اون جریانات رفت تراکتور درحالی که باید می رفت انزلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس