وزارت خارجه آمریکا در مورد احتمال حملات تروریستی توسط سازمان‌های افراطی در آسیای مرکزی هشدار داد.

به گزارش مشرق،  وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت: طرفداران گروه های تروریستی از جمله «حرکت اسلامی ازبکستان»، «القاعده» و «اتحاد جهاد اسلامی» قصد دارند تا در آینده نزدیک به آسیای مرکزی حملات تروریستی صورت دهند.

در این بیانیه آمده است: طرفداران این سازمان های تروریستی و افراطی مانند سال‌های گذشته در منطقه آسیای مرکزی فعال می‌باشند.

بنا به این گزارش، این گروه ها انگیزه های ضدآمریکایی دارند و می‌توانند در هر زمانی و هر منطقه‌ای منافع آمریکا را هدف قرار دهند.

وزارت خارجه آمریکا با تاکید به اینکه اینگونه عملیات های تروریستی و تهدید کننده امنیت توسط این سازمان ها می‌تواند در هر نقطه جهان صورت گیرد، نوشت: احتمال سر زدن این خطرات در خاورمیانه، آفریقای شمالی، اروپا و آسیای مرکزی بیشتر است.

در ادامه این بیانیه آمده است، تروریست‌ها برای انجام این اقدامات می‌توانند از هر سلاحی که در دست دارند، استفاده کنند.

وزارت خارجه آمریکا درادامه افزود: اطلاعات کاملا موثقی در دست دارد که داعش و القاعده در نزدیک ترین فرصت قصد انجام یک سری از عملیات های تروریستی در اروپا و آسیای مرکزی را دارند.

لازم به ذکر است که وزارت خارجه آمریکا همه ساله چنین گزارشی را در مورد تهدیدات امنیتی در جهان و نفوذ گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف منتشر می‌کند.

این گزارشات در حالی است که واشنگتن خود یکی از حامیان اصلی تروریست در جهان است.

این کشور با کمک برخی کشورهای منطقه درصدد هستند تا با رشد افراط گرایی و بزرگ نمایی این گروهها به اهداف خود دست یابند.

حمله به افغانستان و عراق در سالهای گذشته به بهانه مبارزه به تروریست تنها گوشه‌ای از اقدامات آمریکا در منطقه بوده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس