کد خبر 543694
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۲

اجتماع بزرگ فاطمیون استان مازندران در جوار دو شهید گمنام ساری برگزار شد و مردم ولایتمدار در سوگ بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) اشک ماتم ریختند.

به گزارش مشرق، همزمان با ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص)، استان مازندران در ماتم و اندوه است و به همین مناسبت اجتماع بزرگ فاطمیون در حسینیه عاشقان ساری قدمگاه شهدای دوران دفاع مقدس برگزار شد.

مردم جای‌جای شهرستان ساری جمعه شب خود را به حسینیه عاشقان محل دفن دو شهید گمنام رساندند و در جوار شهدای خوش‌نام در سوگ حضرت فاطمه زهرا (س) عزاداری کردند و به سر و سینه زدند.

مردم ولایتمدار و علوی استان مازندران جمعه شب با حضور در اجتماع بزرگ فاطمیون ابراز ارادت و عشق خود را بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) به نمایش گذاشتند.

این مراسم در حالی با شعرخوانی شاعر اهل بیت محمدجواد مهدوی برگزار شد که حاج منصور ارضی مداح اهل بیت در آن به مداحی و مرثیه‌سرایی در وصف خانم فاطمه زهرا (س) پرداخت.

پیرغلام اهل بیت (ع) در این اجتماع با بیان اینکه تمام خانه‌های ما باید حسینیه باشد، گفت: محکم بودن و اتحاد شعرا و مداحان موجب تقویت، اثرگذاری و ریشه‌دار شدن عزاداری‌ها می‌شود.

حاج منصور ارضی با بیان اینکه دشمن از تشکیلاتی شدن هیئت‌های عزاداری هراس دارد، اضافه کرد: دولت و مجالس ما باید فاطمی باشد و همه ما باید کار تشکیلاتی انجام دهیم.

پیرغلام اهل بیت (ع) با بیان اینکه باید با قرآن و امام زمان (عج) آشنا شویم، اضافه کرد: امروزه هرچه ضرر کردیم به‌خاطر فاصله گرفتن از قرآن کریم است.

ارضی با بیان اینکه مداحان مازندرانی به زبان مازندرانی مداحی کنند، تصریح کرد: نباید از آداب و رسوم مازندران در عزاداری‌ها فاصله بگیریم.

در پایان این مراسم آیین نکوداشت 50 سال ستایشگری پیرغلام امام حسین (ع) حاج عباس معلم‌کلایی از مداحان و پیرغلامان مشهور ساری برگزار شد.

{$sepehr_album_37320}

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    جانم فدای مادر یا زهرا
  • حسن ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    یه گواهینامه به افغانی ها نمیدن اونوقت.
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    سردار جعفری نسب نژاد رو عشق است. من تو قزوین سربازش بودم. خیلی مَرده
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    سردار جعفری نسب نژاد رو عشق است. من تو قزوین سربازش بودم. خیلی مَرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس