کد خبر 544087
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳

رئیس جمهوری ترکیه با اعطای هدیه تولد به رئیس جمهوری گینه کوناکری در سفر به این کشور ، وی را غافلگیر کرد.

به گزارش مشرق،" رجب طیب اردوغان " رئیس جمهوری ترکیه درچهارمین مرحله از سفر آفریقایی خود در گینه کوناکری در پایان نشست مطبوعاتی با حضور رئیس جمهوری این کشور گفت " فردا روز تولد " آلفا کنده" Alpha Condé رئیس جمهوری گینه کوناکری است و به این مناسبت می خواهم به شما خبر خوشی بدهم و آن اینکه، شهرداری استانبول 50 اتوبوس حمل و نقل داخل شهری را برای استفاده درپایتخت گینه به رئیس جمهوری این کشور اهدا خواهد کرد".

ترک پرس به نقل از اردوغان نوشت " پرسنلی که ما از اینجا تا ترکیه آنها همراهی خواهیم کرد، آموزش داده خواهند شد و پس از پایان آموزش آنان، 50 اتوبوس به همراهشان به گینه فرستاده خواهد شد و از خداوند می خواهیم که این اقدام خیر برای گینه را بپذیرد".

بر اساس این گزارش ، پس از اینکه اردوغان در نشست مطبوعاتی با رئیس جمهوری گینه ، این هدیه تولد را اعلام کرد ، حاضران در نشست به مدت طولانی برای او دست زدند و دراین موقع ، کونده نیز به سمت اردوغان رفت و به گرمی وی را درآغوش گرفت.

گینه چهارمین و آخرین مرحله از سفر آفریقایی رئیس جمهوری ترکیه بود.

اردوغان سفر به آفریقا را 28 فوریه به همراه همسرش آغاز کرد ودراین سفر به ترتیب به کشورهای ساحل عاج، غنا، نیجریه و گینه کوناکری رفت.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس