کد خبر 543742
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳

بوروسیا دورتموند و بایرن مونیخ در دیداری حساس ساعت 21:00 شنبه به وقت ایران برابر هم به میدان خواهند رفت.

به گزارش مشرق،‌ هفته بیست و پنجم رقابت های بوندسلیگا با یک دیدار حساس و فینال گونه همراه خواهد بود. دیداری که به ال کلاسیکوی فوتبال آلمان معروف است یا به قول خودشان "در کلاسیکر".

همین چند هفته پیش کسی فکرش را نمی کرد این دیدار به دیداری حساس و تعیین کننده تبدیل شود، جایی که بایرن مونیخ با 8 امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار داشت و همه عقیده داشتند که لیگ آلمان یک طرفه و کسل کننده است. تا اینکه هفته قبل بایرن مونیخ در خانه به دیدار ماینتس رفت و شکست خورد و بوروسیا دورتموند توانست 3 امتیاز را کسب کند تا اختلاف دو تیم به 5 امتیاز برسد.

حالا در صورتی که بوروسیا دورتموند بتواند این هفته بایرن مونیخ را شکست دهد اختلاف دو تیم به 2 امتیاز می رسد و بهترین فرصت برای دورتموند برای قهرمانی ایجاد می شود، جایی که کوچکترین غفلت از تیم بایرن باعث خواهد شد تا دورتموند به قهرمانی برسد.

• بوروسیا دورتموند

زنبورهای فوتبال آلمان حالا در خانه در حضور خیل عظیم هواداران خود مصمم هستند تا بایرن مونیخ را شکست دهند و انتقام شکست دیدار رفت را بگیرند و به 2 امتیازی این تیم برسند. شاگردان توخل از 5 بازی قبلی خود در این رقابت ها به 4 برد و یک تساوی رسیدند و روند خوبی داشتند. انها همچنین در لیگ اروپا نیز موفق شدند نتیجه خوبی کسب کنند و پورتو را رفت و برگشت شکست دهند تا به مرحله بعد برسند. آنها در 5 دیدار قبلی تنها برابر هرتابرلین در المپیک برلین متوقف شدند. دریافت تنها یک گل در 5 دیدار قبلی به خوبی نشان می دهد که دورتموند به ثبات خوبی رسیده است. تنها غایب دورتموند سوکراتیس است.

• بایرن مونیخ

در طرف مقابل بایرن مونیخ در 5 دیدار قبلی خود در بوندسلیگا به 3 برد، یک تساوی و یک باخت رسیده است. توقف بایرنی ها در تورین برابر یوونتوس در لیگ قهرمانان بوده است و شکست نیز برابر ماینتس بوده است که قبلا تیم توخل سرمربی فعلی دورتموند بوده است. بایرن مونیخ در این دیدار ریبری را در اختیار دارد ولی نمی تواند از بواتنگ، مارتینز و بداشتوبر استفاده کند. بایرنی ها به خوبی می دانند که برتری در این دیدار حکم قهرمانی آنها را امضا خواهد کرد و البته تساوی در این دیدار نیز نتیجه بدی برای شاگردان گواردیولا نیست. هر دو تیم سهمیه لیگ قهرمانان را بدست اوردند و این دیدار تنها یک دیدار فینال گونه است که می تواند تا حد زیادی قهرمان بوندسلیگا را مشخص کند.

• دریچه آمار

دو تیم تاکنون 93 بار برابر هم به میدان رفتند که از این تعداد بازی بایرن مونیخ به 42 برد رسیده است و 28 دیدار دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است و در 23 دیدار هم دورتموند توانسته با برد بایرن مونیخ را شکست دهد. معروف ترین دیدار دو تیم در فینال لیگ قهرمانان اروپا در ویمبلی لندن بوده است، جایی که بایرن یوپ هاینکس در آخرین حضور این مربی موفق شد با نتیجه دو بر یک دورتموند را شکست دهد و قهرمان اروپا شود.

بایرن مونیخ در دیدارهای روبرو موفق شده است 175 گل به ثمر برساند و دورتموند نیز 116 گل به ثمر رسانده است و این آمار حاکی از برتری قرمزپوشان دارد.

دیدار قبلی دو تیم با برتری 5 بر یک بایرن مونیخ به پایان رسید، در آن دیدار روبرت لواندوفسکی دو گل به تیم سابق خود زد و توماس مولر نیز دو گل در آن دیدار معروف به ثمر رساند و توانست دورتموند را در آلیانس اره نا تحقیر کند. آخرین برد دورتموند برابر بایرن مونیخ به دو سال قبل باز می گردد که زردپوشان توانستند با دو گل به برتری برسند.

*بوروسیا دورتموند – بایرن مونیخ

سیگنال ایندونا پارک

ساعت 21:00 به وقت ایران

در جدول رده بندی بوندسلیگا تا پایان هفته بیست وچهارم بایرن مونیخ با 62 امتیاز در صدر قرار دارد و بوروسیا دورتموند نیز با 57 امتیاز در رده دوم قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس